چین اولین فضانورد غیرنظامی را روز سه شنبه به فضا پرتاب می کند

چین اولین فضانورد غیرنظامی را روز سه شنبه به فضا پرتاب می کند

فضانوردان چینی برای ماموریت آتی Shenzhou-16 از سمت چپ، Gui Haichao، Jing Haipeng و Zhu Yangzhu پشت شیشه با خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan قبل از ماموریت پرتاب از Jiuquan در شمال غربی چین ملاقات کردند. AP

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار، چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را روز سه شنبه به عنوان بخشی از یک ماموریت خدمه به ایستگاه فضایی تیانگونگ به فضا پرتاب خواهد کرد، زیرا پکن اهداف فرازمینی خود را دنبال می کند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان، میلیاردها دلار به پروژه فضایی نظامی خود سرازیر کرده است تا بتواند پس از سال‌ها عقب‌نشینی با ایالات متحده و روسیه پیشی بگیرد.

تا همین اواخر، تمام فضانوردان چینی از اعضای ارتش آزادیبخش خلق بودند.

لین شیچیانگ، سخنگوی آژانس فضایی سرنشین دار چین، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «گوی هایچائو» متخصص بار، استاد دانشگاه هوانوردی و فضانوردی پکن است.

لین گفت، Gui “عمدتاً مسئول عملیات محموله های آزمایشی علوم فضایی در مدار خواهد بود.”

به گفته رسانه های رسمی، فرمانده جینگ هایپنگ است که در چهارمین سفر خود به مدار است، در حالی که خدمه سوم مهندس ژو یانگژو هستند.

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار، آنها قرار است روز سه شنبه ساعت 9:31 صبح (0131 به وقت گرینویچ) از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین پرتاب شوند.

موسسه Gui، موسسه Beihang به زبان انگلیسی، اظهار داشت که او در “خانواده ای معمولی” در استان یوننان غربی به دنیا آمد.

به گفته دانشگاه، او “اولین بار جذابیت هوافضا” را هنگام گوش دادن به اخبار اولین انسان چین در فضا، یانگ لیوی، رادیوی دانشگاه در سال 2003 احساس کرد.

“رویای فضایی”

در دوره رئیس جمهور شی جین پینگ، برنامه های “رویای فضایی” چین به مرحله اجرا درآمده است.

چین در حال برنامه ریزی برای ساخت پایگاهی در ماه است و اداره ملی فضایی این کشور اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2029 یک مأموریت ماه را با خدمه راه اندازی کند.

آخرین ماژول تیانگونگ T شکل – که نام آن به معنای “کاخ بهشتی” است – سال گذشته با موفقیت به ساختار اصلی متصل شد.

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد که این ایستگاه تعدادی از تجهیزات علمی پیشرفته را حمل می کند، از جمله «اولین سیستم ساعت اتمی سرد مبتنی بر فضا در جهان».

انتظار می‌رود پس از پایان کار، تیانگونگ حداقل به مدت 10 سال در مدار پایین زمین در فاصله 400 تا 450 کیلومتری (250 تا 280 مایلی) بالای سیاره باقی بماند – که جاه‌طلبی برای حفظ حضور طولانی‌مدت انسان در فضا است.

این فضانورد دائماً توسط تیم‌های چرخشی متشکل از سه فضانورد، که آزمایش‌های علمی انجام می‌دهند و به آزمایش فناوری‌های جدید کمک می‌کنند، هدایت می‌شود.

در حالی که چین قصد ندارد از Tiangong برای همکاری جهانی در مقیاس ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کند، پکن گفت که آماده همکاری خارجی است.

هنوز مشخص نیست که این همکاری چقدر گسترده خواهد بود.

چین از سال 2011 که ایالات متحده ناسا را ​​از تعامل با این کشور منع کرد، عملاً از ایستگاه فضایی بین‌المللی کنار گذاشته شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام