چرا Lingayats، یک بانک سنتی رای BJP، کنگره را انتخاب کرد؟

چرا Lingayats، یک بانک سنتی رای BJP، کنگره را انتخاب کرد؟

کنگره قرار است پس از کسب پیروزی چشمگیر در انتخابات مجلس، دولت بعدی را در کارناتاکا تشکیل دهد. حزب بزرگ قدیمی 135 حوزه را در مجلس 224 عضوی به دست آورد، در حالی که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) توانست 66 کرسی و جاناتا دال (سکولار) 19 کرسی به دست آورد.

در میان همه چیزهایی که برای مهمانی زعفرانی رخ داد، افسون زدگی جامعه لینگایات نیز به عنوان یک عامل اصلی دیده می شود. انشعاب در آرای لینگایات احتمالاً به نفع حزب بزرگ قدیمی بود که تقریباً 43 درصد از کل آرا را به دست آورد.

چرا رای جامعه قابل توجه است و چرا آنها کنگره را ترجیح دادند؟ توضیح می دهیم.

مقالات مرتبط

نظرسنجی کارناتاکا 2023: بیش از 2.6 هزار رای دهنده NOTA را انتخاب کردند

کارناتاکا

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

چرا رای لینگایات مهم است

لینگایات ها 17 درصد از جمعیت کارناتاکا را تشکیل می دهند. این بلوک رای‌دهی غالب می‌تواند نتایج انتخابات را در حدود 80 کرسی تغییر دهد. NDTV.

این جامعه در چندین کرسی در شش ناحیه کیتور-کارناتاکا نفوذ عمده ای دارد. لینگایاها همچنین در نواحی داواناگر، شیواموگا و چیکماگالورو در مرکز کارناتاکا حضور بالایی دارند.

نفوذ آنها در سیاست کارناتاکا از این واقعیت قابل مشاهده است که حدود 45 درصد از نامزدهای معرفی شده توسط کنگره، BJP و JD(S) Lingayats یا Vokkaligas – گروه کاست غالب دیگر در ایالت جنوبی، طبق گفته شده است. NDTV.

Lingayats به طور سنتی از BJP حمایت می کنند، در حالی که Vokkaligas معمولاً با کنگره یا JD(S) همسو می شوند.

پیش از این، لینگایات قبل از تغییر وفاداری به BJP در دهه 1990، پس از اینکه راجیو گاندی، نخست وزیر سابق، به طور ناگهانی ویرندرا پاتیل، وزیر ارشد لینگایات را تبریر کرد، از کنگره حمایت می کرد.

همچنین بخوانید: نتایج کارناتاکا: عشق بر نفرت، زنان و عامل کاست. چگونه کنگره در ایالت جنوبی پیروز شد

رنجش لینگایات از BJP

اعتقاد بر این است که خشم آنها حتی قبل از اینکه رهبر سنگین وزن لینگایات BJP، BS Yediyurappa مجبور به کناره گیری از سمت وزیر ارشد کارناتاکا در ژوئیه 2021 شود، کم شده بود.

همانطور که در ThePrint گزارش، خشم لینگایات از BJP پس از شروع حمله رهبران حزب به Yediyurappa پس از تصدی پست وزیر ارشد در سال 2019 آغاز شد.

این گزارش افزود که فرماندهی عالی BJP رهبرانی مانند باساناگودا پاتیل یاتنال را که اغلب علیه این پیرمرد 80 ساله صحبت می کردند، منصرف نکرد.

رهبران لینگایات گفتند ThePrint حتی برخی از رهبران BJP نامه‌های ناشناس نوشتند و خواستار برکناری یدیوراپا شدند.

یدیوراپا به دنبال یک سری اتهامات فساد مجبور به کناره گیری شد و باساواراج بومایی – یکی دیگر از رهبران لینگایات – جایگزین او شد.

نتایج انتخابات مجمع کارناتاکا 2023 چرا Lingayats یک بانک رای سنتی BJP کنگره را انتخاب کرد
BJP جایگزین Yediyurappa با Basavaraj Bommai به عنوان Carnataka CM در سال 2021 شد. عکس فایل PTI

در آن زمان، پیشگویان لینگایات و رهبران جامعه با یک هشدار که برکناری کهنه سرباز عواقب بزرگی برای BJP خواهد داشت، پشت یدیوراپا تجمع کرده بودند.

اگرچه حزب زعفران چندین بار تلاش کرد تا پایگاه سنتی رای‌دهندگان خود را آرام کند، به نظر می‌رسد عدم دریافت بلیط به سه رهبر برجسته لینگایات – جگادیش شتر، لاکسمن سوادی و مهادواپا یداواد – باعث ناراحتی بیشتر جامعه شده است.

شتر و سوادی به عنوان نامزدهای کنگره در انتخابات کارناتاکا در سال 2023 مبارزه کردند.

«بررسی نادرست» دولت بومای با تقاضای Panchamasali Lingayats، یک کاست عقب مانده در میان جامعه Lingayat، برای سهمیه بالاتر در رزرو رده 2A تحت سایر طبقات عقب مانده، «گام اشتباه» دیگری بود. تایمز هند (TOI).

قابل ذکر است که BJP قویترین نفوذ را در میان لینگایات پانچامشالی دارد.

کنگره نارضایتی درک شده در میان لینگایات را با ادعای مکرر این ادعا که BJP به جامعه “توهین و تحقیر” کرده است، نشان داد.

دولت BJP در کارناتاکا در آخرین تلاش خود برای جذب آرای لینگایات و ووکالیگا، چهار درصد رزرو سایر طبقات عقب مانده برای مسلمانان را لغو کرد و تصمیم گرفت آن را بین دو جامعه تقسیم کند. با این حال، به نظر می رسد که کار نکرده است.

همچنین بخوانید: نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

لینگایات چگونه رأی دادند

همانطور که در NDTVکنگره 53 کرسی از 80 کرسی را به دست آورد که آرای لینگایات می تواند نتیجه را تغییر دهد، در حالی که BJP تنها 20 کرسی را به دست آورد.

از 46 کاندیدای لینگایات که توسط کنگره معرفی شده بودند، 37 نفر برنده شدند. BJP که به 69 نامزد از جامعه بلیت داد، تنها 15 نامزد توانستند پیروز شوند. TOI.

در منطقه تحت تسلط لینگایات کیتور-کارناتاکا – متشکل از مناطق گداگ، بلاگاوی، هاوری، دهرواد، ویجایاپورا و باگالکوت، کنگره تعداد خود را از انتخابات 2018 تقریباً دو برابر کرد و این بار 33 کرسی را به دست آورد.

BJP که در سال 2018 30 کرسی در شش ناحیه کیتور-کارناتاکا به دست آورده بود، تنها 16 کرسی از 50 کرسی را به دست آورد. ThePrint. JD(S) یک کرسی در ویجایاپورا به دست آورد.

نتایج انتخابات مجمع کارناتاکا 2023 چرا Lingayats یک بانک رای سنتی BJP کنگره را انتخاب کرد
سرخوردگی جامعه لینگایات به عنوان یکی از عوامل مسیریابی BJP در کارناتاکا دیده می شود. عکس فایل PTI

این تصور وجود داشت که لینگایات از کنگره بیزار هستند، اما در این انتخابات ثابت شد که اشتباه است. MB Patil، یکی از اعضای لینگایات و رئیس کمیته مبارزات انتخاباتی کنگره، گفت: لینگایات از سراسر مناطق با تمام وجود از ما حمایت کرده اند. TOI.

بومای از BJP که در سال 2021 جانشین یدیوراپا به عنوان وزیر ارشد شد، برای چهارمین دوره متوالی کرسی خود را از حوزه انتخابیه شیگاون در منطقه هاوری حفظ کرد.

ماهش تنگینکای از حزب زعفران با اختلاف 34289 رای، شتر کنگره را از کرسی مرکزی هبلی درواد شکست داد. شتر و تنگینکای هر دو یک طبقه و طبقه فرعی دارند – Banajiga Lingayats.

یکی از رهبران لینگایات در توضیح علت شکست شتر گفت کوئینت: «شتر تنها در صورتی برنده می شد که آرای لینگایات در حوزه انتخابیه او تقسیم می شد. اما این اتفاق نیفتاد زیرا پانچاماسالی ها از تنگکای بر سر وابستگی به کاست حمایت کردند.

پس از مخالفت او با تقاضای آنها برای سهمیه بیشتر، کت نوبتی BJP نیز بار سنگین پانچاماسالی لینگایات را متحمل شد.

یکی از رهبران پانچاماسالی لینگایات گفت: “ما احساس کردیم که Tengikai، یک نامزد جدید از جامعه می تواند به ما کمک کند رزرو 2A داشته باشیم.” کوئینت.

سوادی، دیگر رهبر برجسته لینگایات که بر سر برگه کنگره رقابت کرد، بر ماهش کوماتعلی از BJP در آتانی با اختلاف 76122 رای پیروز شد.

رهبران لینگایات گفتند کوئینت این پانچاماسالی لینگایات بود که سوادی را بر کوماتالی ترجیح داد.

پسر BS Yediyurappa BY Vijayendra از پایگاه پدرش – حوزه انتخابیه Shikaripura – برنده شد. طبق داده های کمیسیون انتخابات، SP Nagarajagowda، یک سادار لینگایات که به عنوان یک مستقل رقابت می کرد، به ویجایندرا با اختلاف 11008 رای شکست خورد.

صحبت کردن با کوئینتیکی از رهبران لینگایات گفت که آنها بر اساس نامزدها رای دادند. “جامعه از BJP خارج نشده است، اما در کرسی هایی که نامزدهای مخالف به دلایلی غیر از کاست مورد پسند ما نبودند، ما به کنگره رای داده ایم.”

مطابق با کوئینتلینگایات، حتی زمانی که از BJP حمایت کردند، این نکته را در این انتخابات به این نتیجه رساندند که حمایت آنها “بی قید و شرط” نیست.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام