چین با تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی مرتبط با روسیه مخالف است

چین با تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی مرتبط با روسیه مخالف است

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین. عکس فایل- AP

پکنوزارت بازرگانی چین (MOFCOM) روز شنبه اعلام کرد: چین به شدت با تحریم‌های اعمال‌شده توسط آمریکا علیه شرکت‌های چینی به دلایل مرتبط با روسیه مخالف است، تحریم‌هایی که هیچ مبنایی در قوانین بین‌المللی ندارد و شورای امنیت سازمان ملل آن را مجاز نمی‌داند.

MOFCOM با درخواست از واشنگتن برای تصحیح فورا اشتباهات خود و توقف سرکوب غیرمنطقی شرکت های چینی، گفت که پکن در صورت عدم رفع تحریم های غیرقانونی، اقدامات متقابل قاطعانه ای انجام خواهد داد.

ایالات متحده روز جمعه تحریم هایی را علیه دو نهاد مستقر در چین اعمال کرد و آنها را متهم کرد که مواد شیمیایی پیش ساز برای کارتل های مواد مخدر در مکزیک برای تولید فنتانیل غیرقانونی در نظر گرفته شده برای ایالات متحده تامین می کنند.

ایالات متحده تسلیحات را به یک طرف درگیری اوکراین می ریزد، در نتیجه جنگ را طولانی می کند و صلح را گریزان می کند، در حالی که اطلاعات نادرست را منتشر می کند که چین به روسیه سلاح می دهد و شرکت های چینی را به این بهانه تحریم می کند. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، پیشتر گفته بود که این هژمونیسم و ​​استاندارد دوگانه و ریاکاری مطلق است.

طبق گزارش رسانه ها، دولت بایدن در اقدامی مشابه، در 24 فوریه امسال دو شرکت ماهواره ای چینی را به لیست سیاه خود اضافه کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام