کمیسیون حقوق بشر پاکستان در مورد دستگیری تصادفی کارگران تحریک انصاف، «عمیقاً نگران» است

کمیسیون حقوق بشر پاکستان در مورد دستگیری تصادفی کارگران تحریک انصاف، «عمیقاً نگران» است

یکی از حامیان نخست وزیر سابق پاکستان، عمران خان، پس از آتش زدن لاستیک های پلیس در جریان درگیری، در اسلام آباد، پاکستان، چهارشنبه، 10 می 2023، سنگی را به سمت افسران پلیس پرتاب می کند. عکس فایل- AP

کمیسیون حقوق بشر پاکستان با ابراز نگرانی از گزارش‌های دستگیری‌های تصادفی و پرونده‌هایی که علیه کارگران تحریک انصاف پاکستان در سراسر کشور تشکیل شده است، این اقدام را مورد انتقاد قرار داده و این واقعه را برخلاف همه «هنجارهای دموکراتیک» خوانده است.

به گزارش داون، گروه سیاسی عمران خان، PTI، پس از دستگیری عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) شاهد دستگیری بیش از 564 کارگر به دلیل خشونت بود و دستگیری های بیشتری در حال انجام است. HRCP با ابراز نگرانی در مورد همین موضوع، مجموعه‌ای از توئیت‌ها را منتشر کرده و این حادثه را برخلاف همه «هنجارهای دموکراتیک» خوانده است.

HRCP در توییتر خود نوشت: «HRCP عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به دستگیری‌های تصادفی و پرونده‌هایی است که به‌طور خودسرانه علیه کارگران PTI در سراسر پاکستان تشکیل شده است. همیشه باید بین کسانی که به خشونت متوسل می شوند و کارگران سیاسی بدون خشونت تمایز قائل شد.»

مقالات مرتبط

پاکستان:

پاکستان: عمران خان 10 روز استراحت کامل را برای پای آسیب دیده توصیه کرد

پاکستان:

بازداشت عمران خان: پلتفرم های رسانه های اجتماعی در بخش هایی از پاکستان در بحبوحه اعتراضات به حالت تعلیق درآمد

هیچ کس نباید به خاطر وابستگی های حزبی خود مجازات شود. این در تضاد با تمام هنجارهای دموکراتیک است.» اوایل روز یکشنبه، پلیس اسلام آباد اعلام کرد که 564 نفر به دلیل خشونت به دلیل آسیب به اموال دولتی به ارزش 25 کرور روپیه پاکستان (PKR) در جریان اعتراضات خشونت آمیز بازداشت شده اند.

اوایل امروز، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، انتقادات خود را از ارتش قدرتمند این کشور تشدید کرد و تشکیلات نظامی را متهم کرد که قصد دارد او را برای 10 سال آینده تحت اتهامات فتنه انگیزی در زندان نگه دارد.

خان، در یک سری توییت در ساعات اولیه روز دوشنبه، گفت: «بنابراین اکنون طرح کامل لندن آماده شده است. با بهانه خشونت در زمانی که من در زندان بودم، نقش قاضی، هیئت منصفه و جلاد را بر عهده گرفته اند. اکنون نقشه این است که با زندانی کردن بوشرا بیگم (همسر خان) و استفاده از قانون فتنه، مرا تحقیر کنند تا ده سال آینده مرا در خانه نگه دارند.»

این توئیت ها پس از آن منتشر شد که خان نشستی با رهبران حزب تحریک انصاف در محل اقامت خود در لاهور برگزار کرد. این رهبر 70 ساله که در بیش از 100 پرونده به وثیقه محکوم شده است، ادامه داد: “برای اطمینان از عدم واکنش عمومی، آنها دو کار انجام داده اند – اول اینکه وحشت عمدی نه فقط بر روی کارگران PTI بلکه در مورد آنها ایجاد شده است. شهروندان عادی نیز دوم اینکه رسانه ها کاملاً کنترل شده و مخفی هستند.»

خان با دادن پیام خود به مردم پاکستان گفت: «پیام من به مردم پاکستان. من تا آخرين قطره خونم براي حقيقي آزادي مي‌جنگم، زيرا براي من مرگ ارجح است تا اسير اين دسته از كلاهبران باشم.

«از همه قوم خود می‌خواهم که به یاد داشته باشند که ما عهد کرده‌ایم الی الله‌ها و در مقابل کسی جز خدای یگانه تعظیم نکنیم. اگر در برابر بت ترس سر تعظیم فرود آوریم، تنها تحقیر و تکه تکه شدن نسل های آینده ما خواهد بود. کشورهایی که در آن بی عدالتی وجود دارد و قانون جنگل حاکم است، برای مدت طولانی زنده نمی مانند.
دستگیری خان توسط تکاوران پاکستان در ساختمان IHC سه شنبه گذشته باعث ناآرامی در پاکستان شد که تا روز جمعه ادامه داشت و منجر به کشته شدن چندین نفر و تخریب ده ها تأسیسات نظامی و دولتی توسط معترضان شد.

برای اولین بار در تاریخ این کشور، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.
پلیس تعداد کشته‌های درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

اعتراضات در پاکستان پس از دستگیری عمران خان در اسلام آباد در 9 مه آغاز شد. کارگران حزب تحریک انصاف در شهرهای سراسر کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، پیشاور و مردان تظاهرات کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام