کرملین هشدار داد چشم انداز توافق غلات “خوب نیست”

کرملین هشدار داد چشم انداز توافق غلات “خوب نیست”

یک کامیون کمپرسی در 9 اوت 2022 غلات را در انبار غله در روستای زغوریوکا، اوکراین تخلیه می کند. فایل AP

دهلی نو: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه هشدار داد که چشم انداز تمدید قرارداد فراتر از 18 می که به صادرات بی خطر غلات و کود در زمان جنگ از چندین بنادر دریای سیاه اوکراین اجازه می دهد، عالی نیست زیرا چنین صادراتی خود روسیه همچنان با موانعی روبرو است.

ما می دانیم که نمایندگان سازمان ملل در حال انجام برخی تلاش ها هستند [to maintain the agreement]اما نیمه دوم معامله همچنان کارساز نیست و شرایط آن اجرا نمی شود.» روسیه امروز به نقل از پسکوف گفت.

“هیچ معامله ای نمی تواند روی یک پا بماند – برای ایستادن به دو پا نیاز دارد. از این نظر، با قضاوت بر اساس وضعیت امروز، چشم انداز چندان خوب نیست.»

ابتکار غلات دریای سیاه در ماه ژوئیه با هدف اجازه دادن به کشتی های غلات برای خروج از بنادر دریای سیاه اوکراین پس از گیر افتادن آنها در آنجا به دلیل درگیری اوکراین، ساخته شد.

این توافق همچنین به منظور «تسهیل دسترسی نامحدود» به صادرات غلات و کود از روسیه بود.

مسکو از آن زمان تاکنون اصرار دارد که در حالی که صادرات گندم، ذرت و سایر محصولات کشاورزی از اوکراین ادامه دارد، شرکت‌های روسی همچنان با موانعی که تحریم‌ها بر سر راه آنها قرار داده است، دست و پنجه نرم می‌کنند.

تحریم های ایالات متحده و اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت صریح صادرات کودهای شیمیایی روسیه به کشورهای ثالث نیست. با این حال، آنها مشکلاتی را از نظر لجستیک، پرداخت تراکنش ها و بیمه حمل و نقل ایجاد کردند.

روسیه برای تمدید قرارداد شرط می گذارد

قدرت های غربی تحریم های سختی را علیه روسیه به دلیل حمله 24 فوریه 2022 به اوکراین وضع کرده اند. صادرات مواد غذایی و کود این کشور تحریم نیست، اما مسکو می گوید محدودیت در پرداخت، تدارکات و بیمه مانعی برای حمل و نقل است.

ماه گذشته، روسیه موافقت کرد که قرارداد صادرات غلات اوکراین در دریای سیاه را برای حداقل 60 روز تمدید کند، یعنی نیمی از دوره مورد نظر. مسکو گفت تنها در صورتی تمدید بیشتر را در نظر خواهد گرفت که چندین خواسته در رابطه با صادرات خود برآورده شود.

این موارد شامل اجازه دادن به بانک کشاورزی روسیه برای بازگشت به سیستم پرداخت سوئیفت، اجازه به روسیه برای واردات ماشین‌آلات کشاورزی، حذف محدودیت‌های بیمه، دسترسی به بندر برای کشتی‌ها و محموله‌های روسیه و رفع انسداد فعالیت‌های مالی شرکت‌های کود شیمیایی روسیه است.

مسکو همچنین خواهان راه اندازی مجدد خط لوله ای است که آمونیاک روسیه را به بندر اوکراینی در دریای سیاه می رساند.

ایالات متحده خواسته‌های مسکو را پس زده و گفته است: «تنها ممنوعیت‌های صادرات مواد غذایی و کود از روسیه، ممنوعیت‌هایی است که توسط دولت روسیه اعمال می‌شود».

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام