چگونه یک زوج مهاجر در آلمان واکسن پیشرو علیه COVID-19 تولید کردند

در آلمان ، جایی که مهاجرت همچنان مسئله ای پراکنده است ، موفقیت دو دانشمند ترک تبار دلیل برگزاری جشن بود

دو سال پیش ، دکتر اوگور ساهین در کنفرانسی در برلین روی صحنه رفت و پیش بینی جسورانه ای انجام داد. وی در صحبت با تعداد زیادی از متخصصان بیماری های عفونی گفت که شرکت وی ممکن است بتواند از فناوری RNA پیام رسان خود برای تولید سریع واکسن در صورت بروز همه گیر جهانی استفاده کند.

در آن زمان ، Sahin و شرکت او ، BioNTech ، در خارج از دنیای کوچک استارت آپ های بیوتکنولوژی اروپا چندان شناخته شده نبودند. BioNTech که Sahin با همسرش دکتر lemzlem Türeci تاسیس کرد بیشتر در درمان های سرطان متمرکز بود. هرگز محصولی را به بازار نیاورده بود. کووید -19 هنوز وجود نداشت

اما سخنان او نبوی بود.

روز دوشنبه ، BioNTech و Pfizer اعلام کردند که یک واکسن برای ویروس کرونا توسعه یافته توسط Sahin و تیم وی بیش از 90 درصد در پیشگیری از بیماری در بین داوطلبان آزمایشی م evidenceثر بود که هیچ مدرکی مبنی بر ابتلا به این بیماری نداشتند. نتایج خیره کننده BioNTech و Pfizer را برای یافتن درمانی برای بیماری که بیش از 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان کشته است ، در جلو مسابقه قرار داد.

سهین روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: “این می تواند آغاز پایان دوره COVID باشد.”

BioNTech پس از خواندن مقاله ای در مجله پزشکی توسط Sahin ، کار بر روی واکسن را در ژانویه آغاز کرد لانست که باعث شد او متقاعد شود ویروس کرونا ، در آن زمان به سرعت در مناطقی از چین گسترش می یابد ، به یک همه گیر همه جانبه منفجر می شود. دانشمندان این شرکت ، مستقر در ماینتس آلمان ، تعطیلات را لغو کردند و تصمیم گرفتند روی آنچه Lightspeed پروژه نامیده اند کار کنند.

ماه گذشته ساهین در مصاحبه ای گفت: “شرکتهای زیادی در کره زمین وجود ندارند که توانایی و صلاحیت انجام این کار را با سرعت بیشتری داشته باشند.” “بنابراین این احساس یک فرصت نبود ، بلکه یک وظیفه برای انجام آن بود ، زیرا فهمیدم که ما می توانیم از اولین کسانی باشیم که با واکسن روبرو می شوند.”

پس از اینکه BioNTech چندین کاندیدای امیدوار کننده واکسن را شناسایی کرد ، Sahin نتیجه گرفت که این شرکت برای آزمایش سریع آنها ، به دست آوردن تاییدیه از سوی تنظیم کنندگان و آوردن بهترین نامزد به بازار به کمک نیاز دارد. BioNTech و Pfizer از سال 2018 روی واکسن آنفلوانزا با هم کار کرده اند و در ماه مارس ، آنها توافق کردند که در مورد ویروس کرونا واکسن

از آن زمان ، Sahin ، که ترک است ، با آلبرت بورلا ، مدیر اجرایی یونانی Pfizer دوست شد. این زوج در مصاحبه های اخیر خود گفتند که آنها در زمینه سوابق مشترک دانشمندی و مهاجر خود پیوند داشته اند.

ساهین بدون اشاره به تضاد دیرینه کشورهای بومی آنها گفت: “ما فهمیدیم که او اهل یونان است و من نیز از ترکیه هستم.” “این از همان ابتدا بسیار شخصی بود.”

ساهین 55 ساله در اسکندرون ترکیه متولد شد. هنگامی که او 4 ساله بود ، خانواده اش به کلن آلمان نقل مکان کردند ، جایی که پدر و مادرش در یک کارخانه فورد کار می کردند. او که می خواست پزشک شود بزرگ شد و در دانشگاه کلن پزشک شد. در سال 1993 ، وی به دلیل فعالیت در زمینه ایمنی درمانی در سلولهای توموری ، از دانشگاه دکترای دکترا گرفت.

در اوایل کار خود ، او تورکی را ملاقات کرد. او امیدهای اولیه ای داشت که یک راهبه شود و در نهایت در رشته پزشکی پیچیده شود. تورچی ، اکنون 53 ساله و مدیر ارشد پزشکی BioNTech ، در آلمان متولد شد ، دختر یک پزشک ترکیه ای است که از استانبول مهاجرت کرده است. روزی که آنها ازدواج کردند ، صحین و تورچی بعد از مراسم به آزمایشگاه بازگشتند.

این زوجین ابتدا در تحقیق و تدریس متمرکز بودند ، از جمله در دانشگاه زوریخ ، جایی که Sahin در آزمایشگاه Rolf Zinkernagel ، برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 1996 کار می کرد.

در سال 2001 ، Sahin و Türeci داروسازی Ganymed را تأسیس كردند كه با استفاده از آنتی بادی های مونوكلونال داروهایی برای درمان سرطان تولید كرد.

پس از چندین سال آنها BioNTech را نیز تأسیس کردند و به دنبال استفاده از طیف وسیعی از فناوری ها از جمله RNA پیام رسان برای درمان سرطان بودند. ساهین در مصاحبه ای با پیک ویزبادن ، روزنامه محلی گفت: “ما می خواهیم یک شرکت بزرگ دارویی اروپایی بسازیم.”

حتی قبل از همه گیری ، BioNTech شتاب بیشتری می گرفت. این شرکت صدها میلیون دلار سرمایه جمع کرد و در حال حاضر بیش از 1800 نفر پرسنل با دفاتر در برلین ، سایر شهرهای آلمان و کمبریج ، ماساچوست مشغول به کار هستند. در سال 2018 ، همکاری خود را با Pfizer آغاز کرد. سال گذشته ، بنیاد بیل و ملیندا گیتس 55 میلیون دلار برای تأمین اعتبار کار خود در زمینه درمان اچ آی وی و سل سرمایه گذاری کرد. همچنین در سال 2019 ، به جایین جایزه مصطفی اعطا شد که یک جایزه دوسالانه ایرانی برای مسلمانان در علم و فناوری است.

Sahin و Türeci در سال 2016 گانیمد را به قیمت 1.4 میلیارد دلار فروختند. سال گذشته BioNTech سهام خود را به مردم فروخت. در ماههای اخیر ارزش بازار آن از 21 میلیارد دلار گذشته است و این زوج را در بین ثروتمندان آلمان قرار داده است.

این دو میلیاردر با دختر نوجوان خود در یک آپارتمان متوسط ​​در نزدیکی دفتر کار خود زندگی می کنند. آنها دوچرخه سوار می شوند تا کار کنند. آنها ماشین ندارند.

ماه گذشته بورلا ، مدیر اجرایی Pfizer ، در مصاحبه گفت: “اوگور فردی بسیار بسیار منحصر به فرد است.” او فقط به علم اهمیت می دهد. بحث در مورد تجارت فنجان چای او نیست. او اصلاً این را دوست ندارد. او دانشمند و صاحب اصول است. من 100٪ به او اعتماد دارم. “

در آلمان ، جایی که مهاجرت همچنان مسئله ای پراکنده است ، موفقیت دو دانشمند ترک تبار دلیل برگزاری جشن بود.

سایت تجارت-محافظه کار Focus نوشت: “آلمان با این زوج یک نمونه درخشان از ادغام موفقیت آمیز دارد.”

یوهانس ووگل ، یک عضو پارلمان ، در توییتر خود نوشت که اگر این به حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان بستگی داشت ، “هیچ #BioNTech آلمان با اوزلم تورکی و اوگور ساهین در راس وجود نخواهد داشت.”

وی افزود: “اگر منتقدان سرمایه داری و جهانی سازی باشند ، هیچ همکاری با Pfizer وجود نخواهد داشت. اما این باعث قدرت ما می شود: کشور مهاجرت ، اقتصاد بازار و جامعه باز! “

ساهین امسال وقت کمی برای سیاست داشته است.

BioNTech چنان مشغول تهیه واکسن بوده است که این شرکت جزئیات مالی توافق نامه همکاری خود را با Pfizer نهایی نکرده است.

ساهین گفت: “اعتماد و روابط شخصی در چنین مشاغل بسیار مهم است ، زیرا همه چیز خیلی سریع پیش می رود.” “ما هنوز در بسیاری از موارد یک برگه ترم داریم و هنوز قرارداد نهایی نداریم.”

ساهین گفت که او و تورچی یکشنبه شب در مورد اطلاعات مربوط به کارایی اطلاعات کسب کردند و با دم کردن چای ترکی در خانه این لحظه را مشخص کردند. وی گفت: “ما البته جشن گرفتیم.” “این یک تسکین بود.”

David Gelles c.2020 The New York Times Company

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.