یک آتش‌نشان سابق به اتهام حمله با خاموش‌کننده ۶ ژانویه به بیش از چهار سال زندان محکوم شد

یک آتش‌نشان سابق به اتهام حمله با خاموش‌کننده ۶ ژانویه به بیش از چهار سال زندان محکوم شد

شورشیان وفادار به رئیس جمهور دونالد ترامپ در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن یورش بردند. فایل AP

یک آتش نشان سابق در جریان درگیری در ساختمان کنگره آمریکا یک کپسول آتش نشانی را به سمت پلیس پرتاب کرد. او روز سه شنبه بیش از چهار سال زندان را دریافت کرد.

در 6 ژانویه 2021، زمانی که رابرت سنفورد با گروهی از طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش برد، یک کپسول آتش نشانی پرتاب کرد و به سر دو افسر پلیس اصابت کرد. علاوه بر این، او یک مخروط نارنجی ترافیکی پرتاب کرد که به یک گروهبان پلیس کاپیتول برخورد کرد.

جانانی آیینگار، دادستان، در پرونده ای از دادگاه نوشت: «سنفورد همچنین به افسران مجری قانون در تراس پایین غربی فحاشی و توهین کرد و آنها را «خائن» خواند.

یکی از افسران که با کپسول آتش نشانی مورد اصابت قرار گرفته بود، بر روی سرش برآمدگی و تورم داشت. دادستان گفت که دیگری سردرد داشت و برای معاینه پزشکی به بیمارستان رفت.

طبق گزارش دادگاه آنلاین، پل فریدمن، قاضی منطقه ای ایالات متحده، سنفورد را به چهار سال و چهار ماه زندان و سپس سه سال آزادی تحت نظارت محکوم کرد. دادستان های فدرال به پنج سال و 11 ماه زندان توصیه کرده بودند.

سانفورد، 57 ساله، از بوثوین، پنسیلوانیا، قبل از بازنشستگی در سال 2020 به مدت 26 سال به عنوان آتش نشان کار کرد. دادستان نوشت: کپسول آتش نشانی “وسیله ای است که او به طور منحصر به فردی با آن آشنا بود و باید می دانست که چه میزان خسارت می تواند ایجاد کند.”

سنفورد به همراه دوستانش از پنسیلوانیا در سفری با اتوبوس که توسط گروه فعال محافظه کار Turning Point USA سازماندهی شده بود به واشنگتن دی سی سفر کرد. او قبل از پیوستن به جمعیتی که به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند و جلسه مشترک کنگره برای تایید پیروزی انتخاباتی جو بایدن، دموکرات بر ترامپ را مختل کردند، به سخنرانی‌های راهپیمایی ترامپ گوش داد.

سنفورد در 14 ژانویه 2021 دستگیر شد. او از سپتامبر گذشته که در سپتامبر گذشته به جرم حمله، مقاومت یا ممانعت از افسران پلیس با استفاده از سلاح خطرناک اعتراف کرد – جرمی که حداکثر 20 سال زندان دارد، زندانی شده است. او متهم به ورود به ساختمان کاپیتول در 6 ژانویه نبود.

به گفته اندرو استوارت، وکیل مدافع، سنفورد در آگوست 2022 با یک متخصص در برنامه‌زدایی فرقه شروع به کار کرد و با “حقایق” در مورد تئوری توطئه بی‌اساس که دموکرات‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 را از ترامپ دزدیدند، مواجه شد.

استوارت در مقاله ای نوشت: «حتی پس از زندانی شدن، او در بحث های منظمی شرکت می کرد که برای به چالش کشیدن ایدئولوژی و ساختار اعتقادی او طراحی شده بود، سپس به او کمک می کرد تا بفهمد چگونه و چرا باورهایی را ایجاد کرد که او را به تصمیم گیری در 6 ژانویه سوق داد. یک پرونده قضایی

وکیل او گفت که سنفورد معتقد بود که پلیس بدون تحریک به او و دیگران حمله کرده است، زمانی که او چیزی که شبیه یک کپسول آتش‌نشانی خالی بود را پرتاب کرد.

استوارت نوشت: «مطمئناً، این توجیهی برای اقدام او نیست و در نظر گرفته نشده است.

بیش از 1000 نفر به جنایات فدرال مربوط به شورش 6 ژانویه متهم شده اند. بیش از 600 نفر از آنها پس از محاکمه هایی که توسط هیئت منصفه یا قاضی تصمیم گرفته شده، به گناه خود اعتراف کرده اند یا محکوم شده اند. بیش از 450 نفر از آنها محکوم شده اند که بیش از نیمی از آنها به حبس از هفت روز تا 10 سال محکوم شده اند.

بیش از 100 افسر پلیس در جریان شورش 6 ژانویه مجروح شدند.

همچنین روز سه‌شنبه، در نوادا، مردی که به دیگر شورش‌گران در حمله به افسران پلیس در تونلی در تراس پایین غربی کاپیتول پیوست، به شش سال زندان محکوم شد. قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، کارل جی. نیکولز، همچنین به جوزیا کنیون، 35 ساله، از وینموکا، نوادا، دستور داد که به دلیل آسیب رساندن به پنجره ساختمان کنگره در 6 ژانویه، بیش از 43000 دلار غرامت بپردازد.

کنیون شبیه شخصیت جک اسکلینگتون از فیلم بود.کابوس قبل از کریسمسزمانی که او به حمله اوباش پیوست. دادستان گفت که او از یک پایه میز با یک میخ بیرون زده برای ضربه زدن به پای یک افسر استفاده کرد و به افسر دوم چنان ضربه زد که در محافظ صورت و کلاه ایمنی افسر قرار گرفت.

دادستان ها برای کنیون که در سپتامبر 2022 به اتهامات آزار و اذیت خود اعتراف کرد، حکم هفت سال و چهار ماه زندان را توصیه کردند.

کنیون به همراه همسر و فرزندان خردسالش از رنو، نوادا به واشنگتن رفت تا در راهپیمایی ترامپ شرکت کند. دادستان ها نوشتند که کنیون به ماموران FBI گفت که از ترامپ متنفر است و به ساختمان کنگره رفت زیرا “در تلاش برای افزایش سطح خشونت بود” و افزودند: “ایده او این بود که “ترامپرها” خط پلیس را متهم کنند که به نوبه خود باعث ایجاد خشونت می شود. افسران برای شلیک به آشوبگران.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام