?راهنمای خرید بهترین مودم ایرانسل / ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ –

مودم همراه یکی از انواع مودم سیم کارت خور است که به دلیل کوچک و قابل بودن از آن با نام مودم همراه یاد میشود. همچنین مودم TF-i60 H1 میتواند همزمان به 32 دیوایس مختلف خدمات خود را ارائه دهد و کد های دستوری ( ussd ) خدمات سیم کارت ایرانسل بر روی این مودم هم به خوبی عمل میکند. مودم همراه 3G از سیمکارتهای نسل سوم ماننده رایتل پشتیبانی میکند و نسل اول مودم سیم کارت خور میباشد. دلایل بسیاری وجود دارد که بسیاری از کاربران را به سمت استفاده از مودمهای همراه شرکت هواوی ترغیب میکند. از این مودم 32 نفر به راحتی و آسانی میتوانند استفاده کنند و محدویتی برای کاربران به وجود نمیآورد. اگر پیامکی دریافت شود، از طریق یک لامپ ال ای دی که بر روی مودم تعبیه شده است به کاربر اطلاع داده می شود. این مودم به دلیل داشتن 2 درگاه LAN یکی از بهترین مودم های TD-LTE می تواند باشد.

مودم همراه 4G که با نام مودم همراه LTE یا مودم همراه TD-LTE هم شناخته میشود نسل دوم مودم سیمکارتی میباشد. مودمهای همراه موجود در بازار دارای دو نوع مودم 3G و مودم 4G میباشند. مودم TF-i60 H1 با نام تجاری Irancell TF-i60 H1 4G/TD-LTE Modem استکه توسط شرکت irancell روانه بازار شده است.شرکت ایرانسل مهرماه ۱۳۸۲، در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصیسازی و سرمایهگذاری شرکتهای خارجی و ترویج رقابت ، نظارت بر تعرفهها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرفکنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد. مودمهای جیبی اینترنت همراه را از دکلهای BTS مخابراتی اپراتورهای تلفن همراه دریافت نموده و از طریق وای فای با سایر دستگاهها به اشتراک میگذارند. مودمهای همراه از نظر منبع تغذیه به دو دسته دارای باتری شارژی داخلی و بدون باتری داخلی تقسیم بندی میشوند. ارزانترین این دستگاهها از 3G پشتیبانی میکنند و دارای باتری داخلی و قابلیت وای فای نیستند و در برگیرنده انواع دانگل 3G میباشند.

پیشنهاد میشود حتما مای فای خریداری کنید تا هم از وای فای آن بهرهمند شوید و هم بتوانید در مسافرت از باتری داخلی آن استفاده کنید. گرانترین این دستگاهها ، مای فای های 4G میباشند. مودمهای پرتابل بدون وای فای معمولا از نوع دانگل اینترنت همراه میباشند. مودمهای پرتابل که به صورت همراه قابل حمل میباشند دارای انواع مختلفی هستند. ایسوس، دی لینک، تی پی لینک، زایکسل، هواوی و دل مهمترین تولید کنندگان مودم در جهان میباشند. دانگلهای همراه اکثرا دارای قابلیت وای فای نیستند و تنها از طریق پورت یو اس بی به یک لپ تاپ یا کامپیوتر متصل شده و اینترنت همراه را در اختیار دستگاه قرار میدهند. در مقایسه با دانگلهای جیبی بدون وای فای ، دستهی دیگری از مودمهای قابل حمل پرتابل وجود دارند که اینترنت دریافتی را از طریق وای فای به اشتراک میگذارند. اکثر مودمهای همراه از سایز بسیار کوچکی برخوردار هستند و به راحتی در جیب شلوار و یا جیب کت قابل حمل میباشند، و به همین دلیل به آنها مودم جیبی یا مودم پرتابل گفته میشود.