آنچه ما از پیروزی کنگره بر BJP می آموزیم

به حزب کنگره برای پیروزی در انتخابات مجلس کارناتاکا تبریک می گویم. بهترین آرزوهای من برای آنها در تحقق آرزوهای مردم است.

پس از 10 سال طولانی، کنگره به تنهایی در ایالت به قدرت بازگشت – در سال 2018 آنها با جاناتا دال (سکولار) دست به دست هم دادند – در ایالت جنوبی، با کسب 136 کرسی در مقابل 65 کرسی حزب بهاراتیا جاناتا. حاشیه پیروزی. برای کنگره بسیار بیشتر از آن چیزی است که نظرسنجی های خروج در 10 می پس از پایان رای گیری در ایالت پیش بینی کرده بودند.

همه به‌روزرسانی‌های زنده از نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا را اینجا ببینید

مقالات مرتبط

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

کارناتاکا

سیاست توچال در کارناتاکا. چرا کنگره احتمالاً MLA های خود را به هتل ها منتقل می کند

این پیروزی برای کنگره، که در یک روند شکست خورده بوده است، یک پیروزی مهم است. رهبران سراسر حزب پیروزی حزب را جشن گرفتند و رئیس مالیکارجون خارگ گفت: «این پیروزی جاناتا ژانویهدانان است. همه رهبران ما متحدانه کار کرده اند و مردم به تضمین های ما رای داده اند.»

همانطور که پیروزی در سراسر دفاتر حزب کنگره جشن گرفته می شود، در اینجا چیزی است که ما از پیروزی و معنای آن برای حزب در سال 2024 می آموزیم.

یک کنگره متحد می تواند معجزه کند

در آستانه انتخابات مجلس، واحد کنگره کارناتاکا یک امر تقسیم شده بود. این به دو بخش تقسیم شد – یکی توسط سیددارامایا، وزیر ارشد سابق و دیگری به ریاست DK Shivakumar. هر دوی آنها آرزو دارند که وزیر ارشد ایالت جنوبی شوند.

با این حال، کنگره توانست مسائل آنها را کنار بگذارد و با هماهنگی ظاهری مشترک که به خوبی طراحی شده بود، یک جبهه متحد آشکار را نشان داد. آنها همراه با راهول گاندی در جریان بهارات جودو یاترا ظاهر شدند. و هنگامی که از آنها در مورد اختلافات بین آنها سؤال شد، آنها ادعای وجود هرگونه مشکل را رد کردند.

نتایج کارناتاکا عشق به زنان نفرت انگیز و عامل کاست چگونه کنگره برنده ایالت جنوبی شد
نگاهی به اعداد نهایی از انتخابات مجلس کارناتاکا. PTI

برای DK Shivakumar، پیروزی برای حزب همچنین یک برد شخصی است. او همچنان از BJP به دلیل تصدی دو ماهه خود در زندان تیهار در دهلی در سال 2019 به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی کینه دارد. او مدعی شد که این یک انتقام گیری سیاسی در بدترین حالت خود بود.

حاشیه های پیروزی برای کنگره نیز بسیار زیاد است. حزب قدیم بزرگ 43 درصد از کل آرا را در ایالت به دست آورده است در حالی که BJP 35.91 درصد را به دست آورده است. یک تجزیه و تحلیل نشان می دهد که کنگره در مقایسه با سال 2018 پنج درصد از نظر سهم رای کسب کرده است. از سوی دیگر، سهم آرای BJP کم و بیش مانند انتخابات قبلی با 36 درصد باقی مانده است. با این حال، بازنده بزرگ در اینجا جاناتا دال (سکولار) است که نوسان منفی پنج درصدی را گزارش کرد و 13 درصد از آرای مورد نظر را به دست آورد.

پیروزی عشق بر نفرت

اندکی پس از اینکه پیشتازهای اولیه نشان دهنده پیروزی کنگره بود، راهول گاندی، نماینده رد صلاحیت شده، گفت: «خوشحالم که در نظرسنجی های کارناتاکا بدون استفاده از نفرت و زبان بد شرکت کردیم. ما با عشق در انتخابات جنگیدیم. در کارناتاکا، بازار نفرت (‘نفرات کا بازار‘) بسته است و مغازه های عشق (‘محبت کی دوکانیین‘) باز شد.

این حزب، کم و بیش، از ایجاد جدل های شخصی با رهبران BJP خودداری کرد. تنها استثنا در این مورد، پسر مالیکارجون خارگ، رئیس کنگره، پریانک است که نخست وزیر نارندرا مودی را ‘نالایاک‘. ویترین اخطاریه از سوی کمیسیون انتخابات صادر شد.


پوشش کامل ما در مورد نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا

سونیل کانوگولو، استراتژیست نظرسنجی «به اندازه باغیرا گریزان» که فیلمنامه پیروزی کنگره را نوشته است

رای دهندگان Cong را به BJP انتخاب می کنند: چرا این تعجب آور نیست

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: برندگان و بازندگان بزرگ

DK Shivakumar یا Siddaramaiah؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

پیاده روی تا پیروزی: چگونه بهارات جودو یاترا راهول گاندی راه را برای پیروزی کنگره در کارناتاکا هموار کرد

چرا «جای باجرانگبالی» به شعار پیروزی کنگره در کارناتاکا تبدیل شده است

کینگ کنگ در کارناتاکا! ذول ها و رقصیدن به عنوان جشن پیروزی


فساد همچنان یک مسئله بزرگ است

چه چیزی رای دهندگان را به سمت کنگره جذب کرد؟ کارشناسان نظرسنجی بیان می کنند که بسیاری از مسائل مربوط به تمرکز کنگره بر فساد در دولت تحت رهبری باساواراج بومایی است. آنها کمپین PayCM را راه اندازی کردند که در آن پوسترهایی حاوی کد QR قبل از نظرسنجی در سراسر ایالت نمایش داده می شد. وقتی مردم کد را اسکن کردند، آنها را به یک وب سایت برد – “40% Sarkara” – که ادعا می کرد دولت BJP 40 درصد کمیسیون برای کارهای عمومی دریافت می کند.

نتایج کارناتاکا عشق به زنان نفرت انگیز و عامل کاست چگونه کنگره برنده ایالت جنوبی شد
رهبران کنگره کارناتاکا پوسترهایی با کد QR و عبارت «PayCM» در اعتراض به دولت ایالتی در مورد فساد ادعایی در بنگالورو در دست دارند.
تصویر فایل/PTI

علاوه بر این، آنها کمپین SayCM را نیز راه اندازی کردند و به دنبال پاسخ از وزیر ارشد به 50 سوال مطرح شده توسط مخالفان بودند. این کمپین از همان گرافیک کمپین PayCM با چهره وزیر ارشد باساواراج بومایی در قالب کد QR استفاده کرد. متن در نمودار به شرح زیر است: “SayCM 90% تحویل داده نشده” و “آیا برای CM برای SAY نیاز به PAYCM داریم”.

مسائل محلی امتیاز بزرگی دارند

یکی دیگر از عواملی که به پیروزی کنگره در ایالت کمک می کند، تمرکز حزب بر مسائل محلی است. کنگره در مانیفست خود که در اوایل ماه مه منتشر کرد، شش وعده نظرسنجی بزرگ داد – ارائه 200 واحد برق رایگان به همه خانوارها (گروه جیوتی)، کمک ماهیانه 2000 روپیه به زن سرپرست هر خانواده (گروه لاکشمی). 10 کیلوگرم برنج رایگان برای هر عضو خانواده زیر خط فقر (آنا باگیا)، 3000 روپیه هر ماه برای جوانان فارغ التحصیل و 1500 روپیه برای دارندگان دیپلم (هر دو در گروه سنی 18 تا 25 سال) به مدت دو سال (YuvaNidhi) و سفر رایگان برای زنان در اتوبوس های حمل و نقل عمومی.

نتایج کارناتاکا عشق به زنان نفرت انگیز و عامل کاست چگونه کنگره برنده ایالت جنوبی شد
طرفداران کنگره پیروزی قاطع حزب در انتخابات مجلس کارناتاکا را در مقر AICC در دهلی نو جشن می گیرند. PTI

بسیاری از این وعده ها به نفع زنان است که 49.7 درصد از کل رای دهندگان در ایالت را تشکیل می دهند. گوتام ماچایاه، تحلیلگر سیاسی، گفت چشم انداز: «در حال حاضر، هیچ داده تجربی وجود ندارد که به طور مشخص بیان کند که رأی زنان این بار به چه سمتی تغییر کرده است. اما با توجه به این واقعیت که رای دهندگان زن در 50 درصد حوزه های انتخابیه از مردان پیشی گرفته اند، بدیهی است که آنها نقش تعیین کننده ای در عملکرد کنگره داشتند.

عامل کاست و مسلمان

آنچه که به نفع کنگره نیز کار کرد، رای مسلمانان بود که نزدیک به 13 درصد از رای دهندگان را تشکیل می داد. حزب بزرگ قدیمی باید از سیددارامایا تشکر کند، زیرا او برای وحدت بیشتر بین آرای دالیت، OBC و مسلمانان مبارزه می کرد.

علاوه بر این، نارضایتی علیه BJP به دلیل لغو سهمیه چهار درصدی مسلمانان طبقات عقب مانده دیگر وجود داشت. این بین Vokkaligas و Lingayats تقسیم شد.

نتایج کارناتاکا عشق به زنان نفرت انگیز و عامل کاست چگونه کنگره برنده ایالت جنوبی شد
دفتر BJP بنگالورو ظاهری متروک به تن داشت زیرا نتوانست در انتخابات پیروز شود. باساواراج بومایی، رئیس جمهور مستعفی، اوایل روز شکست را پذیرفت و مسئولیت این باخت را بر عهده گرفت. PTI

پیروزی کنگره همچنین نشان دهنده همسویی مجدد کاست ها در ایالت است. مانند اخبار18 گزارش ها، کنگره برخی از مناطق در کیتور، کالیانا کارناتاکا، مرکزی کارناتاکا، و بخش جنوبی منطقه قدیمی میسورو را در بر گرفت. BJP توانست تنها دو ناحیه اودوپی و داکشینا کانادا را جارو کند و چند کرسی در اینجا و آنجا در سراسر ایالت به دست آورد. مناطق کیتور کارناتاکا و کالیانا کارناتاکا دژهای لینگایات هستند که دارای تعداد زیادی OBC، عمدتاً کوروباها و SCs/ST ها هستند.

کنگره همچنین برنده ناحیه چیکماگلور شد. این پیروزی را می توان به تغییر قاطع آرای ووکالیگا نسبت داد که از رهبر کاست خود، دی کی شیواکومار حمایت کردند. همین اتفاق در ماندیا، روستایی بنگالور، چیکابالاپور، و راماناگارا رخ داده است: باز هم تاثیر DKS.

الگویی برای انتخابات آینده

با پیروزی در کارناتاکا، کنگره اکنون در چهار ایالت – راجستان، چاتیسگر و هیماچال پرادش در قدرت است. این پیروزی باعث افزایش اعتماد به نفس آنها و همچنین تثبیت موقعیت آنها در میان سایر احزاب مخالف می شود. علاوه بر این، لحن را برای سه انتخابات کلیدی در نوامبر تا دسامبر سال جاری (راجستان، مادیا پرادش و چاتیسگر) و همچنین برای انتخابات عمومی در سال 2024 تعیین می کند.

پیروزی در نظرسنجی همچنین الگویی برای سایر احزاب اپوزیسیون در سراسر ایالت ها برای مبارزه با BJP خواهد بود.

در حالی که برخی ممکن است بگویند که از دست دادن BJP واقعاً تعجب آور نیست – ایالت از سال 1985 به یک دولت فعلی رای نداده است که دوباره به قدرت برسد – حزب زعفران قطعاً در حالی که کنگره جشن می گیرد آسیب می بیند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام