آژانس فضایی اروپا میزبان پخش جریانی زنده از سیاره سرخ است

20 سال مارس اکسپرس: آژانس فضایی اروپا میزبان پخش زنده از سیاره سرخ است

آژانس فضایی اروپا (ESA) بیستمین سالگرد تولد Mars Express خود را با میزبانی یک استریم زنده در 2 ژوئن جشن می گیرد که در آن تصاویری از فضاپیما تقریباً هر 50 ثانیه یک بار نمایش می دهد. عکس فایل.

آژانس فضایی اروپا (ESA) در اقدامی به مناسبت جشن 20 سالگی مارس اکسپرس، میزبان یک “زنده” پخش امروز، 2 ژوئن. در این جریان، آژانس فضایی هر 50 ثانیه تصاویری از فضاپیما را نشان می دهد. همانطور که داده ها از مریخ به زمین می روند، بسته به موقعیت نسبی دو سیاره در مدار به دور خورشید، جریان ممکن است بین 3 تا 22 دقیقه طول بکشد تا به معنای واقعی کلمه زنده شود. بنابراین، هر تصویری که در جریان زنده به تصویر کشیده می‌شود، چند دقیقه قبل از نمایش تصویری را نشان می‌دهد.

ESA این جریان را در پستی در وب سایت رسمی خود اعلام کرد. آنها نوشتند، “به مدت یک ساعت در روز جمعه 2 ژوئن، ابتدا به ESA در یوتیوب برای یک فضا بپیوندید، زیرا تصاویر زنده مستقیماً از مریخ پخش می شوند – این نزدیکترین چیزی است که می توانید به نمای زنده از سیاره سرخ برسید.”

پخش زنده زیر را ببینید:

ساعت 9:15 بعد از ظهر روز جمعه 2 ژوئن آغاز خواهد شد. این تصاویر مستقیماً از مدارگرد مریخی با عمر طولانی، اما همچنان پربازده ESA، دوربین نظارت بصری (VMC) گرفته خواهد شد.

مارس اکسپرس

ماموریت مریخ اکسپرس ESA در 2 ژوئن 2004 پرتاب شد و در دسامبر 2023 به سیاره سرخ رسید. این به دانشمندان اجازه داد همسایه کیهانی را به صورت سه بعدی مشاهده کنند. در نتیجه این ماموریت، دانشمندان کامل ترین نقشه ترکیب شیمیایی جو را ایجاد کردند.

این ماموریت همچنین به مطالعه فوبوس، درونی ترین قمر مریخ، در عمق زیاد و ردیابی تاریخچه آب در سراسر سیاره کمک کرد. علاوه بر این، دانشمندان را تشویق کرده است که بر این باور باشند که مریخ ممکن است زمانی محیطی مناسب برای زندگی داشته باشد.

با هشتگ #MarsLIVE و با دنبال کردن @esaoperations در توییتر، مردم می‌توانند به‌روزرسانی‌های زنده را نیز دریافت کنند.

جیمز گادفری، مدیر عملیات فضاپیما در مرکز کنترل ماموریت ESA در دارمشتات، آلمان، عملکرد دوربین نظارت بصری (VMC) را توضیح داد. او گفت: «این یک دوربین قدیمی است، در اصل برنامه ریزی شده برای اهداف مهندسی، در فاصله تقریباً سه میلیون کیلومتری از زمین – این قبلاً آزمایش نشده است و صادقانه بگوییم، ما 100٪ مطمئن نیستیم که کار کند. او در ادامه افزود: «اما من بسیار خوشبین هستم. به طور معمول، ما تصاویری از مریخ می بینیم و می دانیم که آنها چند روز قبل گرفته شده اند. من از دیدن مریخ به همان شکلی که اکنون هست هیجان زده هستم – تا جایی که ممکن است به یک مریخ «اکنون» نزدیک شویم!»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام