چین موشک جدید مافوق صوت را برای حمله به نیروی دریایی آمریکا آزمایش کرد، ناو هواپیمابر را در تمرینات شبیه سازی منهدم کرد.

چین موشک جدید مافوق صوت را برای حمله به نیروی دریایی آمریکا آزمایش کرد، ناو هواپیمابر را در تمرینات شبیه سازی منهدم کرد.

بر اساس مجموعه‌ای از شبیه‌سازی‌های اخیر بازی‌های جنگی که توسط چینی‌ها انجام شده، ترسناک‌ترین گروه ناو هواپیمابر ایالات متحده، که قبلاً تصور می‌شد در برابر سلاح‌های متعارف مصون است، ممکن است با تعداد معینی از حملات مافوق صوت «با قطعیت» نابود شود. برنامه ریزان نظامی

به گفته یک منبع نادر منتشر شده، برنامه ریزان نظامی چین در مورد ناو هواپیمابر جرالد آر. فورد و ناوگان پشتیبانی آن به نتیجه ای رسیده اند که بدون شک برای نیروی دریایی آمریکا آزاردهنده خواهد بود.

به گفته آنها، همانطور که SCMP اعلام کرد، استفاده از موشک های مافوق صوت از نظر تئوری می تواند ناو و تمام تجهیزات کمکی آن را “با قطعیت” نابود کند.

در گزارشی که در ماه مه در مجله چینی زبان تست و اندازه‌گیری فناوری منتشر شد، نتایج یک شبیه‌سازی بازی جنگی که عمدتاً بر حملات مافوق صوت به یک گروه حامل آمریکایی متمرکز بود، برای اولین بار عمومی شد.

بر اساس این مقاله، نیروهای چینی از رگبار 24 موشک ضد کشتی مافوق صوت برای غرق کردن موفقیت آمیز ناوگان ناو USS Gerald R. Ford در یک سری از بیش از 20 نبرد خشمگین استفاده کردند که بر روی یک سکوی مورد استفاده ارتش چین شبیه سازی شده بود. ارتش آزادیبخش (PLA).

مطابق با تصویر شبیه‌سازی، علی‌رغم هشدارهای مکرر، کشتی‌های آمریکایی به نزدیک شدن به جزیره‌ای که چین ادعا می‌کند در دریای چین جنوبی ادامه داد.

نتایج جنگ نشان داد که تقریباً تمام شناورهای سطحی ایالات متحده در اثر این حمله آسیب جدی دیدند و در نهایت غرق شدند. در این سناریو، دو مدل موشک ضد کشتی مافوق صوت شلیک شد که برخی از آنها از صحرای دوردست گبی می آمدند.

این گزارش مدعی شد که ارتش چین با استراتژی پرتاب پیچیده خود، با استفاده از یک حمله پیچیده سه موجی برای پیشی گرفتن از سیستم‌های دفاعی قدرتمند گروه ناو آمریکایی، مهارت قابل توجهی را به نمایش گذاشت.

شش کشتی سطحی که به دلیل فناوری پیشرفته و قدرت بی نظیرشان با دقت انتخاب شده بودند، ناوگان ایالات متحده را در سناریوی جنگ تشکیل دادند. CVN-78 Gerald R. Ford به عنوان گل سرسبد گروه خدمت می کرد. CG56 San Jacinto از کلاس Ticonderoga و چهار ناوشکن موشک هدایت شونده DDG-103 Arleigh Burke کلاس Flight IIA به آن ملحق شد.

ویژگی‌های مدرن در ناو کلاس فورد 2017 شامل سیستم پرتاب الکترومغناطیسی، رادار پیشرفته و سیستم‌های جنگ الکترونیک است.

رزمناوها و ناوشکن‌های گروه ناو همچنین مجهز به دفاع و تسلیحات پیشرفته از جمله سیستم‌های راداری بودند که می‌توانستند چندین هدف را به طور همزمان ردیابی و شناسایی کنند. موشک RIM-161E SM-3، موشکی که برای رهگیری موشک های بالستیک طراحی شده بود، یکی از 264 موشکی بود که در تسلیح تسلیحات دفاع هوایی این گروه ناو قرار داشت.

در این شبیه سازی، ارتش چین مشمول محدودیت هایی از جمله استفاده محدود از ماهواره های نظارتی و تعداد محدودی از موشک های مافوق صوت بود. این بازی جنگی به دنبال ارائه یک ارزیابی واقع بینانه بود و در عین حال به اصل “رحمت با دشمن و سخت گیری با خود” پایبند بود.

بر اساس گزارش‌ها، دو نوع موشک ضد کشتی مورد استفاده طرف چینی دارای قابلیت‌های استثنایی هستند و می‌توانند در ارتفاعات بالا حرکت کنند و به حداکثر سرعت شگفت‌انگیز 11 ماخ دست یابند. در کمال تعجب، هر کدام از مدل‌ها تنها با دو ضربه می‌توانند یک ناو را نابود کنند. یا رزمناو اصلی

این مطالعه همچنین نشان داد که یک دستگاه دارای نرخ موفقیت 80 درصد و برد عملیاتی 2000 کیلومتر (1240 مایل) است. مدل چینی دیگر، در مقایسه، 90 درصد موفقیت با بردی دو برابر داشت.

اگرچه نام واقعی موشک های مافوق صوت مورد استفاده در شبیه سازی در مقاله گنجانده نشده است. این تنها بر روی دو مدل مورد استفاده توسط طرف چینی و ویژگی های عملکرد آنها تمرکز دارد.

PLA گروه حامل ایالات متحده را در طول شبیه سازی با استفاده از شبکه نظارتی مبتنی بر دریا شناسایی کرد. آنها به طور همزمان هشت موشک مافوق صوت کمتر قابل اعتماد را از جنوب و مرکز چین شلیک کردند.

این حمله باعث تخلیه مهمات SM-3 در ناوگان ایالات متحده شد، اگرچه برخی از آنها رهگیری شدند. بر اساس این گزارش، در پاسخ، ناو، ناوشکن و رزمناو هدف هشت پرتاب دقیق موشک مافوق صوت توسط PLA از شمال و غرب چین قرار گرفتند.

چهار کشتی از طرف ایالات متحده از حمله فرار کردند که در درجه اول ناوشکن ها به دلیل توانایی دفاعی ضعیفشان بودند. رادار دشمن توسط دستگاه‌های جنگ الکترونیک مسدود شد و موشک‌های وارده توسط کاه و شعله‌کن‌ها به اشتباه هدایت شدند.

ارتش چین پس از تأیید وضعیت و موقعیت اهداف باقی مانده توسط ارتش چین، با شش موشک مافوق صوت با دقت کمتر، عملیات «ماپ آپ» را انجام داد.

هنگامی که شبیه سازی بارها اجرا شد، گروه حامل به طور متوسط ​​توسط حمله سه موجی نابود شد که منجر به تخریب 5.6 از هر شش کشتی سطحی شد. اولویت بندی اهداف و استفاده از تکنیک های فریب به منظور به حداکثر رساندن کارایی و صرفه جویی در مهمات مورد تاکید قرار گرفت.

با این حال، شبیه‌سازی بازی‌های جنگی متمرکز بر دریای چین جنوبی نشان می‌دهد که این منطقه ممکن است به نقطه‌ای برای جنگ بین نیروهای دریایی چین و ایالات متحده تبدیل شود.

این واقعیت که این دو نیرو قبلاً درگیر درگیری‌های فزاینده در منطقه بوده‌اند تنها نشان می‌دهد که نتایج شبیه‌سازی بازی جنگ چقدر مهم است.

شبیه‌سازی‌های Wargame برای ارائه بینش مفید هستند، اما نمی‌توانند جای آزمایش و ارزیابی واقعی را بگیرند.

دلایل انتشار نتایج بازی جنگ توسط چین هنوز ناشناخته است. علاوه بر این، تأیید مستقل داده های مورد استفاده در بازی های جنگی غیرممکن است.

با این حال، اگر اطلاعات مورد استفاده در شبیه‌سازی بازی جنگی بر روی موشک‌های مافوق صوت چینی به‌طور چشمگیری با واقعیت متفاوت باشد، می‌تواند دقت شبیه‌سازی را کاهش داده و منجر به نتایج نادرست شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام