چهار تن دیگر از رهبران تحریک انصاف پاکستان حزب عمران خان را ترک کردند

چهار تن دیگر از رهبران تحریک انصاف پاکستان حزب عمران خان را ترک کردند

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان. خبرگزاری فرانسه

بر اساس گزارش ها، چهار تن دیگر از رهبران تحریک انصاف پاکستان (PTI) به دلیل حوادثی که در 9 می رخ داد، راه خود را از حزب عمران خان جدا کردند.

مطابق با ژئو نیوزدستیار ویژه سابق نخست وزیر طارق محمود الحسن، عضو سابق مجلس استانی (MPA) مالک خرمعلی خان و عضو سابق مجلس ملی (MNA) جمشد توماس روز یکشنبه اعتراضات روز 9 مه را محکوم کردند و خروج خود را از این کشور اعلام کردند. مهمانی.

به گفته نادیا عزیز، MPA PTI از پنجاب، نیز جدایی از حزب عمران خان را اعلام کرده است. سپیده دم.

مقالات مرتبط

مانند

همانطور که عمران خان ارتش پاکستان را به مشکل می اندازد، هند باید LoC را تقویت کند، شاهد فرود همسایه خود در آشوب باشد.

مانند

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان می‌گوید اعضای برجسته حزب تحریک انصاف تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در بحبوحه سرکوب‌ها استعفا دهند.

نادیا عزیز ضمن سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران اسلام آباد، حملات به تاسیسات نظامی را محکوم کرد و تاکید کرد که عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند. سپیده دم گزارش شده است.

پس از دستگیری عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان در پرونده القادر تراست، تظاهرات در پاکستان آغاز شد.

چندین رهبر حزب از جمله شیرین مزاری، فواد چودری عمران اسماعیل، عامر محمود کیانی، علی زیدی، ملکه بخاری و دیگران در چند روز گذشته حزب تحریک انصاف را ترک کرده اند. ژئو نیوز گزارش شده است.

در اوایل این هفته، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، دادخواستی را علیه اعمال ماده 245 در سراسر کشور به جز سند و سرکوب مداوم کارگران حزب در پی شورش های 9 مه به دادگاه عالی ارائه کرد. ژئو نیوز گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و دیگر رهبران ائتلاف حاکم از جمله نواز شریف، مریم نواز، آصف علی زرداری، بلاول بوتو زرداری و مولانا فضل الرحمن به عنوان پاسخ دهنده در دادخواستی که عمران خان در دادگاه عالی ارائه کرده است، قرار گرفته اند.

عمران خان از دادگاه درخواست کرد که اعمال ماده 245 را باطل اعلام کند و مقامات را از دستگیری کارگران و رهبران حزبی که گفته می شود در غارت تأسیسات دولتی پس از دستگیری وی در 9 می درگیر هستند، منع کند. ژئو نیوز گزارش.

این دادخواست از دادگاه عالی خواسته بود محاکمه غیرنظامیان متهم به هدف قرار دادن تأسیسات دفاعی در دادگاه های نظامی را متوقف کند و آن را نقض حقوق اساسی خواند. در این دادخواست همچنین از دیوان عالی درخواست شده بود تا علیه “جدایی اجباری” رهبران تحریک انصاف، اقدام کند.

در 23 می، عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، خروج رهبران تحریک انصاف پاکستان را «طلاق اجباری» خواند. ژئو نیوز گزارش شده است.

عمران خان در توییتر خود گفت که پدیده جدیدی از “طلاق های اجباری” برای PTI ظهور کرده است.

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف در توییتر نوشت: «همه ما در مورد ازدواج های اجباری در پاکستان شنیده بودیم، اما برای حزب تحریک انصاف یک پدیده جدید ظهور کرده است، طلاق های اجباری. همچنین تعجب می کنم که کجا ناپدید شده اند همه سازمان های حقوق بشر در کشور؟

اظهارات عمران خان در حالی بیان می شود که رهبران حزب تحریک انصاف خروج خود را از حزب اعلام کرده اند. رهبران هنگام خروج از حزب عمدتاً دلیل تصمیم خود را “سیاست خشونت آمیز” PTI عنوان کرده اند. ژئو نیوز گزارش.

پیشتر در 18 می، عمران خان در توئیتی اعلام کرد: «همدردی من با همه کسانی است که تحت فشار قرار گرفته اند تا حزب را ترک کنند. و همه اعضای ارشدی را که در برابر فشار شدید برای ترک حزب مقاومت می کنند، تحسین و درود می فرستم. ملت همیشه آنها را به خاطر دفاع از حقیقى آزادى به یاد خواهند آورد.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام