گزارش تحقیق درباره جنایات جنگی استرالیا نشان می دهد نیروهای ویژه 39 غیرنظامی افغان را به طور غیرقانونی کشته اند

یافته های نیروی دفاعی استرالیا گفت: 19 سرباز به اتهامات مربوط به قتل “زندانیان ، کشاورزان یا غیرنظامیان” در سال های 2009 تا 2009 مورد تحقیق قرار خواهند گرفت

گزارش تحقیق درباره جنایات جنگی در استرالیا نشان می دهد نیروهای ویژه 39 غیرنظامی افغان را به طور غیرقانونی کشته اند

ژنرال آنگوس کمبل ، رئیس نیروی دفاعی استرالیا ، یافته ها را از بازرس کل تحقیق نیروی دفاعی استرالیا در افغانستان ، در کانبرا ، پنجشنبه ، 19 نوامبر ، 2020 ارائه داد. گزارش تکان دهنده ای از جنایت های جنگی توسط نیروهای نخبه استرالیایی ، شواهد یافته است که 25 سرباز غیرقانونی 39 زندانی ، کشاورز و غیرنظامی افغان را کشتند. (میک تسیکاس / عکس استخر از طریق AP)

ولینگتون: گزارش تکان دهنده ارتش استرالیا در مورد جنایات جنگی شواهدی یافته است که نشان می دهد نیروهای نخبه استرالیایی 39 زندانی ، کشاورز و غیرنظامی افغان را به طور غیرقانونی کشته اند.

ژنرال آنگوس کمبل ، رئیس نیروی دفاعی استرالیا ، روز پنجشنبه گفت که پرونده “شرم آور” شامل موارد ادعایی است که در آن اعضای جدید گشت به یک زندانی شلیک می کنند تا اولین قتل خود را در عملی موسوم به “خونریزی” انجام دهند. وی گفت که سربازان برای پشتیبانی از ادعاهای دروغین اسیران دشمنانی که در عمل کشته شده اند ، سلاح و رادیو می گذارند.

کمبل به خبرنگاران در کانبرا گفت که قتل های غیرقانونی در سال 2009 آغاز شد ، بیشترین موارد در سال 2012 و 2013 اتفاق افتاد. وی گفت برخی از اعضای سرویس ویژه هوایی نخبه “یک فرهنگ جنگجو خودمحور” را تشویق می کنند.

رئیس در حال اعلام یافته های تحقیقات چهار ساله توسط سرلشکر پاول بریتون ، قاضی و مخزن ارتش بود که از او خواسته شد به اتهامات رسیدگی کند و با بیش از 400 شاهد مصاحبه کرد و هزاران صفحه از اسناد را بررسی کرد. بریتون توصیه کرد 19 سرباز برای اتهامات احتمالی از جمله قتل توسط پلیس تحقیق شوند.

كمبل گفت: “من به نمایندگی از نیروهای دفاعی استرالیا ، از مردم افغانستان صمیمانه و بدون هیچ گونه شرطی برای هرگونه عمل خلاف توسط سربازان استرالیایی عذرخواهی می كنم.”

وی گفت که مستقیماً با همتای نظامی افغان خود صحبت کرده تا ابراز پشیمانی کند.

كمبل گفت: “چنین رفتارهای ادعایی عمیقا به اعتمادی كه مردم افغانستان به ما قائل بودند بی احترامی می كردند كه از ما برای كمك به آنها از كشورشان خواسته بودند.” “این می توانست زندگی خانواده ها و جوامع افغان را ویران کند و باعث درد و رنج بی اندازه شود. و این امر ماموریت ما و امنیت شرکای افغان و ائتلاف ما را به خطر می اندازد.”

این گزارش و همچنین 39 قتل ، دو ادعای رفتار بیرحمانه را ترسیم می کند. این گزارش می گوید که هیچ یک از جنایات ادعایی در جریان گرماگرم جنگ انجام نشده است.

فقط بخشهایی از این گزارش علنی شده است. بسیاری از جزئیات ، از جمله نام قاتلان ادعا شده ، مجدداً اصلاح شده است.

در این گزارش آمده است كه در مجموع 25 سرباز فعلی یا سابق در 23 حادثه جداگانه به عنوان عامل یا لوازم جانبی درگیر شده اند ، برخی فقط یك بار و چند بار نیز درگیر شده اند.

در این گزارش آمده است که برخی از نیروهای استرالیایی به طور منظم “پرتاب” می کنند – چیزهایی مانند تپانچه ، رادیو و نارنجک خارجی که می توانند بر روی کسانی که می کشند بکارند تا غیرنظامیان افغان در عکس ها مانند مبارزان ظاهر شوند.

در این گزارش گفته شده است كه بیشتر جنایات ادعایی در سطح فرمانده گشت توسط سربازان و گروهبان انجام شده و كتمان شده است و در حالی كه فرماندهان سطح بالاتر و گروهان مجبور بودند مسئولیت وقایع رخ داده را زیر نظر بگیرند ، مقصر اصلی

این گزارش تصویری از یک فرهنگ سمی را نشان می دهد که در آن سربازان با کسانی که از اسکادران های دیگر بودند ، به رقابت می پرداختند ، گزارش های مربوط به مرگ و میرها بهداشتی یا آراسته می شدند ، و بسیاری از اقدامات برای اطمینان از ایمنی و یکپارچگی خراب شده بود.

کمپبل گفت: “کسانی که می خواستند صحبت کنند ، دلسرد ، مرعوب و بی اعتبار شدند.”

در این گزارش 19 سرباز برای تحقیقات جنایی به پلیس فدرال ارجاع شدند. کمپبل گفت که او تمام توصیه های گزارش را می پذیرد.

نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، پیش از این اعلام کرده بود که یک بازرس ویژه در پیگرد قانونی احتمالی کمک خواهد کرد ، زیرا حجم کار منابع پلیس را غرق می کند.

به احتمال زیاد مدال های بسیاری از نیروها نیز گرفته می شود و نیروهای دفاعی دستخوش تغییرات ساختاری چشمگیری می شوند. در این گزارش آمده است كه در صورت وجود شواهد معتبر در مورد كشتارهای غیرقانونی ، خانواده های افغان باید بلافاصله توسط استرالیا غرامت دریافت كنند بدون آنكه منتظر روند پرونده های جنایی باشند.

در این گزارش آمده است: “این گام مهمی در جهت احیای اعتبار بین المللی استرالیا ، به ویژه در مورد افغانستان خواهد بود و انجام آن کار ساده ای است.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.