چین پس از اظهارنظر نماینده در مورد کشورهای پس از فروپاشی شوروی، می گوید که پکن به حاکمیت اوکراین احترام می گذارد.

چین پس از اظهارنظر نماینده در مورد کشورهای پس از فروپاشی شوروی، می گوید که پکن به حاکمیت اوکراین احترام می گذارد.

فایل عکس: وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، مائو نینگ، سخنگوی جدید این وزارتخانه را طی یک کنفرانس خبری در پکن، چین معرفی کرد. رویترز

لوکزامبورگ: یک روز پس از آن که لو شای، نماینده چین به دلیل موضع خود در مورد حاکمیت کشورهای پس از فروپاشی شوروی سر و صدا ایجاد کرد، وزارت خارجه این کشور تصریح کرد که پکن به خودمختاری کشورهای عضو شوروی سابق احترام می گذارد.

استونی، لتونی، لیتوانی و فرانسه از پاسخ شای به موضع خود در مورد اینکه آیا کریمه بخشی از اوکراین است یا نه ابراز ناراحتی کردند. شای در مصاحبه ای که جمعه گذشته از تلویزیون فرانسه پخش شد ظاهر شد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به این سوال که آیا چین از اظهارات اخیر شای حمایت می کند، گفت که پکن به وضعیت کشورهای عضو شوروی سابق به عنوان کشورهای مستقل پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی احترام می گذارد.

او گفت که چین در مورد مسائل مربوط به حاکمیت “عینیت و بی طرف” بوده است.

او گفت که کریمه از نظر تاریخی بخشی از روسیه بوده و توسط نیکیتا خروشچف، رهبر سابق شوروی به اوکراین پیشنهاد شده است.

شای افزود: «این کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی در حقوق بین الملل جایگاه واقعی ندارند، زیرا هیچ توافق بین المللی برای تحقق وضعیت حاکمیتی آنها وجود ندارد.

فرانسه روز یکشنبه با اعلام «همبستگی کامل» خود با همه کشورهای متحدی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، که به گفته او «پس از دهه‌ها سرکوب» استقلال خود را به دست آورده‌اند، پاسخ داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «به طور خاص در مورد اوکراین، این کشور در سال 1991 در داخل مرزها از جمله کریمه توسط کل جامعه بین المللی از جمله چین به رسمیت شناخته شد.

یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک، پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت. امیدوارم روسای این سفیر این مسائل را درست کنند.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام