کره شمالی به بایدن توهین کرد و از توافق دفاعی با سئول انتقاد کرد

کره شمالی به بایدن توهین کرد و از توافق دفاعی با سئول انتقاد کرد

این عکس ارائه شده توسط دولت کره شمالی، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، در 10 اوت 2022 در خلال نشست ملی علیه ویروس کرونا در پیونگ یانگ، کره شمالی، سخنرانی می کند. فایل AP

سئول: خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی در واکنش به توافق جدید آمریکا و کره جنوبی برای افزایش بازدارندگی هسته‌ای برای مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی گفت که کشورش نمایش‌های نظامی تحریک‌آمیزتری خواهد داشت.

او مدعی شد که پیمان جدید آمریکا و کره جنوبی نشان دهنده خصومت “افراطی” آنها با پیونگ یانگ است.

علاوه بر این، کیم یو جونگ به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که روز چهارشنبه پس از دیدار با یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت که هرگونه حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی علیه ایالات متحده یا متحدانش «به پایان هر رژیمی منجر می‌شود» حمله کرد. ” چنین اقدامی انجام داد.

کره شمالی مراسم باشکوهی را برای جشن ساخت 10000 خانه جدید در پیونگ یانگ برگزار می کند، کیم جونگ اون به مهمانی می پیوندد.

ژاپن موشک زمین به هوا خود را برای ساقط کردن بقایای ماهواره جاسوسی کره شمالی آماده می کند

دیدار بایدن با یون در واشنگتن در بحبوحه تشدید تنش ها در شبه جزیره کره انجام شد، زیرا سرعت تظاهرات تسلیحاتی کره شمالی و رزمایش های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در چرخه ای از تلنگر افزایش یافته است.

از آغاز سال 2022، کره شمالی حدود 100 موشک را آزمایش کرده است، از جمله نمایش های متعدد موشک های بالستیک قاره پیما که برای رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده طراحی شده اند و پرتاب های کوتاه بردی که کره شمالی به عنوان حملات هسته ای شبیه سازی شده به کره جنوبی توصیف کرده است.

به طور گسترده انتظار می رود کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هفته ها یا ماه های آینده با تسریع کمپینی با هدف تثبیت موقعیت کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته ای و در نهایت مذاکره در مورد امتیازات اقتصادی و امنیتی ایالات متحده از موضع قدرت، پیشروی کند.

بایدن و یون در جریان نشست خود، تلاش‌های بازدارندگی هسته‌ای جدیدی را اعلام کردند که مستلزم لنگر انداختن دوره‌ای زیردریایی‌های اتمی آمریکا در کره جنوبی برای اولین بار در دهه‌ها و تقویت آموزش بین دو کشور است. آنها همچنین متعهد شدند به طرح‌هایی برای مشاوره‌های دوجانبه ریاست‌جمهوری در صورت حمله هسته‌ای کره شمالی، ایجاد یک گروه مشورتی هسته‌ای و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد برنامه‌های عملیات تسلیحات هسته‌ای و استراتژیک.

کیم یو جونگ در اظهارات خود که در رسانه های دولتی منتشر شد، گفت که توافق آمریکا و کره جنوبی منعکس کننده “خصمانه ترین و تهاجمی ترین اراده اقدام” متحدان علیه کره شمالی است و صلح و امنیت منطقه را به سمت “خطر جدی تری” سوق خواهد داد.

کیم که یکی از مقامات ارشد سیاست خارجی برادرش است، گفت که این اجلاس بیشتر اعتقاد کره شمالی را برای تقویت قابلیت های تسلیحات هسته ای خود تقویت کرد. او با اشاره آشکار به دکترین هسته‌ای تشدیدکننده این کشور که خواستار حملات پیشگیرانه هسته‌ای در طیف وسیعی از سناریوها است، گفت که برای شمال بسیار مهم است که «دومین مأموریت بازدارنده جنگ هسته‌ای» را تکمیل کند. رهبری به عنوان در معرض تهدید

او به دلیل هشدار صریح بایدن مبنی بر اینکه تهاجم هسته‌ای کره شمالی منجر به پایان رژیم این کشور می‌شود، انتقاد کرد و گفت که او “بیش از حد اشتباه محاسباتی و شجاعانه غیرمسئولانه” رفتار می‌کند. با این حال، او گفت که نورث به سادگی سخنان او را به عنوان یک “اظهار بیهوده از سوی شخص درگیر خود” رد نمی کند.

او گفت: «وقتی در نظر می‌گیریم که این عبارت شخصاً توسط رئیس‌جمهور ایالات متحده، دشمن‌ترین دشمن ما، استفاده شده است، لفاظی‌هایی تهدیدآمیز است که او باید برای یک طوفان بسیار بزرگ آماده باشد.»

هر چه دشمنان در برگزاری رزمایش‌های جنگ هسته‌ای بی‌نقص تر باشند و هرچه تجهیزات هسته‌ای بیشتری در مجاورت شبه جزیره کره مستقر کنند، اعمال حق دفاع از خود ما نسبت مستقیم با آنها قوی‌تر خواهد شد.»

کره شمالی مدت‌هاست که مانورهای نظامی منظم ایالات متحده با کره جنوبی را تمرین‌های تهاجم توصیف کرده است، اگرچه متحدان آن رزمایش‌ها را دفاعی توصیف کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان می گویند کیم جونگ اون احتمالاً از رزمایش های نظامی رقبای خود به عنوان بهانه ای برای پیشبرد برنامه های تسلیحاتی خود، تقویت رهبری داخلی خود و به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک کشور هسته ای مشروع برای لغو تحریم های بین المللی علیه شمال استفاده می کند.

کیم یو جونگ اقداماتی را که کره شمالی در نظر دارد انجام دهد، مشخص نکرد. برادر او در این ماه گفت که این کشور اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را ساخته است که در تاریخی نامشخص پرتاب خواهد شد، که تقریباً مطمئناً توسط رقبای آن به عنوان آزمایش ممنوعه فناوری موشک های دوربرد تلقی خواهد شد. مقامات کره جنوبی می گویند که کره شمالی همچنین ممکن است برای انجام اولین آزمایش هسته ای خود از سال 2017 آماده شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام