چین در حال توسعه پهپاد مافوق صوت جدید برای هدف قرار دادن تایوان، ژاپن و ایالات متحده است

چین در حال توسعه پهپاد مافوق صوت جدید برای هدف قرار دادن تایوان، ژاپن و ایالات متحده است

چین ممکن است پهپادهای مافوق صوت جدید WZ-8 را برای حمله به دارایی های نظامی متعلق به تایوان، ژاپن و ایالات متحده (ایالات متحده) در منطقه اقیانوس آرام مستقر کند.

واشنگتن: پرتاب جدیدترین پهپاد جاسوسی مافوق صوت چین می تواند نشانه حملات پیشگیرانه قریب الوقوع به ایالات متحده، ژاپن و تایوان باشد.

این اطلاعات در گزارش فاش شده اطلاعاتی ایالات متحده فاش شده است که در ادامه بیان می‌کند که پهپاد چینی ممکن است نحوه واکنش کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام را آزمایش کند و از خود در برابر تهاجمات چین به حریم هوایی دفاع کند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، اسناد فاش شده آژانس ملی اطلاعات مکانی ایالات متحده ادعا می کند که چین ممکن است پهپادهای مافوق صوت جدید WZ-8 را برای حمله به دارایی های نظامی متعلق به تایوان، ژاپن و ایالات متحده (ایالات متحده) مستقر کند. در منطقه اقیانوس آرام

بر اساس اسناد آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی ایالات متحده که در ماه اوت فاش شد، دو پهپاد مافوق صوت با راکت WZ-8 در فرودگاه لیوان، در 560 کیلومتری شانگهای مشاهده شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادها یک سیستم شناسایی پیشرفته هستند که ممکن است داده‌های نقشه‌برداری در زمان واقعی را برای هدایت استراتژی یا انتخاب اهداف حمله موشکی در نبرد آینده جمع‌آوری کنند.

مسیرهای پروازی پیش بینی شده برای پروازهای شناسایی WZ-8 در اسناد محرمانه ای که واشنگتن پست دیده است نشان داده شده است. علاوه بر این، در حالی که در حریم هوایی تایوان و کره جنوبی است، دوربین‌های الکترواپتیکال و سایر حسگرهای آن می‌توانند اطلاعاتی را به دست آورند.

WZ-8 اکنون غیرمسلح است، اما پست ادعا می کند که با توجه به اینکه شناسایی و رهگیری آن چقدر سخت است، ممکن است در نهایت برای حملات تطبیق داده شود. WZ-8 که می تواند در داخل حریم هوایی کره جنوبی و تایوان در ارتفاع 30000 متری و سرعتی سه برابر سرعت صوت پرواز کند، گفته می شود که از سواحل شرقی چین توسط یک بمب افکن H6-M پرتاب می شود.

در جشن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، چین از پهپاد WZ-8 در سال 2019 رونمایی کرد. حتی هنوز، تعداد بسیار کمی از تحلیلگران معتقد بودند که این پهپادها در آن زمان مورد استفاده قرار می گرفتند.

WZ-8 ممکن است ویژگی هایی را ارائه دهد که در پهپادهای شناسایی استراتژیک فعلی فاقد آن هستند. به عنوان مثال، پیشرفت‌ها در سلاح‌های ضدماهواره و پدافند هوایی ضرورت وجود یک پلتفرم مافوق صوت و پرسرعت برای جمع‌آوری اطلاعات را برای ورود و خروج از قلمرو محافظت‌شده قوی آشکار کرده است، که می‌تواند حتی برای مخفی‌ترین پهپادها خطرناک باشد.

در آوریل سال گذشته، آسیا تایمز قابلیت‌های ضد فضایی ایالات متحده و شریک خود را که ممکن است ماهواره‌های جاسوسی و هدف چین را به خطر بیندازند، فهرست کرد، از جمله لیزرهای متحرک زمینی، مسدودکننده‌های فرکانس رادیویی، سلاح‌های مایکروویو و ماهواره‌های شکارچی.

رادار تبعیض دوربرد ایالات متحده، که قادر به تشخیص ماهواره های نظامی و تجاری چین است، در مقاله ای در ماه اوت توسط آسیا تایمز نیز پوشش داده شد.

در مورد استفاده از پهپادها برای شناسایی، چین دکترین کاملی دارد. شناسایی عمیق مستلزم بررسی مکان‌هایی خارج از سیستم‌های تسلیحات ارگانیک یک واحد خاص است، همانطور که در شماره دسامبر 2021 الماس قرمز، انتشاراتی از فرماندهی آموزش و دکترین ارتش ایالات متحده (TRADOC) بیان شد.

همچنین اشاره می‌کند که ترکیبی از پهپادهای دوربرد و با استقامت بالا، از جمله WZ-8 و انواع دیگر، در عملیات‌های شناسایی عمیق چین استفاده می‌شوند.

طبق گزارش ها، ارتش آزادیبخش خلق (PLA) هواپیماهای بدون سرنشین را برای شناسایی توپخانه دوربرد و استفاده از آنها برای هدایت آتش، هدف گیری و رصد رو به جلو استفاده کرده است. هواپیماهای بدون سرنشین بخش قابل توجهی از هزینه های PLA-GF را تشکیل می دهند.

همچنین اشاره می‌کند که با توجه به تاکید شدید آن بر قابلیت‌های نظارت و هدف‌گیری میدان نبرد، ادغام سنسورها و تیراندازهای چین سریع، اضافی و قابل اعتماد است.

در حالی که DF-17 به طور برجسته در میان موشک های شلیک شده توسط چین در نمایش قدرت خود علیه تایوان در اوت گذشته بود و توانایی خود را برای مهار تایوان با شلیک دقیق دوربرد نشان داد، YJ-21 بر هدایت ماهواره ای ارائه شده توسط PLA Strategic متکی است. نیروی پشتیبانی (PLA-SSF) برای ضربه زدن به ناوهای هواپیمابر ایالات متحده.

اگر ماهواره های چین توسط تسلیحات ضد فضایی ایالات متحده و متحدانش غیرفعال شوند، پهپادهایی مانند WZ-8 می توانند قابلیت هدف گیری پشتیبان را ارائه دهند.

در حال توسعه مجموعه حمله شناسایی چین ممکن است به پهپاد مافوق صوت WZ-8 و سه سلاح مافوق صوت در حال توسعه آن بستگی داشته باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام