چرا کنگره احتمالاً MLA های برنده خود را به استراحتگاه ها منتقل می کند؟

چرا کنگره احتمالاً MLA های برنده خود را به استراحتگاه ها منتقل می کند؟

حامیان کنگره پرچم ها را برای جشن گرفتن عملکرد حزب در انتخابات کارناتاکا در بنگالورو به اهتزاز در می آورند. کنگره از نیمه راه عبور کرده و همه نامزدهای برنده خود را تا عصر به بنگالورو فراخوانده است. PTI

کنگره با عبور از نیمه راه، دلایل زیادی برای جشن گرفتن دارد. آنها قدرت را از حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در یک پیروزی روحیه بخش پیش از انتخابات سال آینده لوک سبها گرفته اند. در میان این اخبار، حزب به رهبری Mallikarjun Kharge تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ کرده و از همه MLAهای خود خواسته است تا عصر امروز به بنگالورو برسند و از آنجا به استراحتگاه‌ها – چه در داخل ایالت یا خارج از آن، بسته به تعداد نهایی آنها، منتقل شوند.

همه به‌روزرسانی‌های زنده از نتایج مجمع کارناتاکا را در اینجا ببینید

ما نگاهی می اندازیم به سیاست های استراحتگاهی که کنگره در کارناتاکا انجام می دهد – که از آنجا به استراحتگاه ها نگاه می شود، تا اینکه چرا آنها می خواهند MLA های خود را جابجا کنند.

مقالات مرتبط

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: عشق بر نفرت، زنان و عامل کاست. چگونه کنگره در ایالت جنوبی پیروز شد

سیاست استراحت کنگره در حال انجام است

از آنجایی که روندهای اولیه نشان دهنده پیروزی کنگره در ایالت بود، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه آنها MLA های خود را به استراحتگاه ها منتقل خواهند کرد. گزارشی توسط ایندین اکسپرس گفت که طرف اتاق‌هایی را در هتل شانگری لا در بنگالور رزرو کرده بود و قصد داشت در صورت تجاوز به 130 صندلی در آنجا کمپ بزند.

دومین طرحی که کنگره برای ایمن کردن آن ارائه کرده است این است که MLA های خود را به همسایه تامیل نادو منتقل کرده و آنها را در استراحتگاهی در Mahabalipuram نگه دارند.

این تحولات پس از آن اتفاق افتاد که DK Shivakumar پیشتر در روز جمعه ادعاهای جابجایی MLA ها را رد کرد. “ما فقط کار خود را انجام می دهیم. بیایید منتظر نتایج باشیم.» رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش (KPCC) گفته بود.

سیاست اقامتگاه کنگره پس از آن صورت گرفت که رضوان ارشد، قانونگذار حزب شیواجیناگر، نسبت به توسل BJP به تجارت اسب ابراز نگرانی کرده بود. او گفت: «حزب کنگره به پیروزی در انتخابات مجلس کارناتاکا و تشکیل دولت با اکثریت مطلق اطمینان دارد. با این حال، BJP حاکم در حال ایجاد توطئه برای خرید MLA ها است.

کارشناسان سیاسی ناظر بر تحولات این ایالت گفتند که کنگره این حرکت محتاطانه را انجام می دهد زیرا آنها نمی خواهند آنچه در انتخابات مجلس کارناتاکا در سال 2018 اتفاق افتاد تکرار شود. کنگره و جاناتا دال (سکولار) در آن زمان برای تشکیل دولت با هم متحد شده بودند. با این حال، یک سال بعد زمانی که کنگره-JD(S) 17 نماینده MLA خود را از دست داد، که از مجمع استعفا دادند – پس از اینکه در تفرجگاهی در بمبئی منتهی به آن بودند – کنار رفتند و طرف BJP را تغییر دادند.


پوشش کامل انتخابات مجلس کارناتاکا 2023

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: رقابت های پرمخاطره در این کرسی ها ضروری است

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چه کسی پیشرو است، چه کسی عقب است؟

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چرا ایالت جنوبی برای کنگره باید برنده شود

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: بتا، بتی، بای و بیوی… نتاهای «نپو» در جدال


تاریخچه سیاست توچال

این انتقال MLA ها به استراحتگاه ها پدیده جدیدی نیست و تنها مختص ایالت کارناتاکا نیست. هند از دهه 1980 شاهد سیاست های تفریحی بوده است. نگاهی به تاریخ سیاسی نشان می دهد که شاید اولین نمونه از سیاست تفریحی در سال 1982 در هاریانا بود. رهبر ائتلاف ملی لوک دال-بی جی پی هند، دیوی لال، 48 نماینده MLA را گرفت و در هتلی در دهلی نو اردو زد. با این حال، یکی از MLA ها از طریق لوله آب از هتل فرار کرد که به دنبال آن ائتلاف Devi Lal نتوانست اکثریت را ثابت کند.

در سال 1983، زمانی که راماکریشنا هگده، وزیر ارشد، که حزب جاناتا را رهبری می‌کرد، کارناتاکا برای اولین بار با سیاست‌های تفریحی برخورد کرد، حدود 80 نفر از نمایندگان خود را به استراحتگاهی مجلل در حومه بنگالورو برد تا از آن‌ها در برابر آنچه «کرکس‌های کنگره» می‌خواند محافظت کند. ” او موفق شد رای اعتماد را که بعداً انجام شد به دست آورد.

ساسیکالای تامیل نادو نیز در سال 2017 به سیاست تفریحی پرداخت. پس از استعفای O Panneerselvam به عنوان وزیر ارشد، او MLAهای وفادار خود را به تفرجگاه خلیج گلدن در نزدیکی چنای فرستاد.

راجستان نیز در ژوئیه 2020 شاهد سیاست استراحتگاه بود. هنگامی که ساچین خلبان، معاون وزیر، نشانه هایی از نارضایتی را نشان داد، کنگره نمایندگان خود را در هتل فیرمونت در این ایالت جمع کرد. در پایان، آشوک گهلوت به عنوان وزیر ارشد باقی ماند در حالی که خلبان از سمت معاون وزیر تنزل یافت.

آخرین رویداد سیاسی توچال در ماهاراشترا بود، زمانی که اکنات شیند شیو سنا علیه حزب خود شورش کرد و MLAهای وفادار به او را به گواهاتی فرستاد. این حادثه متعاقبا منجر به فروپاشی ماها ویکاس آغادی (اتحاد شیو سنا-کنگره ناسیونالیست حزب-کنگره) شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام