یون سوک یول از کره جنوبی می گوید سئول گزینه هایی را برای کمک به اوکراین در نظر می گیرد

یون سوک یول از کره جنوبی می گوید سئول گزینه هایی را برای کمک به اوکراین در نظر می گیرد

رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول. AP

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه گفت که لازم است اطمینان حاصل شود که حمله روسیه به اوکراین موفقیت آمیز نیست و سئول در حال بررسی گزینه های خود برای ارائه کمک های مرگبار به کیف است.

یون در سخنرانی خود در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد در پنجمین روز از سفر دولتی به مناسبت هفتادمین سالگرد اتحاد آمریکا و کره جنوبی، گفت که تهاجم روسیه نقض قوانین بین المللی و حقوق اوکراینی ها است.

او با توجه به ترجمه همزمان سخنانش گفت: «ما باید ثابت کنیم که چنین تلاش‌هایی هرگز به موفقیت نمی‌رسند تا جلوی تلاش‌های بیشتر در آینده را بگیریم.» از یون در مورد امکان کمک های مرگبار کره جنوبی به اوکراین پرسیده شد و پاسخ داد:

چین به دلیل اظهارات “اشتباه” رئیس جمهور کره جنوبی در تایوان شکایت کرد

بایدن می گوید حمله اتمی کره شمالی به آمریکا یا متحدان رژیم کیم را به پایان می رساند

ما از نزدیک وضعیتی را که در میدان نبرد در اوکراین در جریان است رصد می کنیم و اقدامات مناسبی را برای حفظ هنجارهای بین المللی و قوانین بین المللی انجام خواهیم داد. در حال حاضر ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و گزینه‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم.»

روز چهارشنبه، یون با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید ملاقات کرد و ایالات متحده متعهد شد که در بحبوحه نگرانی از افزایش زرادخانه موشک ها و بمب های پیونگ یانگ، بینش بیشتری در مورد برنامه ریزی هسته ای خود در مورد هر گونه درگیری با کره شمالی به کره جنوبی بدهد. دو طرف همچنین در مورد وضعیت اوکراین گفتگو کردند.

یون هفته گذشته قبل از عزیمت به ایالات متحده در مصاحبه ای با خبرگزاری ها گفت که سئول ممکن است حمایت خود از اوکراین را فراتر از کمک های بشردوستانه و اقتصادی در صورت حمله غیرنظامیان در مقیاس وسیع گسترش دهد و این نشان دهنده تغییر موضع او در مخالفت با تسلیح اوکراین برای اوکراین است. بار اول.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام