گردش تجاری بین هند و جمهوری دومینیکن به حدود یک میلیارد دلار رسیده است: جایشانکار

گردش تجاری بین هند و جمهوری دومینیکن به حدود یک میلیارد دلار رسیده است: جایشانکار

وزیر امور خارجه اس جایشانکار. ANI

سانتو دومینگو: وزیر امور خارجه اس جایشانکار روز جمعه گفت که گردش مالی بین هند و جمهوری دومینیکن به حدود یک میلیارد دلار رسیده است و افزود که تجارت زیادی در زمینه داروسازی، دریایی، طلا و محصولات کاغذی انجام می شود.

جیشانکار در سخنرانی خود در رویداد تجاری هند و جمهوری دومینیکن در جمهوری دومینیکن گفت: «بنابراین این یک سفر دیپلماتیک است. این یک سفر سیاسی است، اما البته یک سفر کاری است. از آنجایی که جمهوری دومینیکن از تجارت 12 میلیون دلاری ما قبل از برقراری روابط دیپلماتیک در 20 سال پیش نگران است، امروز تقریباً به یک میلیارد دلار رسیده است. و بسیاری از تجارت ما در داروسازی، در محصولات دریایی، در دو و سه چرخ، در آهن و فولاد، در طلا و در کاغذ و محصولات کاغذی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که چند شرکت هندی مانند Glenmark Pharmaceuticals، Hetero، caplin point و Flagship Biotech وجود دارند که قبلاً دفاتر خود را در جمهوری دومینیکن تأسیس کرده اند.

او همچنین گفت که برخی از دلالان بزرگ خودرو در هند وجود دارند و فروشندگان دو چرخ مانند باجاج، هیرو و رویال انفیلد در واقع نمایندگی های محلی در جمهوری دومینیکن دارند.

«در واقع، وقتی وارد شدیم، داشتم با رئیس هیئت تجاری خود صحبت می‌کردم و او به من گفت که خودش، شرکتش، 15 سال در اینجا فعالیت دارد و تعدادی توزیع‌کننده مهم دارند. اکنون، در طول سال‌ها شاهد بوده‌ایم که مقامات و هیئت‌های تجاری بسیار بیشتری از هند بازدید کرده‌اند تا با تجارت ما همکاری کنند.» او در رویداد تجاری هند و جمهوری دومینیکن گفت.

ما سال گذشته یک هیئت دومینیکن را در INTEXPO دیدیم که رویداد نساجی در بمبئی در نشست تنظیم‌کننده‌های جهانی که توسط شورای صادرات دارویی ما در نمایشگاه بین‌المللی پوشاک هند که توسط شورای ترویج صادرات پوشاک ما و همچنین در هند سازماندهی شده بود، برگزار شد. وی افزود: نمایشگاه نرم افزاری که به نرم افزارهای کامپیوتری می پردازد.

در مورد توافقنامه امضا شده بین هند و جمهوری دومینیکن، EAM گفت که دو کشور مذاکراتی را در مورد مکانیسم همکاری اقتصادی و تجاری مشترک JETCO به پایان رساندند. وی در ادامه اظهار داشت: این توافق در مراحل نهایی تصویب است و انتظار می رود به زودی با بازگشت به هند نهایی شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که JETCO از بسیاری جهات به بستری برای جلسات منظم تبدیل شود و به فرصت های همکاری اقتصادی و تجاری بین هند و جمهوری دومینیکن بپردازد.

وی همچنین به دیدار خود با رئیس جمهور دومینیکن، لوئیس ابینادر اشاره کرد و گفت: محور گفتگوها بر توسعه تجارت بین دو کشور بوده است.

«خوشحالم که با رئیس جمهور @luisabinader جمهوری دومینیکن تماس گرفتم. ابلاغ سلام نخست وزیر @narendramodi. چشم انداز او را برای مشارکت دوجانبه و چندجانبه خود ارزش گذاری کنید. جیشانکار در توییتی گفت: در مورد تماس‌های سیاسی فزاینده، روابط اقتصادی و تجاری رو به رشد، همکاری تجاری، ظرفیت‌سازی و روابط مردمی بحث کردیم.

جیشانکار در سفر خود به منطقه آمریکای لاتین گفت که هند به این منطقه علاقه دارد.

این علاقه امروز در یک گردش تجاری که به 50 میلیارد دلار در سال نزدیک می شود در تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف، از انرژی و کشاورزی گرفته تا معدن، پروژه های مختلف، مراکز تحویل فناوری اطلاعات و داروسازی، بیان می شود. بنابراین یک تشدید آگاهانه روابط ما با آمریکای لاتین وجود دارد. و من می‌توانم بگویم که از بسیاری جهات، تجارت پیشرو است.»

پیش از این، جیشانکار روز جمعه برای اولین سفر رسمی خود به سانتو دومینگو جمهوری دومینیکن وارد شد.

“برای اولین دیدار رسمی خود وارد سانتو دومینگو شدم. از معاون وزیر @josejuliogomezb برای استقبال گرم متشکریم. منتظر تعامل من در جمهوری دومینیکن باشید.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام