چین موشک Long March-5 را برای پرتاب سایت پیش از پرتاب ماهواره ماهواره Chang’e 5 حرکت می دهد – اخبار فناوری ، Firstpost

چین روز سه شنبه یک موشک عظیم را به محل آماده سازی خود برای آماده سازی پرتاب ماموریت برای بازگرداندن مواد از ماه برای اولین بار در چهار دهه گذشته منتقل کرد. Long March-5 با تراکتور از آشیانه خود به محل پرتاب نزدیک آن در پایگاه فضایی در Wenchang در امتداد ساحل استان جزیره جنوبی Hainan منتقل شد.

مأموریت Chang’e 5 که انجام خواهد داد ، قرار است اوایل هفته آینده با قرار دادن یک ناو بر روی ماه که 2 متر (تقریبا 7 فوت) زیر سطح حفاری کند و سنگها و سایر آوارها را برای آوردن به زمین جمع کند. این به دانشمندان امکان می دهد برای اولین بار از زمان مأموریت های 1960 و 1970 آمریکایی و روسی ، مواد ماه تازه به دست آمده را مطالعه کنند.

  چین موشک Long March-5 را به محل پرتاب قبل از پرتاب لندر قمری Change 5 منتقل می کند

چین در حال تهیه نقشه هایی برای مرحله چهارم برنامه اکتشاف ماه خود است. تصویر: شین هوا / CNES

این ماموریت که به عنوان الهه ماه چینی نامگذاری شده است ، از آنجا که برنامه فضایی این کشور از سال 2003 برای اولین بار یک انسان را در فضا قرار داد ، همچنان بخار می سازد و پس از ایالات متحده و روسیه تنها سومین کشوری است که این کار را انجام می دهد ، بلند پروازانه ترین برنامه چین است. چین در حال حاضر مأموریتی در راه مریخ همراه با یک مریخ نورد در سمت دور ماه دارد که اولین اندازه گیری کامل تابش تابش از سطح ماه را انجام می دهد ، اطلاعات حیاتی برای هر کشوری که قصد دارد فضانوردان را به ماه بفرستد.

چین به طور فزاینده ای در مأموریت ها با کشورهای خارجی درگیر شده است ، اگرچه قوانین ایالات متحده هنوز از همکاری با ناسا جلوگیری می کند ، زیرا چین از همکاری با ایستگاه فضایی بین المللی مستثنی است. این امر چین را بر آن داشته است تا در ایستگاه فضایی خود کار کند و برنامه های خود را آغاز کند که این کشور را در رقابت مداوم با ژاپن و هند در میان کشورهای آسیایی که به دنبال دستیابی به موفقیت های جدید در فضا هستند ، قرار داده است.

برنامه فضایی با احتیاط پیشرفت کرده است و در سالهای اخیر نسبتاً ناکام مانده است. Long March-5 ، به دلیل شکل بزرگ آن ، “5 Fat” نامیده می شود ، در تلاش برای پرتاب قبلی شکست خورده است ، اما به نظر می رسد استعداد فنی و مهندسی عظیم چین این امکان را به آن داده است که از بیشتر موانع عبور کند.