چین به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن تبریک گفت ، می گوید “ما به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذاریم”

تحلیلگران سیاسی پیشنهاد می کنند اگر واشنگتن با دیگر کشورهای پیشرفته ائتلاف کند تا فشار برای تغییر سیاست را ایجاد کند ، تغییر از ترامپ به بایدن ممکن است فشار را به پکن افزایش دهد

پکن: چین نزدیک به یک هفته پس از اعلام برنده شدن در انتخابات آمریکا ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را به وی تبریک گفت و گفت که “به” انتخاب مردم آمریکا احترام می گذارد “.

روابط ایالات متحده و چین طی سالهای اخیر تحت مدیریت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، به طور فزاینده ای تیره شده است و روابط از هر زمان که روابط رسمی چهار دهه پیش برقرار شده است ، یخبندان است.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه در جلسه توجیهی مطبوعاتی منظم و با اشاره به معاون رئیس جمهور آمالا كاملا هریس گفت: “ما به انتخاب مردم آمریكا احترام می گذاریم. ما به آقای بایدن و خانم هریس تبریک می گوییم.”

چین قبلاً در میان کشورهای عمده ای از جمله روسیه و مکزیک بود که به رئیس جمهور منتخب تبریک نگفتند ، در اوایل این هفته پکن اظهار داشت که “متوجه شده است که آقای بایدن برنده خود را اعلام کرده است”.

از زمانی که رسانه های آمریکایی مسابقه ریاست جمهوری را فراخوانده اند ، ترامپ پس از پیش بینی برنده ، طبق معمول خود به بایدن تن نداده است.

شبکه های آمریکایی گفتند که بایدن ، که بیش از پنج میلیون آرا مردم را در اختیار دارد ، اواخر روز پنجشنبه با پیروزی در آریزونا پیروزی خود را تقویت کرد.

ترامپ بارها ادعا کرده است که انتخابات به دلیل تقلب مانع انتخابات شده است و روز پنجشنبه با بازتوییت مجدد ادعای بی اساس مبنی بر اینکه “یک سازنده تجهیزات انتخاباتی 2.7 میلیون رأی را برای وی در سراسر کشور” حذف “کرد.

مقامات انتخابات آمریكا گفتند كه هیچ مدرکی در مورد آراised به خطر افتاده یا سیستم های رای گیری فاسد در انتخابات ایالات متحده وجود ندارد.

تنش های ایالات متحده و چین

چهار سال حضور ترامپ در کاخ سفید با افزایش تنش همراه بود زیرا ترامپ چین را بزرگترین تهدید برای ایالات متحده و دموکراسی جهانی معرفی کرد و دو طرف در مورد موضوعات مقصر کووید -19 همه گیر فناوری و سوابق حقوق بشر چین.

این دو در جنگ تجاری کبودی بر سر خواسته های ایالات متحده ، از جمله دسترسی بیشتر به بازارهای چین ، اصلاحات گسترده در زمینه تجارت که به نفع شرکت های چینی است و سست شدن کنترل شدید دولت توسط پکن ، درگیر شدند.

در ژانویه ، توافقی بین دو طرف منعقد شد – ایجاد یک آتش بس جزئی که پکن را وادار کرد 200 میلیارد دلار اضافی از محصولات آمریکایی طی دو سال از ماشین گرفته تا ماشین آلات و نفت و محصولات کشاورزی وارد کند.

ترامپ همچنین اسلحه خود را در شرکت های فن آوری چینی آموزش داده است که به گفته آنها تهدیدهای امنیتی است ، از جمله برنامه اشتراک ویدیو TikTok – متعلق به شرکت مادر چینی Bytedance – و غول موبایل هواوی.

اما اینکه روابط دموکرات ها در دولت بایدن ، با صریح صحبت کردن از دموکرات ها در مورد مبارزات نامطلوب حقوق بشر در چین ، بهبود خواهد یافت.

در جریان مناظره مقدماتی حزب دموکرات در ماه فوریه ، بایدن رئیس جمهور چین شی جین پینگ را “اراذل و اوباش” خواند.

کمپین ریاست جمهوری وی همچنین به سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در سین کیانگ چین به عنوان “نسل کشی” اشاره کرده است – کمپینی که پکن از آن به عنوان آموزش حرفه ای برای مقابله با تهدید تروریسم دفاع می کند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.