کانادا از آگوست به برچسب های هشدار دهنده روی پاکت های سیگار نیاز دارد

کانادا از آگوست به برچسب های هشدار دهنده روی پاکت های سیگار نیاز دارد

تصویر نمایشی پیکسل ها

در کانادا، هر پاکت سیگار از اول آگوست به منظور مبارزه با استعمال دخانیات، حامل پیام هشدار بهداشتی خواهد بود.

وزیر اعتیاد کشور گفت که این هشدارها شامل پیام هایی مانند “زهر در هر پفک”، “دود تنباکو به کودکان آسیب می زند” و “سیگار باعث سرطان می شود.”

کارولین بنت وزیر اعتیاد گفت که مصرف دخانیات همچنان باعث مرگ 48000 کانادایی در هر سال می شود. او گفت که قانون جدید برچسب‌گذاری اولین بار در جهان است، اگرچه بریتانیا با مقررات مشابهی معاشقه کرده است.

مقالات مرتبط

کانادا:

کانادا: مردی هندی الاصل به دلیل چاقو زدن به زن سیک به قتل متهم شد

کانادا:

دانشجویان دکترا پس از اینکه تصویر ویروسی از دانشگاه کانادا نشان می دهد که پایان نامه در سطل زباله دور ریخته می شود شوکه شده اند.

بنت گفت: «این گام جسورانه پیام‌های هشدار بهداشتی را عملاً اجتناب‌ناپذیر می‌کند و همراه با تصاویر گرافیکی به‌روز شده نمایش داده شده بر روی بسته، یادآوری واقعی و شگفت‌انگیز از پیامدهای سلامتی سیگار را ارائه می‌دهد.

مطالعه‌ای که به سفارش دولت کانادا انجام شد نشان داد که برخی از جوانان مستعد اعتیاد به دخانیات زمانی که سیگار به آنها پیشنهاد شد شروع به کشیدن سیگار کردند، اما آن‌هایی که پاکت را با هشدار دریافت کردند، پس زدند.

شایان ذکر است، کانادا اولین کشوری بود که در سال 2000 هشدارهای گرافیکی مانند تصاویر ترسناک قلب و ریه های بیمار را روی پاکت های سیگار اجرا کرد.

سیگار کشیدن طی دو دهه گذشته روند کاهشی داشته است.

اتاوا قصد دارد تا سال 2035 تعداد افراد سیگاری در این کشور را به پنج درصد جمعیت یا حدود 2 میلیون نفر کاهش دهد – از حدود 13 درصد در حال حاضر.

طبق داده های دولت، تقریبا نیمی از هزینه های مراقبت های بهداشتی کشور به مصرف مواد مرتبط است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.