کدام کشورها مردم را به خاطر گرفتن عکس ها، ویدیوهای استثمار جنسی بدون رضایت مجازات می کنند؟

کدام کشورها مردم را به خاطر گرفتن عکس ها، ویدیوهای استثمار جنسی بدون رضایت مجازات می کنند؟

رضایت مهم است! حتی زمانی که قرار است از دیگران عکس و فیلم بگیرید. ژاپن آن را دریافت می کند و قرار است اولین قانون این کشور را علیه گرفتن عکس ها و فیلم های غیراخلاقی جنسی بدون اطلاع طرف مقابل معرفی کند.

لایحه‌ای در رژیم ژاپن، قانون‌گذار ملی این کشور، برای سرکوب افرادی که عکس‌های مخفی می‌گیرند، ارائه شده است. بر اساس گزارشی در ژاپن تودی، این کار گرفتن تصاویر فضولی با ماهیت استثماری جنسی را غیرقانونی می کند.

این طرح که به عنوان لایحه ای علیه «فضول گرایی عکس» تثبیت شده است، فیلمبرداری مخفیانه و بالادستی از چنین اعمالی را ممنوع می کند.

جیانگ منجی، هنرپیشه چینی، قربانی «بالا رفتن» شد: این جرم شریرانه چیست؟

اتهامات سوء رفتار جنسی دونالد ترامپ: 26 زن، 43 مورد، از سال 1970

اصلاحاتی که بخشی از بازنگری قوانین ژاپن در مورد جرایم جنسی است در ماه ژوئن به تصویب خواهد رسید. آنها صراحتاً گرفتن، توزیع و یا داشتن عکس از اندام تناسلی کسی را بدون رضایت او ممنوع می کنند. بی بی سی. آنها همچنین عکس گرفتن از افرادی را که بدون اطلاع آنها در موقعیت های جنسی قرار می گیرند، جرم می دانند.

در این گزارش آمده است که متخلفان تا سه سال حبس یا جریمه ای تا سقف 3 میلیون ین ژاپن خواهند داشت.

این لایحه تمرکز را بر روی بالا بردن حیاط قرار داده است، که یک توهین جنسی رایج است اما اغلب به آن بی اهمیت تلقی می شود.

ژاپن عروج را ممنوع می کند کدام کشورها مردم را به خاطر گرفتن ویدیوهای استثمار جنسی بدون رضایت مجازات می کنند
بر اساس قانون جدید، که افراد را از عکس گرفتن از دامن دیگران منع می کند، متخلفان تا سه سال حبس یا تا 3 میلیون ین جریمه خواهند داشت. تصویر نمایندگی/ رویترز

بالابردن چیست؟

Upskirting عملی است که در آن عکس یا فیلم مزاحم جنسی زیر لباس شخصی بدون اجازه او گرفته می شود. اغلب زنان را هدف قرار می دهد و از این رو نام آن upskirting – بالا رفتن از دامن کسی است.

چنین تخلفی معمولاً در مکان‌های عمومی در میان جمعیت – وسایل نقلیه عمومی، میخانه‌ها، کلوپ‌های شبانه – زمانی که تشخیص بدکار دشوار است، اتفاق می‌افتد.

با این حال، این یک پدیده اخیر نیست. مواردی وجود داشته است که در آن افراد (معمولاً مردان) دوربین‌هایی را روی کفش‌های خود قرار داده‌اند و از دامن یک زن برای اهداف محتاطانه عکس گرفته‌اند. بر اساس گزارشی که در این باره منتشر شده، موارد دیگر شامل قرار دادن دوربین‌ها در زیر پله‌ها بوده است که احتمال عبور زنان با لباس یا دامن از آنجا وجود دارد. گفتگو.

همچنین بخوانید : جیانگ منجی بازیگر چینی قربانی «بالا رفتن» شد: این چه گناه شریرانه ای است؟

Upskirting شامل فیلمبرداری از افراد بدون اطلاع آنها نیز می شود. این شامل گرفتن عکس/فیلم از زنان برهنه، فیلمبرداری از آنها در داخل رختکن یا اتاق خواب و قرار دادن دوربین در توالت های عمومی یا رختکن استخرها است.

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده نادرست از آن نیز افزایش می یابد. از دستگاه‌های شنود کوچک برای ضبط مکالمات خصوصی و هواپیماهای بدون سرنشین برای گرفتن افراد در موقعیت‌های مخرب حتی از راه دور استفاده شده است. گفتگو گزارش می گوید.

ژاپن عروج را ممنوع می کند کدام کشورها مردم را به خاطر گرفتن ویدیوهای استثمار جنسی بدون رضایت مجازات می کنند
بالا رفتن شامل گرفتن تصاویر یا فیلم های واضح از زیر لباس قربانی بدون رضایت است. تصویر نمایندگی: Pixabay

کدام ملت ها قوانینی را برای جلوگیری از اعتصاب دارند؟

در تعداد معدودی از کشورها، دست زدن به حیثیت یک جرم قابل مجازات است.

در بریتانیا، بالا رفتن از زندگی می تواند یک مجرم را دو سال زندان به همراه داشته باشد. قانون فضول (جرم) 2019، معروف به قانون Upskirting، در 12 آوریل همان سال پس از یک کمپین 18 ماهه توسط نویسنده و فعال جینا مارتین به اجرا درآمد.

او برای جرم‌انگیزشدن اجنبی مبارزه کرد، که پس از هدف قرار گرفتن در یک جشنواره، جرم خاصی در بریتانیا نبود. بر اساس گزارشی که در گزارشی منتشر شد، کمپین مارتین در فیس بوک با 50000 امضاکننده دادخواست او و حمایت سیاستمداران و وزیر دادگستری لوسی فریزر در فیس بوک مورد حمایت قرار گرفت. ایندیپندنت.

در استرالیا، اندرو لمینگ، که در آن زمان نماینده مجلس کوئینزلند بود، متهم شد که در سال 2019 از یک زن جوان، کریستال وایت، عکسی نامناسب گرفته است که در آن لباس زیر او نشان داده شده بود. زمانی که یک سال بعد از او در مورد این عکس پرسیدند، او گفته است: “این قرار نبود بی‌ادب باشد… به نظرم خنده‌دار بود.”

با این حال، مشخص شد که لامینگ به دروغ توسط رسانه ها و نمایندگان مجلس متهم به گرفتن عکس “بالاخر” شده است. سپتامبر گذشته، او یک پرونده افترا علیه Nine Entertainment را از طریق یک برنامه پخش کرد و عذرخواهی و یک توافق نامعلوم دریافت کرد.

در حالی که ادعاها علیه Laming نادرست بود، استرالیا قوانینی برای مقابله با چنین عکاسی و فیلمبرداری دارد.

در استرالیای جنوبی، شرکت در “فیلمبرداری غیرقانونی” از شخص دیگری بر اساس بخش 5A قانون خلاصه ایالتی خلاف قانون است. بر اساس گزارش ها، اصطلاح “بالا بردن” زمانی که در سال 2007 اصلاحاتی در قانون خلاصه جرایم ویکتوریا ایجاد شد استفاده شد. گفتگو.

نیو ساوت ولز فیلمبرداری از “قسمت های خصوصی” شخص دیگری را به دلیل “تحریک جنسی یا ارضای جنسی” بدون رضایت فرد فیلمبرداری غیرقانونی اعلام می کند. و در کوئینزلند، “مشاهده یا ضبط بصری شخص دیگری، در شرایطی که یک بزرگسال معقول انتظار دارد که حریم خصوصی به او داده شود، جرم است. […] بدون رضایت طرف مقابل،» در این گزارش آمده است.

ژاپن عروج را ممنوع می کند کدام کشورها مردم را به خاطر گرفتن ویدیوهای استثمار جنسی بدون رضایت مجازات می کنند
معمولاً در مکان‌های شلوغ مانند مترو، قطارها و میخانه‌ها که تخلف می‌تواند به راحتی شناسایی نشود، انجام می‌شود. تصویر نماینده / خبرگزاری فرانسه

در ماساچوست، در ایالات متحده، بحث و جدل بزرگی بر سر تصمیم دادگاهی وجود داشت که بر اساس آن قانون منع ارتکاب را منع نمی کند. این پرونده مربوط به مردی به نام مایکل رابرتز بود که پس از استفاده از دوربین تلفن همراه برای عکسبرداری مخفیانه از دامن مسافران زن در سیستم حمل و نقل عمومی بوستون، از جمله یک پلیس لباس شخصی در عملیاتی برای دستگیری او دستگیر شد. او متهم به نقض قانونی است که عکس و فیلم گرفتن از افراد برهنه یا نیمه برهنه را بدون رضایت آنها ممنوع می کند.

به گفته رابرتز، او مرتکب جرم نشده بود زیرا قربانیان او برهنه یا نیمه برهنه نبودند. در حالی که دادگاه بدوی از رد اتهامات وی خودداری کرد، دادگاه عالی قضایی ماساچوست در مارس 2014 به نفع او رای داد.

یک روز بعد، یک قانون افزایش قیمت در ایالت تصویب شد. مجازات این جرم 2.5 سال زندان یا جریمه نقدی تا 5000 دلار است.
نیویورک، واشنگتن، هاوایی، تگزاس و فلوریدا، در میان ایالت های دیگر، قوانینی دارند که عکاسی مخفیانه یا ضبط تصاویری که از “مناطق صمیمی” افراد بدون رضایت آنها گرفته شده است، جرم محسوب می شود.

در ژوئیه 2020، آلمان تجاوز را به عنوان یک جرم کیفری با جریمه نقدی یا حداکثر دو سال زندان محکوم کرد.

سایر کشورهای آسیایی چطور؟

در حالی که هند قانونی ندارد که ارتکاب آن را مشخص کند، متخلفان دستگیر شده اند. در سال 2015، یک وکیل 34 ساله هندی در دهلی دستگیر شد که با دوربینی که روی کفشش نصب شده بود از زنان عکس و فیلم گرفته بود. او بعدا با قرار وثیقه آزاد شد.

بالا رفتن و فضول بودن دغدغه های رایج در میان زنان چینی بود. اخیرا، بازیگر چینی جیانگ منجی گفته است که او قربانی بی‌اعتباری شده است و به خاطر فیلم‌هایی که بدون رضایت او گرفته شده و منتشر شده، مورد باج‌گیری قرار گرفته است.

اما فیلمبرداری مخفیانه از دیگران عموماً منجر به محکومیت بیش از 10 روز در چین شده است.

به گفته a. بیش از 320 مورد فضول تا سپتامبر سال گذشته در سنگاپور گزارش شده است کانال آسیای جدید گزارش.

قانون مجازات سنگاپور برای ارائه یک جرم خاص فضول از اول ژانویه 2020 اصلاح شد و مهم نیست که جنسیت قربانی چیست.

در صورت محکوم شدن به این جرم، مجرم می تواند تا دو سال حبس یا جریمه نقدی یا عصا (یا ترکیبی از اینها) محکوم شود. اگر قربانی زیر 14 سال باشد، حبس تا دو سال همراه با جریمه نقدی یا عصا اجباری است.

با ورودی های آژانس ها