آژانس غذای سازمان ملل کار در سودان را پس از کشته شدن کارکنان در درگیری ها به حالت تعلیق درآورد

دود بر فراز ساختمان های مسکونی در خارطوم بلند می شود، در حالی که نبرد در سودان برای دومین روز در نبرد بین ژنرال های رقیب ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه

خارطوم: دو روز پس از حملات هوایی ارتش سودان به یک پایگاه شبه نظامی در نزدیکی شهر خارطوم، پایتخت، آژانس غذای سازمان ملل عملیات در این کشور را به دلیل کشته شدن سه تن از کارکنان خود در منطقه ناآرام دارفور به حالت تعلیق درآورد.

سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، در بیانیه‌ای گفت: «از مرگ غم‌انگیز سه کارمند برنامه جهانی غذا در روز شنبه 15 آوریل در خشونت‌ها در کبکابیا، دارفور شمالی در حالی که وظایف نجات جان خود را انجام می‌دادند، وحشت‌زده و ناراحت هستم. خط مقدم بحران جهانی گرسنگی.»

درگیری بین نیروهای نظامی و شبه نظامی این کشور تا کنون 59 کشته و بیش از 600 زخمی برجای گذاشته است.

مک‌کین افزود: «در حالی که وضعیت امنیتی در حال تحول را بررسی می‌کنیم، مجبوریم تمام عملیات‌ها در سودان را موقتاً متوقف کنیم».

وی همچنین گفت: “WFP متعهد به کمک به مردم سودانی است که با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند، اما اگر ایمنی و امنیت تیم ها و شرکای ما تضمین نشود، ما نمی توانیم کار نجات دهنده خود را انجام دهیم.”

درگیری بین نیروهای RSF و ارتش، ارتش اول را مجبور به تصرف کاخ ریاست جمهوری، اقامتگاه فرمانده ارتش، ایستگاه تلویزیون دولتی و فرودگاه های خارطوم، شهر شمالی مرو، الفاشر و ایالت دارفور غربی کرد. به غیر از کشته شدن 59 نفر، حدود 600 نفر نیز به شدت زخمی شدند.

نیروی هوایی سودان به مردم گفت در حین انجام آنچه که آن را بررسی هوایی از فعالیت های RSF می نامد، در خانه بمانند و تعطیلی در ایالت خارطوم برای یکشنبه اعلام شد و مدارس، بانک ها و ادارات دولتی تعطیل شدند.

بر اساس گزارش‌ها، تیراندازی مداوم در یکی از پایگاه‌های آن در پایتخت سودان صبح روز شنبه رخ داد و صدا در تعدادی از مناطق از جمله مرکز خارطوم و بحری همسایه شنیده شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام