چند صد کرد عراقی به بمباران مداوم ارتش ترکیه اعتراض کردند

چند صد کرد عراقی به بمباران مداوم ارتش ترکیه اعتراض کردند

تصویر نمایشی خبرگزاری فرانسه

سلیمانیه عراق: چند صد کرد عراقی روز یکشنبه، دو روز پس از حمله در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه، علیه بمباران‌های ارتش ترکیه در منطقه خود تظاهرات کردند.

زمانی که فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها و متحدان آمریکا در آنجا حضور داشت، بمباران روز جمعه منجر به انفجاری در نزدیکی دیوار فرودگاه شد. پرسنل آمریکایی نیز در آنجا بودند، اما به گفته پنتاگون، به کسی آسیبی نرسید.

سلیمانیه، دومین شهر در منطقه مستقل کردستان عراق، حدود 400 تظاهرکننده را دید که از مرکز آن عبور می کردند که بسیاری از آنها در سال های میانی زندگی می کردند.

آنها پرچم کردستان عراق را به اهتزاز درآوردند و بنری در دست داشتند که بمباران فرودگاه را “اقدامی تروریستی” توصیف می کرد.

تظاهرکنندگان که توسط فعالان و نمایندگان سابق پارلمان سازماندهی شده بودند، علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور «دیکتاتور» ترکیه نیز فریاد زدند. خبرگزاری فرانسه خبرنگار

علی امین، 66 ساله، یک کارمند بازنشسته، گفت: «این اولین تجاوز ترکیه به اهداف غیرنظامی در منطقه نیست.

«این به یک حمله دائمی تبدیل شده است. گاهی اوقات روستاها، گاهی اوقات اهداف غیرنظامی – زمین های کشاورزی، تاسیسات آب یا برق.”

یکی دیگر از معترضان، فاطما حمید، 55 ساله، “مواضع سست” مقامات در منطقه را محکوم کرد که برای سه دهه خودمختار بوده است.

ترکیه مدت‌ها مواضع نظامی خود را در شمال عراق حفظ کرده است، جایی که به طور منظم عملیات‌هایی را علیه مبارزان کرد ترکیه از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) آغاز می‌کند.

پ‌ک‌ک که آنکارا و متحدان غربی آن را به‌عنوان یک سازمان «تروریستی» طبقه‌بندی می‌کنند، پایگاه‌های عقب‌نشینی در شمال عراق دارد.

از سال 1984 پ‌ک‌ک در ترکیه دست به شورش زده است که ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

ترکیه بخش اصلی SDF، یگان‌های مدافع خلق (YPG) را شاخه‌ای از PKK می‌داند.

در 3 آوریل، آنکارا پروازها به سلیمانیه و از سلیمانیه را حداقل تا 3 ژوئیه متوقف کرد و علت آن را افزایش فعالیت PKK در داخل و اطراف فرودگاه دانست.

یک منبع در وزارت دفاع ترکیه هرگونه دخالت ارتش این کشور در بمباران فرودگاه سلیمانیه را تکذیب کرد.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روز شنبه «عملیات نظامی ترکیه علیه اقلیم کردستان» را محکوم کرد که آخرین آن بمباران فرودگاه غیرنظامی سلیمانیه است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام