یک راه ارزان قیمت و تضمین شده برای افزایش شتاب خودرو

شمعها برق مورد نیاز برای جرقهزنی را از طریق وایر و کوئل خودرو به دست میآورد. در این مطلب شما را بیشتر با این قطعه و نقش آن در افزایش شتاب خودرو و همچنین علائم خرابی آن آشنا میکنیم. افزایش مصرف سوخت یکی از این علائم است. یکی از مهمترین فاکتورها در سنجش سلامت موتور ماشین، میزان مصرف سوخت آن است. استفاده از این شمعها باعث افزایش شتاب خودرو میشود و موتور نیز با صدا و لرزش کمتری کار میکند. در خودروهای گرانقیمت، استفاده از بنزین سوپر اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بنزین موجود در ایران مرغوبیت لازم را ندارد. برای مطالعه بیشتر در مورد خرید شمع خودرو توصیه می شود مقاله ی نکات کلیدی برای خرید شمع و بهترین زمان تعویض شمع را هم مطالعه نمایید.هر یک از شمعها برای نوع خاصی از موتور طراحی میشوند و اگر شمع مناسبی را روی خودرو خود نصب نکنید ممکن است که به سایر قطعات موتور نیز آسیب بزنید. اگر شمع نتواند جرقه مناسب مورد نیاز برای احتراق سوخت درون سیلندر را فراهم کند، سوخت درون سیلندر به صورت کامل مشتعل نمیشود. عوامل بسیار زیادی روی افزایش شتاب خودرو شما تاثیرگذار هستند که یکی از آنها استفاده از شمع مناسب است.

افزایش شتاب خودرواکسید نیتروژن برای ایجاد اکسیژن اضافی برای موتور در هنگام احتراق سوخت و هوا استفاده می شود. این فیلتر اگر به نوعی کثیف شود و یا مجرای تنفسی آن مسدود شود، باعث کاهش شتاب خودرو خواهد شد، چراکه میزان هوای ورودی به موتور کاهش یافته و موتور به راحتی نمی تواند برای انجام عمل احتراق اکسیژن را با سوخت ترکیب کند. اما با آشنایی با عوامل افزایش شتاب خودرو و با چند ترفند ساده می توان شتاب خودرو را تقویت نمود. یکی از عوامل مؤثر در ترکیب سوخت و هوا، پمپ بنزین خودرو است. و اگر فقط یکی را بهینه کنیم، در کارایی خودرو مشکلات زیادی به وجود میآید. اگر شمعهای خود را به تازگی خریداری کردید اما با این حال افزایش شتاب خودرو محسوس نبوده است، یعنی مشکلی در سیستم جرقهزنی خودرو وجود دارد و بهتر است کوئل و وایرها را نیز بررسی کنید تا در صورت مشکل آنها را تعمیر کنید. زمانی که تایرهای ماشین شما فرسوده میشود، شتاب کاهش مییابد؛ بنابراین تعویض تایرهای قدیمی و فرسوده، میتواند شتاب خودرو را افزایش دهد. از آنجایی که در ساخت این شمعها از مواد با کیفیتی استفاده شده است، عمر مفید آنها حدود 100000 کیلومتر است که میتواند در هزینه و وقت شما صرفهجویی کند.

اگر هدف شما بهینه سازی کارایی خودرو و کمی افزایش سرعت بهتر است، استفاده از چند مورد روش دوم در راه های افزایش شتاب خودرو، نیاز شما را مرتفع میکند. این نکته را هم در نظر بگیرید که روغن موتور پس از طی مسافت مشخص باید تعویض شود و این مسافت به نوع روغن و نیز خودرو شما بستگی دارد. برای بررسی مصرف سوخت لازم است که مقدار پیمایش خودرو با هر باک بنزین را مدنظر داشته باشید. افزایش شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت تنها دو مورد از مزایای بیشمار شمعهای سه پلاتینه هستند. هرچه انژکتور خودرو تمیزتر باشد گاز خوردن ماشین متعادلتر و دقیقتر خواهد بود. چرا ماشین گاز میخورد؟ اگر خودرو شما در سربالایی با مشکل گاز نخوردن مواجه است بهتر است کمپرس سیلندر خودرو خود را بررسی کنید. از آنجایی که قسمت سر شمعها درون سیلندر خودرو قرار دارد، بعد از مدتی کارکردن کثیف میشود و راندمان اولیه خود را از دست میدهد.

نکته جالب این است که سرعت چرخش سوپرشارژر به 50,000 دور در دقیقه میرسد که از 3 برابرِ حداکثر سرعت چرخش توربو شارژر هم بیشتر است. یکی از راههای افزایش شتاب خودرو این است که شمعها به طور منظم و در فواصل مشخصی تمیز کنید. یکی از دلایل این مشکل فرسوده شدن وسایل و قطعات خودرو می باشد. به طور مثال شمعهای ایردیومی یا پلاتینیومی که در ساخت آنها از دو فلز ایردیوم و پلاتینیوم استفاده شده است. شمعهای نیکلی جرقهزنی متوسطی دارند و استفاده از آنها تأثیر محسوسی در افزایش شتاب خودرو ندارد ولی در نقطه مقابل قیمت مناسبتری دارند. تسمه تایم یکی از قطعات بسیار پر اهمیت و در واقع حیاتی است که در موتور خودرو وجود دارد و نحوه و زمان بندی حرکت سوپاپ ها را کنترل میکند. این شمعها عمر متوسطی نیز دارند و برای همین نیاز است که هر 20000 کیلومتر آنها را تعویض کنید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد {شتاب|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|افزایش شتاب خودرو|ایران کارز|شتاب ماشین|افزایش شتاب ماشین} بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.