کانادا به بررسی ربات چت OpenAI بر سر نگرانی های حفظ حریم خصوصی می پردازد

کانادا به بررسی ربات چت OpenAI بر سر نگرانی های حفظ حریم خصوصی می پردازد

تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی کانادا تحقیقات مشترکی را در مورد OpenAI آغاز کرده‌اند و بررسی می‌کنند که آیا این شرکت رضایت مناسبی برای جمع‌آوری، استفاده و افشای اطلاعات شخصی ساکنان کانادا از طریق ChatGPT کسب کرده است یا خیر.

تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی در کانادا تحقیقات مشترکی را در مورد OpenAI، شرکت مادر ChatGPT، برای بررسی شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از آن آغاز می‌کنند. این اقدام از روند رو به رشد دولت‌ها پیروی می‌کند که مقررات ابزارهای هوش مصنوعی (AI) را بررسی می‌کنند.

تنظیم‌کننده حریم خصوصی فدرال، در ارتباط با مقامات کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا، به‌طور خاص بررسی خواهد کرد که آیا OpenAI رضایت مناسبی برای جمع‌آوری، استفاده و افشای اطلاعات شخصی ساکنان کانادا از طریق ChatGPT کسب کرده است یا خیر. دفتر کمیسر حریم خصوصی کانادا این موضوع را روز پنجشنبه اعلام کرد.

معرفی ربات چت محبوب، ChatGPT، رقابت بین غول‌های فناوری مانند Alphabet Inc و Meta را تشدید کرده است و دولت‌ها را بر آن داشته تا با توسعه قوانینی برای کنترل استفاده از این فناوری انقلابی دست و پنجه نرم کنند.

مقالات مرتبط

OpenAI

هشدار مدیر عامل OpenAI به اروپا: اگر مقررات بیش از حد سختگیرانه باشد، ChatGPT را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد

OpenAI

سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI می‌گوید قصد ترک اروپا را ندارد

ChatGPT این قابلیت را دارد که بر اساس درخواست های کاربر، اشکال مختلف محتوا از جمله مقاله، مقاله، جوک و شعر تولید کند. OpenAI، یک شرکت خصوصی با پشتیبانی شرکت مایکروسافت، ChatGPT را در اواخر نوامبر به صورت رایگان برای عموم منتشر کرد.

علاوه بر مسائل مربوط به رضایت، تحقیقات کانادایی انطباق OpenAI با تعهدات مربوط به شفافیت، دسترسی، دقت و پاسخگویی را ارزیابی خواهد کرد. دفتر کمیشنری اعلام کرد که به دلیل ادامه ماهیت تحقیقات، در حال حاضر جزئیات بیشتری در دسترس نیست. نتایج تحقیقات پس از پایان یافتن به اطلاع عموم خواهد رسید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام