کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) می گوید که حدود 6000 نفر که بیشتر آنها زن هستند، از سودان به جمهوری آفریقای مرکزی گریخته اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) می گوید که حدود 6000 نفر که بیشتر آنها زن هستند، از سودان به جمهوری آفریقای مرکزی گریخته اند.

دود آسمان خارطوم، سودان، نزدیک بیمارستان بین المللی دوحه را پر کرده است. AP

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، در دو هفته گذشته، حدود 6000 نفر – اکثراً زن – از جنگ سودان به جمهوری آفریقای مرکزی همسایه گریخته اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) در توییتی که روز یکشنبه توسط یکی از نمایندگان آفریقای مرکزی این آژانس تایید شد، گفت: این تعداد شامل 70 درصد زن، 15 درصد دختر، 10 درصد مرد و 400 بازگردانده شده است.

در جریان نبرد شدید بین ژنرال محمد حمدان داگلو، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی و ارتش ژنرال عبدالفتاح البرهان، میلیون ها سودانی در داخل خانه های خود به دام افتاده اند.

گروه واگنر روسیه در سودان چه می کند؟ چرا ارتش سایه ولادیمیر پوتین راه خود را به سمت آفریقا پیش می برد؟

ایالات متحده نقش رهبری را برای پایان دادن به خشونت در سودان ایفا می کند، اما با اهرم فشار محدودی مواجه است

بر اساس داده های رسمی که تا حد زیادی تصور می شود دست کم گرفته شده است، جنگ تا کنون جان حداقل 528 نفر را گرفته و حداقل 4599 نفر دیگر را مجروح کرده است.

جمهوری آفریقای مرکزی که در جنوب غربی سودان قرار دارد، یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.

از سال 2013، زمانی که یک ائتلاف شورشی با اکثریت مسلمان به نام سلکا، رئیس جمهور سابق فرانسوا بوزیز را برکنار کرد، این کشور درگیر درگیری های داخلی بوده است.

روز پنجشنبه، آژانس هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) اعلام کرد که نزدیک به 3000 نفر در شمال شرقی استان واکاگا، که هم مرز با سودان است، وارد کشور شده و در کمپ های موقت زندگی می کنند.

این آژانس با ابراز نگرانی از تأثیری که بر 120000 نفر در شمال کشور که به کمک های غذایی فوری نیاز داشتند، گفت: با اختلال شدید ترافیک بین دو کشور، قیمت محصولات ضروری افزایش یافته است.

سازمان ملل می گوید 75000 نفر که از جنگ فرار کرده اند در داخل سودان آواره شده اند، در حالی که 20000 نفر دیگر به چاد همسایه در غرب فرار کرده اند. 4000 نفر دیگر از جنوب به سودان جنوبی و 3500 نفر به اتیوپی در جنوب شرقی گریخته اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام