چگونه نتایج کارناتاکا می تواند بر انتخابات عمومی 2024 تأثیر بگذارد؟

چگونه نتایج کارناتاکا می تواند بر انتخابات عمومی 2024 تأثیر بگذارد؟

پیروزی قاطع کنگره در کارناتاکا بر حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) مطمئناً اعتماد رهبران و رتبه‌بندی آن را افزایش خواهد داد. حزب بزرگ قدیمی، که حزب زعفران هیماچال پرادش را در دسامبر گذشته برکنار کرده بود، با کسب 135 کرسی در مجلس 224 عضوی، ایالت جنوبی را به دست آورد. BJP به 66 حوزه انتخابیه کاهش یافت و امید جاناتا دال (سکولار) برای بازی در نقش پادشاه از بین رفت زیرا توانست تنها 19 کرسی را به دست آورد.

با کارناتاکا، BJP تنها ایالت جنوبی را که بر آن حکومت می کرد، از دست داد. نتایج انتخابات کارناتاکا زمینه را برای انتخابات 2024 لوک سبها فراهم کرده است. اما آیا این نتایج تاثیری بر انتخابات عمومی خواهد داشت؟ بیایید درک کنیم.

نتایج گذشته چه چیزی را نشان می دهد؟

مقالات مرتبط

یدیوراپا به کارگران حزب در کارناتاکا: وحشت نکنید، پیروزی و شکست برای BJP تازگی ندارد

نکن

پریانکا گاندی در کنگره می گوید پیروزی سیاست در نظرسنجی کارناتاکا 2023

در سال 2018، کنگره در مادیا پرادش، چاتیسگار و راجستان دولت تشکیل داد. با این حال، دولت آن در پارلمان به دلیل فرار ده‌ها نماینده مجلس نمایندگان به BJP پس از شورش جیوتیرادیتیا سیندیا سقوط کرد.

با وجود شکست در انتخابات ایالتی، BJP 62 کرسی از مجموع 65 کرسی پارلمان، چاتیسگر و راجستان را در انتخابات 2019 لوک سبها به دست آورد. هندوستان تایمز

در انتخابات مجلس کارناتاکا در سال 2018، BJP نتوانست به امتیاز اکثریت 113 دست یابد. با این حال، این حزب در آخرین نظرسنجی لوک سبها، 25 کرسی از 28 کرسی پارلمان را در این ایالت به دست آورد.

کنگره که 80 کرسی در انتخابات مجلس کارناتاکا در سال 2018 به دست آورده بود، در سال 2019 تنها یک کرسی لوک سبها از ایالت جنوبی به دست آورد.

در سال 2013، کنگره 122 کرسی مجلس در کارناتاکا را برای تشکیل دولت به دست آورد. اما در انتخابات 2014 لوک سبها، حزب بزرگ قدیمی تنها 9 کرسی به دست آورد، در حالی که حزب زعفران 17 کرسی را به دست آورد.

همچنین بخوانید: نتایج انتخابات مجمع کارناتاکا 2023: چرا Lingayats، یک بانک سنتی رای BJP، کنگره را انتخاب کرد

شکست کارناتاکا برای BJP چه معنایی دارد؟

با وجود تلاش‌های رهبری مرکزی، BJP در سرتاسر کارناتاکا، از جمله در سنگرهای خود مانند بنگالورو، عملکردی «پایین‌تر» داشت. ایندین اکسپرس.

رهبران برجسته BJP، از جمله وزیر سابق کارناتاکا، BS Yediyurappa و هیمانتا بیسوا سارما، وزیر ارشد Assam، قبلاً اعلام کرده اند که شکست کارناتاکا هیچ تاثیری بر انتخابات 2024 Lok Sabha نخواهد داشت.

با این حال، برنامه های BJP برای گسترش ردپای خود در جنوب هند ممکن است با شکست مواجه شود. جنوب هند 130 کرسی از مجموع 543 کرسی لوک سبها را به خود اختصاص داده است.

در نظرسنجی های سال 2019، حزب زعفران 29 کرسی از 130 کرسی را به دست آورد که اکثریت آنها از کارناتاکا – 25 کرسی بودند.

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 نتیجه نظرسنجی با نزدیک شدن به سال 2024 به چه معناست
BJP توانست تنها 66 کرسی در مجمع 224 عضوی کارناتاکا به دست آورد. عکس فایل PTI

باید دید که شکست مجمع کارناتاکا چگونه و آیا بر تعداد لوک سبها BJP در منطقه تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

گرچه دزدیدن حزب زعفران به دست کنگره در نبرد تن به تن در کارناتاکا می تواند بر روحیه کادرهای آن تأثیر بگذارد، مردم در مورد موضوعات مختلف در انتخابات ایالتی و ملی رأی می دهند.

یک رهبر ارشد مرکزی BJP گفت ThePrint که حزب زعفران بر پنج عامل اصلی برای پیروزی در جنوب در انتخابات لوک سبها تمرکز دارد: «محبوبیت نارندرا مودی، لابهارتی حوزه انتخابیه (ذینفعان طرح‌های رفاهی)، رهبران منطقه‌ای که از دیدگاه نخست‌وزیر حمایت می‌کنند، هندوتوا و دستگاه‌های سازمانی برنده انتخابات ما.»

حتی اگر نتایج کارناتاکا در محاسبات ملی BJP لطمه ای ایجاد نکند، برنامه های آن برای بهبود پایگاه خود در تلانگانا، تامیل نادو، کرالا و آندرا پرادش احتمالا چالش برانگیزتر خواهد شد. ThePrint.

دکتر SY Surendra Kumar، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بنگلور، گفت ThePrint که “BJP اکنون با یک صعود حتی بیشتر در جنوب هند، از جمله در Telangana مواجه است، که قرار است در پایان سال به پای صندوق های رای برود.”

پروفسور اضافه کرد که فشار هندوتوای BJP “جذابیت محدودی” در جنوب هند دارد. به نظر می رسد نتایج کارناتاکا این را ثابت کرده است.

همچنین بخوانید: نتایج کارناتاکا: ایالت هایی که کنگره در آن قدرت دارد

در مورد کنگره چطور؟

کنگره با پیروزی کارناتاکا ضربه ای بسیار مورد نیاز را از دست خواهد داد. این حزب از سال 2018 تاکنون موفق به کسب یک ایالت بزرگ نشده است.

دزدی های تحقیرآمیز انتخاباتی آن در دو رای گیری اخیر لوک سبها اوضاع را برای حزب بزرگ قدیمی بدتر کرده بود.

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 نتیجه نظرسنجی با نزدیک شدن به سال 2024 به چه معناست
این افسانه که کنگره نمی تواند BJP را در یک رقابت مستقیم شکست دهد، از بین رفته است. عکس فایل PTI

این بار، کنگره با قدرت انتخابات BJP روبرو شد و بزرگترین پیروزی خود را در ایالت جنوبی ثبت کرد. علاوه بر این، این روایت که کنگره نمی تواند در یک رقابت مستقیم با BJP پیروز شود، از بین رفته است.

حزب بزرگ قدیمی احتمالاً در نظرسنجی‌های لوک سبها در سال 2024 اهرم‌های بیشتری با سایر احزاب مخالف خواهد داشت. کنگره برای به چالش کشیدن نخست وزیر نارندرا مودی که محبوبیتش در سطح ملی دست نخورده باقی مانده است، به حمایت احزاب مخالف BJP نیاز دارد.

در حالی که بسیاری از مسائل برای کنگره در کارناتاکا کار می کرد، مانند مبارزه با فساد اداری و ادعایی دولت بومای، علاوه بر رهبری قوی منطقه ای و یک مبارزات انتخاباتی منسجم، انتخابات ملی به طور کلی یک بازی توپ متفاوت است.

با این حال، با تقویت نتایج، کنگره انتظار می رود که مبارزه مناسبی را در نظرسنجی لوک سبها در سال 2024 انجام دهد. سیم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام