چرا سریلانکا می خواهد 100000 میمون در حال انقراض را به چین صادر کند؟

چرا سریلانکا می خواهد 100000 میمون در حال انقراض را به چین صادر کند؟

سریلانکا یک مشکل میمون دارد و اکنون به دنبال کمک چین برای حل آن است. بر اساس گزارش‌ها، این کشور در معرض نقدینگی در حال بررسی صادرات حدود 100000 میمون در حال انقراض به این کشور آسیایی است.

روز چهارشنبه (12 آوریل)، ماهیندا آماراویرا، وزیر کشاورزی سریلانکا، گفت: خبرگزاری فرانسه“آنها میمون ها را برای بیش از 1000 باغ وحش که در سراسر چین دارند می خواهند.”

وی همچنین گفت: کمیته ای برای بررسی این درخواست و تدوین طرحی برای فروش پیشنهادی تشکیل شده است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به تهدید میمون‌ها در سریلانکا بیندازیم و اینکه چرا درخواست چین باعث نگرانی‌هایی در میان حافظان طبیعت شده است.

میمون های سریلانکا

سریلانکا محل زندگی سه گونه میمون است که بومی توک ماکاک بیشترین تهدید را ایجاد می کند.

ماکاک توک در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به عنوان در معرض خطر قرار دارد.

تخمین زده می شود که ماکاک های توکی بین دو میلیون تا سه میلیون جمعیت در سریلانکا دارند.

همانطور که در خبرگزاری فرانسه طبق گزارش، این کشور جزیره ای چندین حیوان از جمله میمون، طاووس و گراز وحشی را از فهرست حفاظت شده خود در سال جاری حذف کرد و بدین ترتیب به کشاورزان برای کشتن آنها چراغ سبز نشان داد.

تهدید میمون

میمون‌ها برای کشاورزان سریلانکا دردسر ایجاد می‌کنند، زیرا آنها محصولات خود را از بین می‌برند. آنها همچنین وارد خانه ها می شوند، غذا می دزدند، گاهی اوقات به مردم حمله می کنند و با آشوب محل را ترک می کنند.

به گزارش Amaraweera، میمون‌ها و سنجاب‌های غول‌پیکر هر ساله نزدیک به 100 میلیون نارگیل را از بین می‌برند که باعث ضرر حدود 6638 میلیون روپیه سری‌لانکا (19.3 میلیون دلار) می‌شود. مونگابای.

سریلانکا دارای سه گونه میمون است که ماکاک بومی توک بیشترین تهدید را ایجاد می کند. Wikimedia Commons (تصویر بازنمایی)

آرجونا جیناداسا، یک کشاورز که زمینی پر از درختان نارگیل در کورونگالا، در شمال غربی سریلانکا دارد، گفت. مونگابای در ماه مارس: “این میمون ها روزانه حداقل 200 نارگیل جوان را از بین می برند و اکنون بازده ماهیانه من به حدود 250 نارگیل کاهش یافته است.”

او گفت علیرغم تلاش چندین روش غیر کشنده برای جلوگیری از حمله این میمون ها به محصولات، نخستی ها به حملات هوایی خود ادامه دادند.

بر اساس گزارش اولیه در مورد خسارت محصولات زراعی ناشی از حیوانات وحشی در کشور، ماکاک‌های توک و سنجاب‌های غول‌پیکر عمدتاً نارگیل را هدف قرار می‌دهند، در حالی که فیل‌ها، گرازهای وحشی و طاووس‌ها عمدتاً پس از شالیزار قرار دارند.

در این گزارش آمده است که حیوانات وحشی در نیمه اول سال 2022 خسارت مالی به ارزش 30215 میلیون روپیه سری‌لانکا (87.5 میلیون دلار) به محصولات کشاورزی وارد کرده است.

«سری‌لانکا با یک بحران اقتصادی شدید مواجه است و ویرانی‌های ثبت‌شده محصولات، بحران غذایی را تشدید می‌کند. به نقل از آماراویرا، دولت به دنبال راه هایی برای کاهش جمعیت حیوانات وحشی شناسایی شده به عنوان آفات کشاورزی است. مونگابای.

وزیر همچنین افزایش درگیری انسان و فیل را عامل حمله به محصولات کشاورزی دانست.

صحبت کردن با مونگابای، بودی مارامبه، از دانشکده کشاورزی دانشگاه پرادنیا، گفت که حیواناتی که محصولات را هدف قرار می دهند، موضوعی «پیچیده» است که «راه حل های ساده و آماده ای ندارد». با این حال، مارامبه بر کنترل جمعیت چنین جمعیت‌های جانوری تهدیدآمیز تأکید کرد.

مارامبه، که بخشی از نشست کارشناسانی بود که در دسامبر گذشته توسط وزارت کشاورزی برگزار شد، گفت که راه حل های زیادی برای مقابله با این تهدید در نظر گرفته شده است، از جمله جابجایی و عقیم سازی.

با این حال، آشوکا دانگولا از دانشکده دامپزشکی دانشگاه پرادنیا گفت مونگابای انتقال حیوانات “کار نمی کند” و در عوض خواستار عقیم سازی برای کنترل جمعیت حیوانات آسیب رسان به محصول شد.

انتقاد از ارسال میمون به چین

PTI گزارش شده به نقل از آدا درانا پورتال خبری مبنی بر اینکه نشست ویژه ای به ریاست وزیر آماراویرا و با حضور مقامات وزیر کشاورزی، اداره باغ های جانورشناسی ملی و اداره حفاظت از حیات وحش روز سه شنبه برگزار شد تا در مورد انتقال احتمالی 100000 میمون در مرحله اول بحث شود.

اما حافظان محیط زیست در مورد فروش احتمالی ماکاک های توک که معمولاً به عنوان ریلاوا شناخته می شوند، از سوی سریلانکا به چین – یکی از بزرگترین وام دهندگان دوجانبه کلمبو – ابراز تردید کرده اند.

این کشور جزیره ای که با بدترین بحران اقتصادی خود مواجه است، تقریباً همه صادرات حیوانات زنده را ممنوع کرده است. خبرگزاری فرانسه

کسب و کار میمون چرا سریلانکا می خواهد 100000 ماکاک توکی در خطر انقراض را به چین صادر کند؟
جمعیت سریلانکا 3 میلیون ماکاک توکو تخمین زده می شود. خبرگزاری فرانسه

بنیاد محیط زیست، یک گروه حقوق حیوانات سریلانکا، با این پیشنهاد مخالفت کرده است که می گوید یک بررسی جمعیتی مناسب از ماکاک ها باید در این کشور انجام شود که در 40 سال گذشته انجام نشده است.

جاگات گوناواردانا از بنیاد گفت: «ما می‌خواهیم بدانیم چرا آن‌ها میمون‌های زیادی را می‌خواهند – چه برای گوشت باشد، چه تحقیقات پزشکی یا اهداف دیگری.» خبرگزاری فرانسه.

گوناواردانا افزود: میمون‌ها در سریلانکا گونه‌ای حفاظت‌شده نیستند، اما در فهرست قرمز بین‌المللی حیوانات در خطر انقراض قرار دارند.

گوناواردانا همچنین به رشد کشاورزی که زیستگاه حیوانات وحشی را کاهش می‌دهد به دلیل افزایش درگیری انسان و حیوان در این کشور جزیره‌ای اشاره کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام