کنگره در حالی که ماموریت نجات سودان به نام “کاوری” نامگذاری شد، ناراحت شد، BJP می گوید “سیاست درجه سوم”

کنگره در حالی که ماموریت نجات سودان به نام “کاوری” نامگذاری شد، ناراحت شد، BJP می گوید “سیاست درجه سوم”

اولین دسته از سرخپوستان سرگردان تحت عملیات کاوری سودان را ترک می کنند. Twitter/@MEAIdia

دهلی نو: عملیات کاوری کنگره را پیش از انتخابات مجمع کارناتاکا ناراحت کرده است، زیرا به BJP به دلیل نامگذاری ماموریت نجات سرخپوستان سرگردان در سودان تحت تأثیر درگیری‌ها به منظور تأثیرگذاری بر رای‌گیری‌ها، ضربه زده است.

ساعاتی پس از آن که دولت هند عملیات کاوری را برای بازگرداندن ایمن حدود 3000 هندی سرگردان در سودان آغاز کرد، سانکت یناگی، رهبر کنگره کارناتاکا، مرکز را به تأخیر در عملیات نجات متهم کرد و آن را به دلیل نامگذاری عملیات کاوری به دلیل انتخابات آتی در سودان محکوم کرد. حالت.

نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، این عملیات را در یک رویداد عمومی در کرالا اعلام کرد، جایی که او همچنین گفت که وی از وی مورالیدهران، وزیر امور خارجه جوان خواسته است تا برای نظارت بر تلاش های نجات و تخلیه در سودان به جده سفر کند.

عملیات کاوری: اولین دسته از سرخپوستان سرگردان، سودان درگیر درگیری را به مقصد جده در INS Sumedha ترک کردند.

وضعیت در سودان متشنج است. تمرکز بر ایمنی هندی ها

در همین حال، اولین دسته از سرخپوستان سرگردان، سودان را تحت عملیات کاوری بعد از ظهر سه شنبه ترک کردند. آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه (MEA) تصاویر INS Sumedha را با 278 سرنشین در حال عزیمت بندر سودان به مقصد جده به اشتراک گذاشت.

عملیات کاوری: سیاست بر سر نام

سانکت یناگی از کنگره کارناتاکا روز سه‌شنبه گفت: “تخلیه هندی‌هایی که در سودان آسیب‌دیده از خشونت‌ها گیر افتاده‌اند، مسئولیت دولت هند است و آنها خیریه انجام نمی‌دهند. این وظیفه قانون اساسی است.”

وی همچنین گفت که BJP برای سرپوش گذاشتن بر “کاهش ها، کاستی ها، سهل انگاری و تاخیر خود برای بازگرداندن فوری سرخپوستان سرگردان، پس از شورش توسط کنگره و مردم علیه بی عملی آنها اقداماتی را انجام داد.”

“آنها نام آن را عملیات کاوری گذاشته اند. نام کاوری از کارناتاکا است. آنها (BJP) انتخابات کارناتاکا را زیر نظر دارند بنابراین نام آن را عملیات کاوری گذاشته اند. من با نامگذاری عملیات کاوری مخالفتی ندارم اما با زمان آن مشکل دارم. ینگی گفت.

وی در ادامه گفت: “عملیات، به ویژه عملیات نجات، نباید برای جلب آرای همدردی سیاسی شود. BJP سیاست ارزانی بازی می کند.”

پاسخ مناسب BJP به کنگره

اس پراکاش، رهبر BJP، در پاسخ به Yenagi گفت که کنگره به دلیل انتخابات کارناتاکا در سال 2023، به “سطح درجه سوم سیاست پرداخته است.”

پراکاش گفت: “چنین موضوعاتی اهمیت ملی دارند و نباید آنها را سیاسی کرد. آنچه مهم است بازگرداندن ایمن کسانی است که در سودان سرگردان هستند.”

رهبر BJP به Yenagi کمک کرد تا به یاد بیاورد که ماموریت تخلیه سرخپوستان که در اوکراین سرگردان شده بودند نیز به نام رودخانه Ganga – عملیات Ganga – نامگذاری شده است.

گزارشی توسط ANI روز دوشنبه به نقل از یک منبع ارشد گفت که نام عملیات کاوری بر اساس همان خطی که نخست وزیر برای نامگذاری عملیات در اوکراین به عنوان عملیات گانگا انتخاب کرد، انتخاب شده است.

کاوری یکی از رودهای مهم هند است و از ایالت های جنوبی کارناتاکا و تامیل نادو می گذرد. این رودخانه برای مردم منطقه مقدس است و به عنوان الهه Kaveriamma (مادر Kaveri) پرستش می شود.

منبع دیگری به نقل از منبع دیگری نقل کرد: “رودخانه ها بدون توجه به موانع به مقصد می رسند. مانند مادری است که مطمئن می شود فرزندانش را به امن باز می گرداند.” ANI در مورد نامگذاری این عملیات توسط دولت مودی.

در ده روز نبرد بین نیروهای پشتیبانی سریع (RSF)، یک گروه شبه‌نظامی به رهبری محمد حمدان داگالو معروف به همدی و ارتش به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان، حداقل 427 نفر کشته و حدود 4000 نفر زخمی شدند. . این دو ژنرال در مورد پیشنهاد انتقال به حکومت غیرنظامی در سودان اختلاف نظر دارند.

هفته گذشته، جنگ توییتری بین اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند و سیددارامایا، وزیر ارشد سابق کارناتاکا و رهبر کنگره، بر سر اظهارات دومی در مورد 31 قبیله از کارناتاکا که در سودان بحران زده گیر افتاده اند، در گرفت.

سیددارامایاه در توییتر مدعی شد که “عدم اقدام” دولت هند در بازگرداندن افراد سرگردان متعلق به یک جامعه قبیله ای باعث شروع تبادلات داغ شد.

او مدعی شد: «هاکی پیکی ها در سودان طی چند روز گذشته بدون غذا سرگردان مانده بودند و دولت هنوز اقدامی برای بازگرداندن آنها انجام نداده است».

این ادعای او واکنش تند جیشانکار را به همراه داشت: “سیاسی کردن وضعیت آنها از جانب شما به شدت غیرمسئولانه است. هیچ هدف انتخاباتی به خطر انداختن هندی ها در خارج از کشور را توجیه نمی کند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام