گزارش: اسناد افشا شده آمریکا توانایی ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه را مورد تردید قرار می دهد

گزارش: اسناد افشا شده آمریکا توانایی ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه را مورد تردید قرار می دهد

سربازان روسی در یک کارخانه ویران شده در شهر بندری ماریوپول اوکراین نگهبانی می دهند. FILE/AFP.

بر اساس گزارش روز سه شنبه و اسناد بررسی شده توسط ایالات متحده، ایالات متحده نگرانی های جدی در مورد توانایی اوکراین برای به دست آوردن دستاوردهای قابل توجه در برابر روسیه در یک ضد حمله آتی و همچنین ظرفیت کیف برای ادامه دفاع در برابر حملات روسیه دارد. خبرگزاری فرانسه

این اسناد بخشی از مجموعه ای از مطالب بسیار حساس است که به صورت آنلاین منتشر شده است و جرقه تحقیقات جنایی ایالات متحده در مورد نقضی را برانگیخته است که پنتاگون می گوید خطری “بسیار جدی” برای امنیت ملی دارد.

ضد حمله بهاری اوکراین

انتظار می‌رود که اوکراین در بهار به نیروهای متجاوز روسیه حمله کند که اولین اقدام نظامی بزرگ خود در سال است.

اما یک سند فوق محرمانه می‌گوید که دفاع سخت روسیه و «کمبودهای پایدار اوکراین در آموزش و تدارکات مهمات احتمالاً باعث کاهش پیشرفت و تشدید تلفات در طول حمله خواهد شد». واشنگتن پست گزارش شده است.

وضعیت وخیم پدافند هوایی اوکراین

سندی که توسط خبرگزاری فرانسه – این مورد با علامت “محرمانه” – وضعیت وخیم پدافند هوایی اوکراین را شرح می دهد که در محافظت در برابر حملات روسیه و جلوگیری از کنترل آسمان توسط نیروهای مسکو مؤثر بوده است.

حامیان بین‌المللی اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور تلاش کرده‌اند و ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و قدیمی‌تر را برای ایجاد دفاع‌های چندلایه که در برابر حملات در ارتفاعات مختلف محافظت می‌کنند، ارائه کرده‌اند.

اما سند فوریه 2023 می گوید که 89 درصد از دفاع هوایی میان برد و بلند اوکراین از سامانه های SA-10 و SA-11 مربوط به دوران شوروی تشکیل شده است که به زودی ممکن است با کمبود مهمات مواجه شوند.

بر اساس استفاده از مهمات در آن زمان، این سند پیش بینی می کرد که SA-11 های اوکراین تا اواخر مارس و SA-10 های آن تا اوایل ماه مه از موشک های خود خارج می شوند.

مصر دستور تولید سلاح برای روسیه را صادر کرد

در این سند آمده است که توانایی اوکراین برای ارائه دفاع هوایی میان برد برای محافظت از خط مقدم “تا 23 می به طور کامل کاهش خواهد یافت.”

واشنگتن پست گزارش داد که سند دیگری حاکی از آن است که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دستور تولید 40000 موشک برای ارسال به روسیه را صادر کرده است و به مقامات گفته است که آن را مخفی نگه دارند تا از مشکلات با غرب جلوگیری شود.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، این گزارش را رد کرد.

کربی به خبرنگاران گفت: «ما هیچ نشانه‌ای ندیده‌ایم که مصر قابلیت‌های تسلیحاتی مرگبار را به روسیه ارائه می‌کند. مصر یک شریک امنیتی مهم است و همچنان همینطور است.

وی همچنین گفت که واشنگتن در پی انتشار این اسناد که شامل تحلیل‌های حساس کشورهایی است که با آنها روابط نزدیک دارد، با متحدان و شرکای خود در “سطوح بسیار بالا” تماس می‌گیرد.

ده‌ها عکس از اسناد در روزهای اخیر در توییتر، تلگرام، دیسکورد و سایر سایت‌ها یافت شده است، اگرچه برخی از آنها ممکن است هفته‌ها، اگر نه ماه‌ها، قبل از اینکه توجه رسانه‌ها را جلب کنند، در فضای مجازی منتشر شده باشند.

بسیاری از اسناد دیگر در سایت هایی که برای اولین بار در آنجا ظاهر شدند در دسترس نیستند و طبق گزارش ها، ایالات متحده در تلاش است تا آنها را حذف کند.

پیامدهای نشت آشکار می تواند قابل توجه – حتی مرگبار – باشد که به طور بالقوه منابع اطلاعاتی ایالات متحده را در معرض خطر قرار می دهد و در عین حال اطلاعات ارزشمندی را به دشمنان کشور می دهد.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام