گروه ۷ مخالف «نظامی‌سازی» منطقه دریای چین جنوبی توسط چین است

گروه ۷ مخالف «نظامی‌سازی» منطقه دریای چین جنوبی توسط چین است

پس از بررسی چندین پرونده سرقت سایبری، گروه 7 از چین خواست تا به تعهدات خود برای رفتار مسئولانه در فضای سایبری، به ویژه خودداری از انجام یا حمایت از سرقت دارایی معنوی مبتنی بر سایبری برای منافع مالی، عمل کند.

توکیو: وزرای خارجه گروه هفت (G7) روز سه‌شنبه بر درخواست خود از چین برای عمل مسئولانه به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی تاکید کردند و اعلام کردند که صلح و ثبات “عنصر ضروری” امنیت جهانی است.

وزرای امور خارجه در بیانیه مشترکی پس از نشست سه روزه سران در کارویزاوا در مرکز ژاپن تاکید کردند: «هیچ تغییری در مواضع اساسی اعضای گروه ۷ در مورد تایوان وجود ندارد».

وزرای بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده) و همچنین اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت دریاهای چین شرقی و جنوبی ابراز نگرانی کردند و از «فعالیت‌های نظامی‌سازی» چین در این منطقه انتقاد کردند. منطقه.

بیانیه G-7 در پاسخ به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر اخیر به چین منتشر شد که در آن او هشدار داد که اروپا باید از تبدیل شدن به “پیرو” پکن یا واشنگتن اجتناب کند و از هرگونه اختلاف بین خود دور بماند. دو کشور بر سر تایوان

در بیانیه وزرای گروه 17 از نشست آنها در ژاپن آمده است: “ما به طور جدی نگران وضعیت در دریاهای شرق و جنوب چین هستیم.” هر گونه تلاش یکجانبه برای اعمال فشار یا تحمیل تغییر در وضعیت موجود، قاطعانه توسط ما رد می شود. ما با تلاش های نظامی چین در این منطقه مخالفیم زیرا ادعاهای دریایی گسترده این کشور در دریای چین جنوبی فاقد پشتوانه قانونی است.

این بیانیه افزود: «ما بر ماهیت جهانی و یکپارچه کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها (UNCLOS) تأکید می‌کنیم و مجدداً بر نقش مهم UNCLOS در تعیین چارچوب قانونی حاکم بر کلیه فعالیت‌ها در اقیانوس‌ها و دریاها تأکید می‌کنیم.»

G7 در بیانیه خود بر اهمیت رای صادره توسط دیوان داوری در 12 ژوئیه 2016 تاکید کرد. دیوان داوری، که بر اساس کنوانسیون حقوق دریا در سال 1982 تأسیس شد، با صدور حکمی متفق القول و بادوام، ادعاهای دریایی گسترده جمهوری خلق چین در دریای چین جنوبی را به عنوان فاقد هرگونه مبنای قانونی رد کرد.

اعضای G7 درک کردند که ارتباط آشکار با چین و ابراز نگرانی هایمان به آن چقدر حیاتی است. آنها ضرورت همکاری با چین را در مورد مسائل بین المللی و همچنین موضوعات مورد علاقه مشترک، مانند برابری جنسیتی، تنوع زیستی، تغییرات آب و هوا، و امنیت بهداشت بین المللی درک می کنند.
ما بار دیگر درخواست خود را از چین برای عمل به عنوان عضوی مسئول در جامعه بین المللی تکرار می کنیم. ما آماده همکاری برای ایجاد روابط سازنده و باثبات از طریق گفت‌وگو و ارتقای بهبود اقتصاد جهانی و تبادلات مردم به مردم به روشی سودمند هستیم.»

به نفع همه کشورها از جمله چین است که محیط های تجاری شفاف، قابل پیش بینی و منصفانه را تضمین کنند. فعالیت‌های تجاری و منافع شرکت‌های خارجی باید در برابر اعمال ناعادلانه، ضدرقابتی و غیربازاری، از جمله از طریق انتقال غیرقانونی فناوری یا افشای داده‌ها در ازای دسترسی به بازار، محافظت شود.

پس از بررسی چندین پرونده سرقت سایبری، گروه 7 از چین خواست تا به تعهدات خود برای رفتار مسئولانه در فضای سایبری، به ویژه خودداری از انجام یا حمایت از سرقت دارایی معنوی مبتنی بر سایبری برای منافع مالی، عمل کند.

گروه 7 بر اهمیت ثبات در میان تنگه به ​​عنوان یک مؤلفه ضروری امنیت و رفاه در جامعه بین‌المللی هنگام بحث درباره صلح در تایوان تأکید کرد و خواستار حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین تنگه شد. مواضع اساسی اعضای G7 در مورد تایوان، به ویژه سیاست ادعایی آنها در مورد چین واحد، تغییر نکرده است.

نگرانی در مورد موارد ادعایی نقض و نقض حقوق بشر، به ویژه در تبت و سین کیانگ، از سوی گروه 7 به چین نیز ابراز شد.

گروه 7: «ما نگرانی خود را در مورد تداوم تضعیف حقوق و آزادی های خودمختاری هنگ کنگ تکرار می کنیم و از چین می خواهیم که مطابق تعهدات بین المللی و تعهدات قانونی خود، از جمله تعهدات مندرج در بیانیه مشترک چین و بریتانیا و قانون اساسی، عمل کند. در بیانیه ای گفت.
این بیانیه می افزاید: «ما از چین می خواهیم که مطابق با تعهدات خود تحت کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی عمل کند.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام