آیا تسلا به دنبال راه اندازی کارخانه در هند است؟ مدیران اجرایی با مقامات هندی که به دنبال مشوق ها و معافیت های مالیاتی هستند، ملاقات می کنند

آیا تسلا به دنبال راه اندازی کارخانه در هند است؟  مدیران اجرایی با مقامات هندی که به دنبال مشوق ها و معافیت های مالیاتی هستند، ملاقات می کنند

مدیران تسلا با مقامات دولتی هند دیدار کردند و در مورد امکان کمک های مالی و مشوق های صادر شده توسط دولت برای راه اندازی یک کارخانه خودروهای برقی و یک کارخانه باتری در هند بررسی کردند. هر دو هند و تسلا اهداف اصلی مرتبط با خودروهای برقی را برای سال 2023 تعیین کرده اند

تسلا مذاکراتی را با مقامات دولتی در هند آغاز کرده و به دنبال مشوق ها و کمک های مالی برای راه اندازی کارخانه ای در این کشور برای تولید خودروهای برقی و باتری های خود است. بحث ها حاکی از علاقه مجدد این خودروساز به ورود به بازار هند است.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک شروع به دنبال کردن نخست وزیر نارندرا مودی در توییتر کرد و گمانه زنی ها درباره آمدن تسلا به هند را برانگیخت.

تسلا پیشنهاد جدیدی برای ایجاد کارخانه ای در هند برای تولید خودروهای برقی ارائه کرده است. علاوه بر این، صحبت هایی در مورد امکان ساخت باتری های EV به صورت محلی انجام شده است.

مقالات مرتبط

اراده

آیا ایلان ماسک را در حال فروش مدل های خودروهای الکتریکی تسلا در تلویزیون خواهیم دید؟

اراده

دادگاه فدرال ایالات متحده حکم می‌کند که ایلان ماسک هنوز برای ارسال توییت به «اجازه» وکیل تسلا نیاز دارد

علاقه تسلا به هند
یک منبع نزدیک به مقاماتی که مدیران تسلا با آنها ملاقات کردند، به رویترز گفت که تسلا در حال حاضر در مرحله اکتشاف است و به دنبال درک سیاست‌ها و مقررات محلی و نحوه هدایت آنها به بهترین شکل است.

در جریان این بازدید که تسلا یا هیچ یک از وزارتخانه های هند به طور علنی فاش نشده است، طبق گزارش ها، این شرکت با راجیو چاندراسخار، معاون وزیر فناوری اطلاعات هند، که یکی از عالی ترین مقاماتی است که تسلا تاکنون با او درگیر بوده است، ملاقات کرد.

هیئت تسلا شامل کارن بودیراج، یکی از مدیران ارشد زنجیره تامین مستقر در ایالات متحده بود.

یک رویکرد تازه
این بحث ها در هند نشان دهنده تغییر رویکرد سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده است. پیش از این، تسلا بر روی کاهش مالیات واردات خودرو تمرکز کرده بود، که می تواند تا 100 درصد در هند برسد و به بن بست در مذاکرات با دولت هند منجر شود. در حالی که هند مشتاق است تا تسلا تولیدات داخلی خود را ایجاد کند، این شرکت اصرار داشت که ابتدا تقاضای آنها را با فروش خودروهای وارداتی خود آزمایش کند.

یکی از عوامل مهم احتمالی که می تواند بر تغییر رویکرد تسلا تأثیر بگذارد، کشف اخیر ذخایر قابل توجه لیتیوم در مناطق جامو و کشمیر هند است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا لیتیوم استخراج شود و مزایای آن مشخص شود، این کشف توجه قدرت های بزرگ جهانی را به خود جلب کرده است. این به این دلیل است که پتانسیل تبدیل هند از یک کشور وابسته به انرژی به یک بازیگر مهم در زنجیره تامین جهانی لیتیوم را دارد.

همچنین بخوانید: توضیح: چرا کشف ذخایر لیتیوم در J&K یک معامله بزرگ برای هند است

بحث‌های اخیر درباره مالیات‌های هند بر خودروهای وارداتی بحث شده است، اما تمرکز اصلی بر روی بررسی چگونگی استفاده تسلا از یک برنامه دولتی بوده است.

هند تقریباً 6 میلیارد دلار برای دو برنامه با هدف ارتقای فروش و تولید خودروهای الکتریکی اختصاص داده است. این برنامه‌ها مشوق‌های بازگشت نقدی را به خودروسازان و تولیدکنندگان باتری برای فروش و صادرات وسایل نقلیه و قطعات داخلی تولید می‌کنند.

به گفته موهان شوکلا از White Dolphin Media، یک مشاور سیاست عمومی مستقر در دهلی نو، به نظر می رسد که تسلا این بار با چشم اندازی متفاوت به بازار هند برخورد کرده است و هدف آن بهره برداری از صنعت خودروسازی پررونق در این کشور است.

شوکلا پیشنهاد می کند که با ایجاد یک کارخانه تولیدی در هند، تسلا در موقعیت بهتری برای مذاکره در مورد شرایط مطلوب از جمله مالیات خواهد بود.

نقشه راه تسلا تا سال 2030
تسلا هدف بلندپروازانه ای برای فروش سالانه 20 میلیون خودروی برقی تا سال 2030 تعیین کرده است که به سرمایه گذاری قابل توجهی در کارخانه های مونتاژ و تولید باتری در بازارهای بزرگ خودروهای برقی آینده نیاز دارد.

همچنین بخوانید: روز سرمایه گذار تسلا: ماسک ممکن است چیزهای زیادی را اعلام کند، اما یک تسلا مقرون به صرفه چیزی است که طرفداران می خواهند

در خارج از ایالات متحده، تسلا در حال حاضر بزرگترین کارخانه خود را در شانگهای چین و کارخانه دیگری در براندنبورگ آلمان راه اندازی می کند.

علاوه بر هند، تسلا در طول سال گذشته با مقامات اندونزی و کره جنوبی در مورد سرمایه گذاری های بالقوه در این کشورها گفتگو کرده است.

هند به عنوان سومین بازار بزرگ خودرو در جهان، هدف بلندپروازانه ای را در دولت نخست وزیر نارندرا مودی تعیین کرده است. هدف این است که خودروهای برقی تا سال 2030 30 درصد از کل فروش خودروی کشور را به خود اختصاص دهند که افزایش قابل توجهی نسبت به سهم فعلی 1 درصدی بازار است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام