آیا ایلان ماسک قصد دارد توییتر را برای چشم انداز تجاری خود در چین به خطر بیاندازد؟

آیا ایلان ماسک قصد دارد توییتر را برای چشم انداز تجاری خود در چین به خطر بیاندازد؟

غیبت ایلان ماسک در توییتر در طول سفرش به چین ممکن است برای این پلتفرم خوب نباشد. ح‌ک‌چ با توجه به منافع تجاری‌اش که در چین در خطر است و جنگ فناوری آمریکا و چین، ممکن است ماسک را با سانسور کردن تمام محتوای ضد چین مجبور کند توییتر را به خطر بیاندازد.

ایلان ماسک از زمانی که این پلتفرم را به دست گرفت، به طور مداوم و پیوسته توییت می‌کرد و از حضورش در چین جلوگیری می‌کرد. ماسک که بیشترین فالوور را در این پلتفرم دارد، یک توییتر پرکار است.

با این حال، ماسک در طول سفر خود به چین به طور آشکاری از سکو غایب بوده است. نیازی به گفتن نیست که سکوت رادیویی ماسک روی پلتفرم عجیب است. حتی زمانی که او در مناطقی بوده است که توییتر یا هر پلتفرم دیگری مسدود شده است، ماسک از VPN برای دسترسی به پلتفرم هایی که معمولا انجام می دهد استفاده کرده است. پس چرا او این کار را در چین انجام نمی دهد؟

ماسک، توییتر و چین – یک رابطه پیچیده
توییتر برای مدت طولانی توسط چین مسدود شده است. با این اوصاف، چندین شهروند چینی، به‌ویژه روزنامه‌نگاران از VPN برای دسترسی به وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مسدود شده مانند توییتر استفاده می‌کنند.

مقالات مرتبط

ایلان

ایلان ماسک در چین: مدیر عامل تسلا با وزیر امور خارجه و وزیر بازرگانی چین دیدار کرد

ایلان

ایلان ماسک در سفر به چین با 16 وعده غذای مجلل پذیرایی شد

قبل از روی کار آمدن ماسک، توییتر، که اغلب آمریکایی‌ها آن را چپ‌گرا می‌دانستند، چینی‌ها آن را «بیش از حد لیبرال» و «بیش از حد آمریکایی» می‌دانستند. قبل از اینکه ماسک زمام امور را در دست بگیرد، توییتر اغلب پست‌های آژانس‌های دولتی چین و مشاغلی را که تبلیغات چینی داشتند، فراخوانی می‌کرد و برچسب‌گذاری می‌کرد. در نتیجه، تعامل با آن پست ها به طور چشمگیری کاهش یافت.

توییتر همچنین در مواقعی تلاش چین برای کشف جزئیات برخی از کاربرانی که توییت‌ها و پست‌هایشان انتقادی از چین بود را مسدود کرده بود. جهان شاهد بهترین نمونه‌های آن بود، در طول همه‌گیری کووید، و اینکه چگونه ح‌ک‌چ مردم، به‌ویژه پزشکان را به خاطر پست‌هایشان در رسانه‌های اجتماعی در نحوه مدیریت نادرست وضعیت، سرکوب کرد.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک در چین: دیدار مدیر عامل تسلا با وزیر امور خارجه و وزیر بازرگانی چین

از آنجایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چین از دستورات ح‌ک‌چ پیروی می‌کردند، مردم از طریق VPN به توییتر روی آوردند. البته، استفاده از VPN نیز غیرقانونی است، اما ردیابی آن دشوارتر است. با این حال، کسانی که گرفتار استفاده از VPN شده اند، برای این کار هزینه گزافی پرداخته اند.

حتی ماسک در طول همه گیری با چین درگیری داشت. ماسک معتقد است که همه گیری کووید در نتیجه نشت آزمایشگاهی در ووهان بوده است. در این هنگام، ح‌ک‌چ از کوره در رفت و اساساً به او هشدار داد که از اظهار نظر خودداری کند. سرمقاله‌های متعددی در سراسر روزنامه‌های چینی وجود داشت که اساساً همین را می‌گفتند – اینکه ماسک در حال شکستن دیگ‌هایی است که به او غذا می‌دهد، که شبیه ضرب‌المثلی است که دستی را گاز می‌گیرد که به او غذا می‌دهد.

کسب و کار ماسک در چین
گلدانی که در آن سرمقاله‌های چینی از اوایل سال جاری به آن اشاره شده بود به کارخانه تسلا در شانگهای اشاره دارد که ماسک قصد دارد آن را گسترش دهد. با این حال، به دلیل بحران منابع طبیعی که چین با آن مواجه است، ح‌ک‌چ محدودیت‌هایی را برای ظرفیت‌های تولیدی که کارخانه‌های خودروهای برقی باید رعایت کنند، تعیین کرده است.

چینی‌ها سریع‌ترین رشد بازار خودروهای برقی را در جهان دارند و از سریع‌ترین پذیرندگان فناوری EV هستند. با وجود حق بیمه ای که تسلا دریافت می کند، از طرفداران خاصی در بازار خودروهای برقی در چین برخوردار است. با این حال، برای جلب نظر مشتریان، تسلا مجبور شده است قیمت های آنها را از طریق تخفیف پایین بیاورد، بنابراین از حق بیمه ای که مردم پرداخت می کردند خلاص می شود.

همچنین بخوانید: تسلا با جنگ قیمتی جدید بازار خودروهای برقی چین را ویران کرد و 50 درصد تخفیف به همه خودروها داد

علاوه بر این، به نظر می رسد مصاحبه ها و توییت های اخیر ماسک نشان می دهد که او قصد دارد اسپیس ایکس را به چین گسترش دهد. ماسک در مورد تمجید خود از برنامه فضایی چین بسیار پر سر و صدا بوده است و به صراحت اعلام کرده است که معتقد است ایالات متحده نمی داند که برنامه فضایی چین چقدر توانایی دارد.

چندین کسب و کار دیگر نیز وجود دارد که او ممکن است در تلاش باشد یا در چین ایجاد کند، تبلیغ کند یا حتی ذخیره کند. ارتش چین مدتی است که با استارلینک مشکل دارد، بنابراین این احتمال وجود دارد که او نیز در این مورد با سوالاتی روبرو شود.

چگونه همه اینها توییتر را به خطر می اندازد
با توجه به موضع دولت آمریکا و همچنین احساسات اکثر آمریکایی ها نسبت به چین و ح‌ک‌چ، این امکان برای چین وجود دارد که پیچ ماسک را محکم کند.

بله، ماسک در طول سفرش به چین با چیزهای خوبی احاطه شده است و مردم به او لقب «برادر ما» می دهند. اما لازم نیست یک تحلیلگر سیاسی متوجه شود که همه اینها ممکن است سطحی باشد، حداقل تا آنجا که به دولت چین مربوط می شود.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک با 16 غذای مجلل پذیرایی شد که در سفر به چین از او به عنوان “برادر ما” یاد شد.

با تلاش چین برای تأثیرگذاری بر دستورالعمل‌ها و مقرراتی که نحوه مدیریت رسانه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی، وب 3 و صنایع فناوری در سراسر جهان را دیکته می‌کنند، البته هیچ فایده‌ای نداشت، ماسک خود را به‌عنوان یک نقطه فشار اصلی معرفی می‌کند.

ماسک، که یک توییتر پرکار است، باید برای انتشار چیزی توییت کند، به خصوص اگر اخبار خوبی درباره تسلا داشته باشد. با این حال، با توجه به گذشته توییتر با چین، او نمی‌خواهد به هیچ وجه ح‌ک‌چ را به خطر بیندازد.

حتی اگر بهترین سناریوها را در نظر بگیریم، با نوع لفاظی هایی که در مورد چین در توییتر داریم، به ویژه از سوی کشورهایی که به نوعی با این کشور اختلاف دارند، می توان تصور کرد که چین چنین محتوایی را می خواهد و می خواهد. لفاظی سرکوب شده

علاوه بر این، می خواهد هر مخالفی را که ممکن است در داخل مرزهای خود داشته باشد سرکوب کند. از خفه کردن خبرنگاران بین المللی که در مورد چین می نویسند تا سرکوب مخالفان به دلیل استفاده از رسانه های “غربی”، ما می دانیم که چین چه خواهد کرد.

و اگر تاریخ چیز دیگری باشد، همه ما می‌توانیم حدس بزنیم که ایلان ماسک «مطلق‌خواه آزادی بیان» کجا خواهد بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام