کوین مک کارتی رهبر جمهوری خواهان می گوید مجلس نمایندگان آمریکا سقف بدهی را بدون کاهش هزینه ها افزایش نخواهد داد

کوین مک کارتی رهبر جمهوری خواهان می گوید مجلس نمایندگان آمریکا سقف بدهی را بدون کاهش هزینه ها افزایش نخواهد داد

کوین مک کارتی رئیس مجلس. رویترز

نیویورک، ایالات متحده آمریکا: پیش از مذاکرات بودجه با رئیس جمهور جو بایدن، کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان، روز دوشنبه گفت که مجلس نمایندگان آمریکا از افزایش سقف بدهی “بدون شرط” حمایت نمی کند.

مک کارتی در سخنرانی خود در بورس نیویورک از جو بایدن دموکرات به دلیل هزینه‌های «بی‌ملاحظه‌اش» انتقاد کرد و از رئیس‌جمهور خواست تا از «مذاکره معقول» برای دستیابی به یک توافق بودجه‌ای که به بدهی‌های فزاینده بدون خطر نکول رسیدگی می‌کند، بپذیرد.

مک کارتی خاطرنشان کرد که بسته ای برای برداشتن سقف بدهی که شامل کاهش هزینه ها است در هفته های آینده توسط مجلس نمایندگان تصویب خواهد شد.

او بدون پرداختن به جزئیات، مدعی شد که این برنامه منجر به کاهش برنامه های محبوب سیاسی مدیکر و تامین اجتماعی نخواهد شد.

اظهارات رئیس مجلس نمایندگان برای تحت فشار قرار دادن بایدن برای پذیرش دستور کار مالی جمهوری خواهان طراحی شده است.

دولت بایدن از جمهوری خواهان کنگره خواسته است که مذاکرات بودجه را به روند معمول افزایش سقف بدهی گره نزنند. پیش از مک کارتی اظهاراتی را منتشر کرد و از موضع مورد انتظار او انتقاد کرد.

مک کارتی، یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، گفت که سیاست های بایدن تریلیون ها دلار بدهی به سبد مالی آمریکا اضافه کرد که به عقیده او باعث بحران تورم نیز شده است.

مک کارتی گفت: رسیدگی به بدهی مستلزم این است که دور هم جمع شویم، زمینه های مشترک پیدا کنیم و هزینه ها را کاهش دهیم.

«اجازه دهید واضح بگویم که عدم پرداخت بدهی ما یک گزینه نیست. اما آینده ای با مالیات های بالاتر، نرخ های بهره بالاتر، وابستگی بیشتر به چین و اقتصادی که برای آمریکایی های شاغل کار نمی کند، نیست.

مک کارتی گفت که او می ترسد که بایدن اولین رئیس جمهور ایالات متحده باشد که «به یک نکول می رسد».

نگه داشتن “گروگان”

پیش از سخنرانی مک کارتی، کاخ سفید به اظهارات روسای جمهور سابق رونالد ریگان و دونالد ترامپ اشاره کرد و به اهمیت پرداخت بدهی قابل اعتماد ایالات متحده به جایگاه بین المللی این کشور اشاره کرد.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که اوایل دوشنبه ارسال شد، گفت: «سخنگوی مک‌کارتی ایمان و اعتبار کامل ایالات متحده را گروگان گرفته و اقتصاد ما و بازنشستگی آمریکایی‌های سخت‌کوش را تهدید می‌کند».

در این بیانیه افزوده شد که فهرست‌های آرزوی افراطی جمهوری‌خواهان «کاهش‌های ویرانگر را بر خانواده‌های سخت‌کوش تحمیل می‌کند، تولیدات را به خارج از کشور می‌فرستد، مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های غذایی را از میلیون‌ها نفر دور می‌کند، و هزینه‌های انرژی را افزایش می‌دهد – همه اینها در حالی که تریلیون‌ها به بدهی‌ها اضافه می‌کند. به ابرثروتمندان و شرکت‌ها.»

اما مک کارتی به سوابق بایدن در تعدیل مالی در سنا و به عنوان معاون رئیس جمهور اشاره کرد و استدلال کرد که او از پذیرش هزینه های اجتماعی قوی تر به عنوان رئیس جمهور دور شده است.

بایدن به عنوان رئیس جمهور، یک بسته زیرساختی 1 تریلیون دلاری را امضا کرده و اقدامات قابل توجهی انجام داده است که میلیاردها دلار بیشتر به تولید داخلی نیمه هادی ها و سرمایه گذاری در انرژی سبز تزریق می کند.

همانطور که رهبر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان قبل از انتخابات میان دوره ای او را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کرد، مک کارتی با همه این قوانین مخالفت کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام