چه پیامدهایی برای ایالات متحده خواهد داشت؟

چه پیامدهایی برای ایالات متحده خواهد داشت؟

فلوریدا در ایالات متحده قانون ممنوعیت سقط جنین پس از شش هفته بارداری را تصویب کرد. لایحه ضد سقط جنین که روز پنجشنبه (13 آوریل) توسط مجلس قانونگذاری فلوریدا به رهبری جمهوری خواهان تصویب شد، بعداً توسط فرماندار ایالت، ران دیسانتیس، به تصویب رسید.

مجلس نمایندگان فلوریدا این قانون را با 70 رای موافق در برابر 40 رای موافق تصویب کرد و این لایحه را روز پنجشنبه به میز دسانتیس ارسال کرد. سنای ایالت هفته گذشته این لایحه را تصویب کرده بود.

اشاره کرد که این ممنوعیت شش هفته‌ای سقط جنین باعث می‌شود دیسانتیس، که به عنوان یکی از رقبای اصلی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در سال آینده شناخته می‌شود، یک پیروزی سیاسی کلیدی باشد. آسوشیتدپرس (AP).

فرماندار فلوریدا که انتظار می‌رود در ماه مه نامزدی ریاست‌جمهوری خود را اعلام کند، در توییتر نوشت: «قانون محافظت از ضربان قلب را امضا کرد که حمایت‌های طرفدار زندگی را گسترش می‌دهد و منابعی را برای کمک به مادران و خانواده‌های جوان اختصاص می‌دهد».

قانون جدید شامل چه چیزی است و چه معنایی برای دسترسی به سقط جنین در فلوریدا و سایر ایالت های ایالات متحده دارد؟ بیایید درک کنیم.

ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین فلوریدا

قانون جدید، SB 300، سقط جنین را تا شش هفته بارداری از 15 هفته اولیه محدود می کند.

یکی از استثناهایی که این لایحه در نظر گرفته است، نجات جان زن است.

برخی از استثناهای دیگر شامل حاملگی های تجاوز جنسی، زنای با محارم یا قاچاق انسان است که در آن سقط جنین تا 15 هفتگی قانونی خواهد بود. با این حال، قربانیان باید قبل از اینکه بتوانند سقط جنین کنند، «یک نسخه از دستور منع، گزارش پلیس، پرونده پزشکی، یا سایر دستورات دادگاه را ارائه کنند».

طبق قانون جدید فلوریدا، قرص‌های سقط جنین را فقط می‌توان شخصاً یا توسط پزشک تجویز کرد. AP

ران دیسانتیس قانون ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین در فلوریدا را امضا کرده است. عکس فایل AP

گزارش شده است که پزشکان نمی توانند سقط دارویی را از طریق بهداشت از راه دور تجویز کنند نیویورک تایمز (NYT).

قانون جدید همچنین استفاده از بودجه ایالتی را برای مسافرت به خارج از فلوریدا برای سقط جنین ممنوع می کند، مگر در مواردی که اورژانس پزشکی باشد یا قانون فدرال آن را الزامی کند. NYT گزارش اضافه شد

این ممنوعیت شش هفته ای تنها پس از آن اعمال می شود که دادگاه عالی فلوریدا محدودیت 15 هفته ای سقط جنین را که در جولای گذشته در این ایالت تصویب شده بود، تأیید کرد.

همچنین بخوانید: چگونه احکام متضاد دو دادگاه ایالات متحده می تواند بر دسترسی سراسری به قرص سقط جنین تأثیر بگذارد

واکنش ها به قانون جدید

جمهوری خواهان و مخالفان سقط جنین از ممنوعیت شش هفته ای که باعث شده فلوریدا با برخی از محدودکننده ترین قوانین در مورد سقط جنین به ایالت های ایالات متحده ملحق شود، استقبال کرده اند.

مایک بلتران، نماینده جمهوری‌خواه، گفت: «من نمی‌توانم به هیچ لایحه‌ای فکر کنم که حمایت بیشتری از افرادی که آسیب‌پذیرتر از این قانون هستند، فراهم کند.» AP

جنا پرسونز-مولیکا، نماینده جمهوری خواه ایالت، با ابراز حمایت از این ممنوعیت در ویدئویی گفت. الجزیره“هیچ هدفی بزرگتر از این نیست که به هر کودکی فرصتی برای به دنیا آمدن و فرصتی برای زندگی بدهم.”

دموکرات‌ها مخالفت خود را با قانون جدید اعلام کرده‌اند و منتقدان استدلال کرده‌اند که فرصت شش هفته‌ای بسیار باریک است که مردم حتی نتوانند باردار بودن خود را بفهمند، بنابراین به یک ممنوعیت «تقریباً کلی» تبدیل می‌شود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «این ممنوعیت چهار میلیون زن در سن باروری فلوریدا را از دسترسی به مراقبت‌های سقط جنین پس از شش هفته باز می‌دارد – قبل از اینکه بسیاری از زنان حتی بدانند باردار هستند».

این ممنوعیت همچنین بر 15 میلیون زن در سنین باروری که در ایالت‌های ممنوعه سقط جنین در سرتاسر جنوب زندگی می‌کنند، تأثیر می‌گذارد که بسیاری از آنها قبلاً به سفر به فلوریدا به عنوان گزینه‌ای برای دسترسی به مراقبت متکی بوده‌اند.»

آنا اسکامانی، نماینده دموکرات فلوریدا، با محکوم کردن این لایحه، این لایحه را “افراطی ترین ممنوعیت سقط جنین در تاریخ فلوریدا” خواند.

همانطور که در سیاسی، اسكمانی گفت كه این ممنوعیت به ناحق زنان فقیری را كه نمی توانند پس از پایان دوره شش هفته ای برای سقط جنین از ایالت های دیگر بازدید كنند، تحت تأثیر قرار خواهد داد.

او گفت: “من اعتقاد راسخ دارم که استقلال بدنی نباید به میزان پول یا محل زندگی شما تعیین شود.” “کسانی که دارای امکانات هستند – ما راهی پیدا خواهیم کرد، اما دیگران نمی توانند این کار را انجام دهند.”

آمریکا در مورد سقط جنین

نظرسنجی های قبلی نشان داده است که اکثریت آمریکایی ها خواهان قانونی بودن سقط جنین در بیشتر موارد هستند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو در سال گذشته، 61 درصد از آمریکایی ها در اکثر یا همه موارد موافق سقط جنین بودند.

آ رویترز/نظرسنجی ایپسوس که اخیرا منتشر شد نشان داد که 43 درصد از جمهوری خواهان گفتند که احتمالاً به نامزدی که از محدود کردن دسترسی به سقط جنین حمایت می کند، رأی نمی دهند.

یک نظرسنجی اخیر توسط مؤسسه تحقیقاتی دین عمومی نشان داد که حدود دو سوم مردم فلوریدی خواهان قانونی بودن سقط جنین در بیشتر یا همه موارد هستند. روزنامه گاردین.

همچنین بخوانید: کاهش شدید حقوق زنان در سراسر جهان

تأثیر ممنوعیت فلوریدا بر سایر ایالت های ایالات متحده

پس از اینکه سال گذشته دادگاه عالی ایالات متحده حق سقط جنین در قانون اساسی Roe v Wade را لغو کرد، سقط جنین در چندین ایالت GOP ممنوع یا محدود شده است.

همانطور که در NYT، اکثر 13 ایالت این کشور که تقریباً تمام سقط جنین را ممنوع می کنند، در جنوب هستند، مانند می سی سی پی، آلاباما و لوئیزیانا.

فلوریدا در میان ایالت های آمریکا با بیشترین میزان سقط جنین قرار دارد. موسسه غیرانتفاعی تحقیقات سیاست سلامتی بنیاد خانواده کایزر (KFF) می گوید که در سال 2020، تقریباً 74868 سقط جنین قانونی در فلوریدا انجام شده است که بالاترین میزان در هر ایالت ایالات متحده است. الجزیره گزارش.

فلوریدا سقط جنین را پس از شش هفته بارداری ممنوع کرد چه پیامدهایی برای ایالات متحده خواهد داشت
فلوریدا در میان ایالت های آمریکا با بیشترین میزان سقط جنین قرار دارد. رویترز (تصویر نمایندگی)

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط «پیشرفت استانداردهای جدید در سلامت باروری» در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، در پایان سال 2022، 54 ارائه‌دهنده سقط جنین در فلوریدا وجود داشت. NYT.

با ممنوعیت شش هفته ای خود، فلوریدا به کشورهایی مانند جورجیا، آیووا و کنتاکی پیوست که سقط جنین پس از شش هفته بارداری را ممنوع می کنند.

فلوریدا به عنوان مقصدی برای افرادی از سراسر جنوب که به دنبال سقط جنین هستند، به ویژه کسانی که در ایالت هایی مانند لوئیزیانا و آلاباما زندگی می کنند که سقط جنین را پس از حکم دادگاه عالی ایالات متحده ممنوع یا به شدت محدود کرده اند، خدمت کرده است.

با این حال، ممنوعیت شش هفته ای جدید سقط جنین در فلوریدا را محدودتر می کند و زنان را مجبور می کند به ایالت های دیگر مانند کارولینای شمالی یا ایلینوی سفر کنند. NYT.

طبق داده های جمع آوری شده توسط کیتلین مایرز، اقتصاددان در کالج میدلبری، میانگین فاصله رانندگی در فلوریدا تا نزدیکترین ارائه دهنده سقط جنین حدود نیم ساعت است. ممنوعیت شش هفته ای جدید این ممنوعیت را به بیش از 9 ساعت افزایش می دهد.

منتقدان این ممنوعیت همچنین می‌گویند که این لایحه برای زنانی که تشخیص داده می‌شود پارگی زودرس پرده‌ها (PPROM) که یکی از شایع‌ترین عوارض بارداری است، پیش از زنده ماندن، پیچیده‌تر می‌شود. واشنگتن پست گزارش.

این گزارش می افزاید: مطالعات نشان داده اند که این بیماری می تواند عوارض شدیدی از جمله عفونت و خونریزی ایجاد کند که می تواند سلامت یا زندگی مادر را به خطر بیندازد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام