کرملین می گوید گزارشگر آمریکایی بازداشت شده قوانین روسیه را “نقض” کرده است

کرملین می گوید گزارشگر آمریکایی بازداشت شده قوانین روسیه را “نقض” کرده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه. خبرگزاری فرانسه

مسکو: کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، «قوانین روسیه را نقض کرده» و پس از اینکه ایالات متحده رسماً این روزنامه‌نگار را «به اشتباه توسط روسیه بازداشت کرده است» دستگیر شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه موضع روسیه مبنی بر اینکه گرشکویچ قانون را زیر پا گذاشته است، تکرار کرد.

من نمی فهمم این رژیم جدید چه نوع نوآوری هایی را معرفی می کند. پسکوف در مورد این نام گفت: در مورد معنای آن، من نمی دانم. او گفت گرشکویچ “دستگیر شده و قوانین فدراسیون روسیه را نقض کرده است” و سپس افزود: “این همان چیزی است که او به آن مظنون است، اما البته دادگاه تصمیم خواهد گرفت.”

گرشکویچ ماه گذشته توسط سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود که کاخ سفید، سایر کشورهای غربی، وال استریت ژورنال، ده ها سازمان رسانه ای و گروه های حقوق بشری آن را «جعلی» توصیف کردند.

اعلامیه ایالات متحده مبنی بر اینکه او “به اشتباه بازداشت شده” به این معنی است که این کشور معتقد است که او اساساً به این دلیل هدف قرار گرفته است که او یک شهروند آمریکایی است.

انتقال پرونده از وزارت امور خارجه به دفتر فرستاده ویژه در امور گروگان‌ها نیز به شدت وجهه سیاسی این موضوع را افزایش می‌دهد.

بیش از 99 درصد از پرونده های جنایی در روسیه به محکومیت برای دادستان ختم می شود و این کشور مدت هاست که توسط ناظران حقوق به دلیل عدم استقلال قضایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

روسیه هیچ مدرکی برای حمایت از پرونده علیه گرشکویچ ارائه نکرده است، زیرا روسیه می گوید مواد پرونده محرمانه است.

هفته آینده، دادگاه به درخواست تجدیدنظر تیم حقوقی گرشکویچ علیه حکمی مبنی بر اینکه وی تا 29 ماه مه در بازداشت موقت در زندان لفورتوو مسکو نگهداری می شود، رسیدگی خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام