چگونه اف‌بی‌آی جک تکسیرا، مظنون به افشای اطلاعات آمریکا، 21 ساله را ردیابی و دستگیر کرد.

چگونه اف‌بی‌آی جک تکسیرا، مظنون به افشای اطلاعات آمریکا، 21 ساله را ردیابی و دستگیر کرد.

یک افشای اطلاعاتی که بزرگترین در یک دهه اخیر نام گرفت، نقض امنیتی که هیچ کس فکرش را نمی کرد، اتحادهای آمریکا تا لبه پرتگاه پیش رفت – و روز پنجشنبه همه چیز در ماساچوست به پایانی چشمگیر رسید.

ماموران اداره تحقیقات فدرال (FBI) روز پنجشنبه یک عضو 21 ساله گارد ملی ماساچوست به نام جک تکسیرا را در خانه اش در نورث دیتون، یک شهر کوچک در جنوب شرقی ماساچوست، به اتهام افشای اسناد بسیار حساس که مستلزم اطلاعات روسیه بود، دستگیر کردند. -جنگ اوکراین، فعالیت های جاسوسی آمریکا علیه متحدانی مانند کره جنوبی و اسرائیل و خیلی چیزهای دیگر.

دستگیری وی ساعاتی پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت که ایالات متحده در حال “نزدیک شدن” به تحقیقات برای یافتن منبع بزرگترین افشای اسناد دولتی در یک دهه اخیر است.

تکسیرا بازداشت شده است و مقامات آمریکایی می گویند که او بر اساس قانون جاسوسی متهم خواهد شد که انتشار اطلاعات محرمانه دفاعی را جرم می داند. انتظار می رود که این بازیکن 21 ساله روز جمعه برای اولین بار در دادگاه در بوستون حاضر شود.

اما این دستگیری چگونه اتفاق افتاد؟ اف‌بی‌آی چگونه مأمور نیروی هوایی آمریکا را ردیابی کرد؟ او کیست و چگونه به اطلاعات دسترسی داشته است؟ بعد چه اتفاقی می افتد؟

ما تمام جزئیات مربوط به جک تکسیرا و مشارکت او در بزرگترین افشای اطلاعات یک دهه اخیر را در اختیار شما قرار می دهیم.

جک تکسیرا کیست؟

تصاویر منتشر شده از جک تکسیرا پس از دستگیری او، جوانی 21 ساله و لاغر را نشان می دهد – فردی که فکر نمی کنید مسئول افشای اطلاعات باشد.

Teixeira یک هواپیمای کلاس اول با 102 بال اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست است. عنوان شغلی رسمی او کاوشگر سیستم حمل و نقل سایبری است – اینها متخصصانی هستند که تضمین می کنند شبکه گسترده ارتباطات جهانی این سرویس به درستی کار می کند.

جک تکسیرا بیست و یک ساله روز پنجشنبه در خانه اش در نورث داتون، ماساچوست بازداشت شد. ارائه تصویر: فیس بوک

او در سپتامبر 2019 به خدمت ملحق شد و در ژوئیه به درجه یک هواپیمای درجه یک ارتقا یافت.

مادر تکسیرا، داون، در بیرون از محل سکونتش صحبت می کرد به رسانه ها تایید کرد که پسرش یکی از اعضای گارد ملی هوایی است و گفت که او اخیراً در شیفت های شبانه در پایگاهی در کیپ کاد کار می کرده است. او گفت در چند روز گذشته شماره تلفن خود را تغییر داده بود.

اف بی آی چگونه او را ردیابی کرد؟

از زمانی که افشاگری‌ها در سرتاسر جهان خبرساز شد – پایتخت‌هایی که از واشنگتن گرفته تا کیف تا سئول را به لرزه درآوردند – مقامات ایالات متحده در تلاش هستند تا منبع این افشاگری را کشف کنند.

گربه بلینگ، یک وب سایت تحقیقی و سایر رسانه ها مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست فاش کرد که اگرچه یک هفته پیش پس از انتشار در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معروف مانند توییتر و تلگرام، این فاش‌ها خبرساز شد، اما در واقع از سال گذشته در پلتفرم‌های دیگری مانند Discord، معروف برای گیمرها، و 4Chan، فاش شد.

همین یک روز پیش، واشنگتن پست گزارش داده بود که منبع افشای اطلاعات، کاربری به نام OG در سرور Discord بوده و او در یک پایگاه نظامی کار کرده است. کاربران سروری که به عنوان Thug Shaker Central شناخته می شود، او را یک جوان و علاقه مند به تفنگ کاریزماتیک با عشق به خدا توصیف کردند. یکی از اعضای گروه نیز به نقل از او گفت که OG “فردی باهوش و مناسب” بود. او وقتی این اسناد را منتشر کرد می دانست چه کار می کند. یکی از اعضا به واشنگتن پست گفته بود که اینها از هیچ نوع درز تصادفی نبودند.

را واشنگتن پست در این گزارش همچنین آمده بود که OG، که اکنون به نظر Teixeira، به دولت ایالات متحده بدبین است و او معتقد است که مجری قانون و جامعه اطلاعاتی یک نیروی شوم هستند و حقیقت را از مردم پنهان می کنند.

مقامات فدرال که این موضوع را بررسی می‌کردند، به سرعت تمام این داده‌ها را بررسی کردند و نام جک تکسیرا را به دست آوردند.

آ CNN در گزارشی به نقل از یک مقام دولتی آمده است که تکسیرا قبل از دستگیری توسط اف‌بی‌آی در روز پنجشنبه تحت نظر قرار گرفت. در واقع، مقامات امنیت ملی گفتند زمان افشاکننده دقت نکرده بود و به طور تصادفی از اسنادی عکس می‌گرفت که به وضوح روی میزی که حاوی چندین شیء بود، از جمله یک مجله شکار، یک بطری چسب، و ناخن گیر، تا شده و صاف شده بودند. همچنین بر روی برخی از اسناد مهر تاریخ و زمان وجود داشت که تشخیص زمان و نحوه چاپ آنها را آسان تر می کرد.


همه چیزهایی که می خواستید در مورد اطلاعات اطلاعاتی ایالات متحده بدانید

آمریکا از چه کسی جاسوسی می کند؟ آیا نیروهای ویژه غربی در اوکراین می جنگند؟ افشای اسناد فاش شده پنتاگون

Pentagon Leaks: چگونه یک چت روم بازی ویدیویی در قلب افشای گسترده اطلاعاتی ایالات متحده قرار دارد

او به اسلحه و خدا علاقه دارد، نسبت به آمریکا بدبین است: مرد مسئول پنتاگون فاش می کند

“ملت هرگز اینقدر شرمنده نبوده”: حمله وحشیانه ترامپ به بایدن به دلیل درز گسترده اطلاعات نظامی


ماجرای دستگیری چگونه بود؟

پس از نظارت آنها، مقامات FBI مسلح به دایتون شمالی، شهری با 8000 نفر حدود یک ساعت در جنوب بوستون، رفتند.

فیلم دستگیری او نشان داد که در حالی که مقامات به روی او بسته بودند، او در حال خواندن کتابی در پاسیو خود بود و ظاهراً از آنچه در شرف وقوع بود بی خبر بود.

در حین دستگیری، جاده های منطقه توسط ماموران پلیس مسدود شد. یکی از ساکنان محلی، به نام دیک تریسی، به این موضوع گفت رویترز“حدود شش تا هشت نفر از ارتش مسلح به تفنگ در اطراف راه می رفتند.”

دستگیری Teixeira در سراسر ایالات متحده پخش شد که هلیکوپترهای خبری وارد شدند و نشان دادند که این جوان 21 ساله با شورت قرمز، با دستانش پشت سرش، توسط ماموران مسلح در یک SUV بدون علامت قرار داده شده است.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که افسران آن «به انجام فعالیت‌های مجاز اجرای قانون در محل اقامت» که او در آنجا دستگیر شد، ادامه می‌دهند. مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده نیز به رسانه ها گفته است که تکسیرا “بدون حادثه” دستگیر شده است و او در دادگاه حضور خواهد داشت.

پنتاگون نحوه ردیابی و دستگیری جک تکسیرا مظنون به افشای اطلاعات اطلاعاتی توسط اف بی آی را فاش کرد
اعضای اداره پلیس داتون در یک بلوک جاده ای در حدود نیم مایلی جایی که ماموران FBI در خانه یکی از اعضای گارد ملی هوایی ماساچوست که به عنوان فرد اصلی مورد علاقه در افشای اسناد نظامی بسیار محرمانه ظاهر شده است، قرار گرفتند. AP

بعدش چی؟

Teixeira اکنون در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه ماساچوست ارائه خواهد شد. برخی از مقامات معتقدند که او به قانون جاسوسی متهم خواهد شد.

براندون ون گراک، دادستان سابق امنیت ملی وزارت دادگستری، به این خبر گفت ایمیل روزانه اتهامات احتمالی می تواند تا 10 سال حبس داشته باشد، حتی اگر Teixeira قصد ایجاد آسیب نداشته باشد. ون گراک گفت: «من فکر می‌کنم این فردی است که سال‌ها در معرض خطر بالاتری از قرار گرفتن در معرض قرار دارد، زیرا نشت‌ها بسیار مخرب بودند.

با این حال، دستگیری تکسیرا این سوال را ایجاد می کند که چگونه این جوان 21 ساله به چنین اسناد بسیار طبقه بندی شده دسترسی داشته است و قصد او از افشای آن چه بوده است. هنگامی که از سخنگوی پنتاگون، سرتیپ پاتریک رایدر، در مورد دسترسی به چنین داده های حساسی پرسیده شد، گفت که ماهیت ارتش این است که به نیروهای بسیار جوان خود با سطوح بالای مسئولیت، از جمله سطوح بالای مجوزهای امنیتی، اعتماد کند.

حتی در حالی که تکسیرا در انتظار سرنوشت خود است، ایالات متحده در حال بررسی اقدامات اضافی لازم برای محافظت از اسرار کشور است. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده هشدار داد که قوانین دسترسی به اسناد طبقه بندی شده ممکن است در نتیجه این افشاگری تشدید شود. او گفت که از اتخاذ هر گونه اقدام اضافی لازم برای حفاظت از اسرار کشورمان تردید نخواهد کرد.

وی گفت: «هر غیرنظامی، (وزارت دفاع) و پیمانکار آمریکایی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارد، تعهد قانونی و اخلاقی دارد که از آن محافظت کند و هرگونه فعالیت یا رفتار مشکوک را گزارش کند.

مایکل باتلر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کلارک که در زمینه مطالعات سیاست خارجی و امنیت تخصص دارد، گفت که افشای اسناد بر آنچه ممکن است یک “ضعف سیستمی” و آسیب پذیری پنتاگون باشد، تاکید کرده است.

«اطلاعات به شدت غیرمتمرکز است [and] باتلر گفت که می توان خیلی راحت و سریع و بدون هیچ هزینه ای جابجا شد تپهو بازیگران “می توانند قبل از اینکه وزارت دفاع یا آژانس های اطلاعاتی بتوانند دوباره آنها را ببندند، از آسیب پذیری های سیستم سوء استفاده کنند.”

افشای اطلاعات آسیب‌پذیری در جمع‌آوری و ذخیره‌سازی اطلاعات آمریکا را مورد توجه قرار داده است. در حالی که مقامات امنیت ملی با دستگیری تکسیرا نفس راحتی می کشند، واشنگتن باید با اتحادها اعتماد خود را بازسازی کند و همچنین درباره روشی که می خواهد برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات طبقه بندی شده تجدید نظر کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام