آمازون به دلیل نقض حریم خصوصی با استفاده از دوربین های Alexa VA و Ring bell توسط FTC 30 میلیون دلار جریمه شد.

آمازون به دلیل نقض حریم خصوصی با استفاده از دوربین های Alexa VA و Ring bell توسط FTC 30 میلیون دلار جریمه شد.

FTC ایالات متحده یک جریمه هنگفت 30 میلیون دلاری را برای آمازون به دلیل ناتوانی در تنظیم نحوه تنظیم دستگاه هایی مانند Echo و Ring Camera اعمال کرده است. آمازون باید 25 میلیون دلار جریمه مدنی بپردازد. علاوه بر این، این شرکت با بازپرداخت 5.8 میلیون دلار به مشتریان موافقت کرد

روز چهارشنبه، آمازون با کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به توافق رسید تا اتهامات مربوط به نقض قانون حفظ حریم خصوصی کودکان و فریب والدین را در مورد ذخیره سازی صدای کودکان و داده های مکان جمع آوری شده توسط دستیار صوتی محبوب الکسا، حل و فصل کند.

به عنوان بخشی از توافق، آمازون با پرداخت جریمه مدنی 25 میلیون دلاری موافقت کرد. علاوه بر این، این شرکت موافقت کرد که مبلغ 5.8 میلیون دلار را به دلیل نقض حریم خصوصی مربوط به دوربین زنگ درب Ring به مشتریان بازپرداخت کند.

مشکل در نحوه جمع آوری و ذخیره داده ها
اقدامات انجام شده علیه آمازون در رابطه با الکسا شامل الزاماتی برای اصلاح شیوه های حذف داده های آن و اجرای اقدامات سختگیرانه تر و شفاف تر حفظ حریم خصوصی است. علاوه بر این، غول فناوری موظف است داده های جمع آوری شده توسط دستیار دیجیتال متصل به اینترنت خود را که به طور گسترده برای اهداف مختلفی مانند بررسی آب و هوا، بازی کردن و پخش موسیقی استفاده می شود، حذف کند.

مقالات مرتبط

در باره

حدود 2000 کارمند آمازون در اعتراض به کاهش مشاغل و قوانین کار از دفتر کار را ترک کردند

در باره

چهار کودک، از جمله نوزاد، 17 روز پس از سقوط هواپیما در جنگل آمازون زنده پیدا شدند

ساموئل لوین، رئیس حفاظت از مصرف‌کننده FTC، اظهار داشت که اقدامات گذشته آمازون برای گمراه‌کردن والدین، حفظ ضبط‌های کودکان به‌طور نامحدود، و نادیده گرفتن درخواست‌های والدین برای حذف، نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) است و سود را بر حریم خصوصی ترجیح می‌دهد. COPPA که در سال 1998 تصویب شد، با هدف محافظت از کودکان در برابر خطرات آنلاین است.

کمیسر FTC، آلوارو بدویا تاکید کرد که وقتی والدین از آمازون درخواست کردند تا داده‌های صوتی الکسای فرزندانشان را حذف کند، این شرکت نتوانسته است همه آن‌ها را حذف کند. در نتیجه، آژانس به آمازون دستور داد تا حساب‌های غیرفعال کودکان و داده‌های صوتی و موقعیت جغرافیایی خاص را حذف کند.

آمازون داده های صوتی کودکان را برای آموزش بلندگوهای هوشمند جمع آوری کرد
به گفته Bedoya، آمازون داده های کودکان را برای بهبود الگوریتم تشخیص صدای خود که الکسا، اکو و دیگر بلندگوهای هوشمند را تقویت می کند، حفظ کرده است. شکایت FTC به عنوان یک هشدار برای همه شرکت های فناوری است که برای توسعه مجموعه داده های هوش مصنوعی تلاش می کنند، که نشان می دهد چنین اقداماتی در مواجهه با رقابت شدید قابل تحمل نخواهد بود.

کمیسر FTC، آلوارو بدویا در توییتی نوشت که هیچ چیز بیشتر از صدای فرزندشان با والدین طنین انداز نمی شود. آمازون اخیرا اعلام کرده است که بیش از 500 میلیون دستگاه مجهز به الکسا را ​​در سراسر جهان فروخته است و در سال گذشته افزایش 35 درصدی را در استفاده از خدمات تجربه کرده است.

پرونده علیه رینگ
در مورد پرونده Ring، FTC ادعا می کند که شرکت تابعه آمازون که مسئول دوربین های امنیتی خانه است، به کارمندان و پیمانکاران اجازه دسترسی به ویدیوهای خصوصی مصرف کنندگان را داده است. علاوه بر این، شیوه‌های امنیتی سست هکرها را قادر می‌سازد تا کنترل حساب‌های خاصی را به دست آورند.

آمازون Ring را که مقر آن در کالیفرنیا است در سال 2018 خریداری کرد و بسیاری از تخلفات ذکر شده توسط FTC قبل از خرید رخ داده است. دستور FTC، رینگ را موظف می کند که 5.8 میلیون دلار برای بازپرداخت مصرف کننده بپردازد.

آمازون مخالفت خود را با ادعای FTC اعلام کرد

ns در مورد الکسا و رینگ، هر گونه نقض قانون را رد می کند. با این حال، این شرکت اذعان کرد که شهرک ها این مسائل را حل خواهند کرد.

آمازون سرکش
به گفته آمازون، دستگاه ها و خدمات آنها برای محافظت از حریم خصوصی مشتریان و ارائه کنترل بر تجربیات آنها طراحی شده است. شرکت مستقر در سیاتل تعهد خود را به پیروی از دستورات FTC ابراز کرد.

علاوه بر جریمه مربوط به الکسا، دستور پیشنهادی آمازون را از استفاده از موقعیت جغرافیایی حذف شده و داده‌های صوتی برای ایجاد یا بهبود هر گونه محصول داده منع می‌کند. این دستور همچنین از آمازون می‌خواهد تا یک برنامه حفظ حریم خصوصی برای استفاده از اطلاعات موقعیت جغرافیایی خود ایجاد کند.

دستورات پیشنهادی منوط به تایید قضات فدرال است.

اتهامات وارده به آمازون در هر دو مورد به اتفاق آرا توسط کمیسیونرهای FTC رای گیری شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام