آیا جو بایدن آمادگی ذهنی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را دارد؟

رقابت برای ریاست جمهوری آمریکا داغ شده است. حوزه نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هر روز در حال افزایش است. صبح روز دوشنبه، تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، پیشنهاد خود را برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان اعلام کرد و رقیب دونالد ترامپ و فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، امروز نامزدی خود را اعلام خواهد کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها بیشتر نگران آمادگی روحی جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن هستند و اینکه آیا او می‌تواند برای بار دوم نامزد شود و یک بار دیگر کشور را از کاخ سفید اداره کند.

در واقع، یک نظرسنجی جدید توسط NPR/PBS NewsHour/Marist فاش کرده است که 62 درصد آمریکایی ها معتقد نیستند که بایدن 80 ساله کنونی آمادگی ذهنی لازم برای خدمت را دارد. وقتی از دونالد ترامپ 76 ساله، نزدیکترین رقیبش پرسیده شد، 43 درصد از آمریکایی ها باور نداشتند که او توان انجام این کار را دارد.

مقالات مرتبط

هیئت داوران

هیئت منصفه دریافت که دونالد ترامپ، ستون نویس مورد آزار جنسی، ای جین کارول: آیا آمریکایی ها همچنان به او رای خواهند داد؟

هیئت داوران

توصیه های سوپرهیت ویوک راماسوامی به نوجوان در مورد چگونگی موفقیت

ما نگاهی دقیق‌تر به آنچه که این نظرسنجی نشان می‌دهد و اینکه چرا آمادگی ذهنی بایدن بزرگترین نگرانی برای او و دموکرات‌ها با در نظر گرفتن انتخابات 2024 است، می‌اندازیم.

بررسی آمادگی ذهنی

اخیرا یک نظرسنجی جدید توسط NPR و PBSNewsHour و نتایج برای جو بایدن خوب نیست. 62 درصد از آمریکایی‌ها گفتند که مسئله آمادگی روانی بایدن یک نگرانی واقعی در مورد توانایی او برای ریاست جمهوری است. تنها 36 درصد از آمریکایی‌ها پرسش‌های مربوط به تیزبینی ذهنی بایدن را رد کردند و گفتند که این نگرانی‌ها صرفاً یک استراتژی مبارزاتی است که توسط مخالفان وی استفاده می‌شود.

با این حال، رتبه بایدن به مراتب بالاتر از نامزد اصلی جمهوری خواه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین بود که آمادگی ذهنی او برای 51 درصد نگران کننده است. چهل و سه درصد گفتند که آمادگی ذهنی او دلیلی برای نگرانی نیست.

آیا جو بایدن آمادگی ذهنی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را دارد؟
گرافیک: Pranay Bhardwaj

بر اساس یافته های این نظرسنجی، آمادگی ذهنی بایدن نیز در حزب دموکرات به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. تقریباً 4 نفر از هر 10 دموکرات گفتند که آمادگی ذهنی او یک نگرانی واقعی است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق، که در دوران باراک اوباما خدمت می کرد، اخیراً نگرانی هایی را در مورد افزایش سن رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده بود. در آخر هفته در فستیوال آخر هفته فایننشال تایمز در واشنگتن، کلینتون گفته بود: “سن او یک مسئله است و مردم حق دارند به آن توجه کنند.” با این حال، او اضافه کرد: «او این جمله بزرگ را دارد – و من فکر می کنم او درست می گوید – او را به خاطر دویدن در برابر خدای متعال قضاوت نکنید، بلکه در مقابل گزینه جایگزین. من از اردویی هستم که فکر می کنم او مصمم به اداره کردنش است. او سابقه خوبی دارد که سه سال پیش، مردم پیش‌بینی نمی‌کردند که این کار انجام شود.»

همچنین بخوانید: مسابقه مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ در سال 2024: چرا اکثر آمریکایی ها قبلاً خاموش شده اند

این نظرسنجی همچنین نشان داد که رای دهندگان جوان‌تر احتمالاً گروه سنی برای زیر سوال بردن بایدن هستند. دو سوم از نسل Z و هزاره ها ابراز نگرانی کردند. هم‌عصران خود بایدن در نسل‌های خاموش و بزرگ، کسانی که قبل از سال 1946 به دنیا آمده‌اند، به احتمال زیاد به او شک می‌کنند – فقط 45 درصد از آنها تناسب اندام او را زیر سوال می‌برند، در حالی که 14 درصد مطمئن نیستند که چگونه احساس کنند.

این نظرسنجی منعکس کننده یافته های قبلی است که توسط واشنگتن پست-ای بی سی نیوز. آنها سوال مشابهی پرسیدند و دریافتند که 63 درصد از آمریکایی ها می گویند که بایدن فاقد تیزبینی ذهنی برای خدمت به عنوان رئیس جمهور است.

بایدن به ترس ها دامن می زند

نگرانی آمریکایی ها در مورد سلامت روان بایدن ناشی از گاف های زیادی است که فرمانده 80 ساله آمریکایی مستعد آن است. توانایی او برای نامزدی برای بار دوم برای ریاست‌جمهوری – در صورت پیروزی مجدد در سال 2024، در پایان دوره ریاست‌جمهوری خود 86 ساله خواهد شد – زیر ذره بین قرار گرفته است.

در اجلاس سران G-7 که اخیراً در هیروشیما ژاپن به پایان رسیده است، دوربین بایدن در حال پایین آمدن از پله‌های معبد Itsukushima در هیروشیما، ژاپن دیده شد. خوشبختانه، رئیس جمهور در حالی که قبل از تماس با زمین خود را گرفت، از پله ها پایین نیفتاد و ظاهراً خود را مجروح نکرد.

و این یک حادثه مجزا نیست. در اوایل سال جاری، رئیس جمهور ایالات متحده در حالی که از پله های Air Force One بالا می رفت، سقوط کرد تا از سفر غیرمنتظره خود به اوکراین و لهستان خارج شود. و سال گذشته هنگام صحبت با خبرنگاران در زادگاهش در دلاور از دوچرخه خود سقوط کرد.

بایدن نیز با اظهارات گافی‌آمیز خود قرمز شده است. ماه گذشته، او مجبور شد برای پاسخ به آنها به برگه های تقلب تکیه کند، با پاسخ هایی که توسط دستیاران نوشته شده بود. او اشتباهات مشابهی را در گذشته مرتکب شده است و یادداشت های محرمانه ای را در چشمان رسانه ها به جا گذاشته است.

آیا جو بایدن آمادگی ذهنی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را دارد؟
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در حالی که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در باغ رز در کاخ سفید در ماه آوریل، اظهاراتی را ارائه می‌کند، به کارت یادداشتی اشاره می‌کند. تصویر فایل/AFP

عکاسان او را در حال افشای یک برگه تقلب در اجلاس G20 در بالی اندونزی، در نوامبر گذشته، دستگیر کردند که به او دستور می داد چه زمانی بنشیند و عکس بگیرد. تصویری از نزدیک از نشستن رئیس جمهور به او فهرستی از دستورالعمل ها را نشان می دهد که روی آن نوشته شده بود “شما در مرکز خواهید نشست” و “شما سخنان افتتاحیه را ایراد خواهید کرد”.

با این حال، دولت او و همسرش هرگونه نگرانی در مورد آمادگی روانی او را کنار گذاشته اند. جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، در ماه مارس پیشنهاد نیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، برای شرکت در آزمون صلاحیت ذهنی را برای سیاستمداران بالای 75 سال رد کرد و آن را “مضحک” خواند.

هنگامی که از بایدن در مورد توانایی بایدن در مبارزات انتخاباتی پرسیده شد، او گفت CNN که برنامه سفر او منعکس کننده استقامت او بود. «چند جوان 30 ساله می توانند به لهستان سفر کنند و سوار قطار شوند؟ نه ساعت دیگر بروید، به اوکراین بروید، با رئیس جمهور (ولودیمیر) زلنسکی ملاقات کنید؟» او گفت. «پس، به مرد نگاه کن. ببین داره چیکار میکنه ببینید او هر روز به چه کاری ادامه می دهد.»

حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از زمان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری 2020 به نگرانی‌ها در مورد هوش بایدن دامن زد و زمانی گفت که جانشین او «صلاحیت رئیس‌جمهوری را ندارد».

در اوایل هفته گذشته، 61 جمهوری خواه از رئیس جمهور بایدن خواستند تست شناختی بدهد یا از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 کناره گیری کند. رونی جکسون، نماینده تگزاس، که رهبری این اتهام را بر عهده داشت، نوشت که با توجه به اعلام کمپین انتخاباتی مجدد بایدن در سال 2024، آنها نگران “وضعیت شناختی فعلی و توانایی او برای انجام یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور” هستند.

در این نامه آمده بود: «زمانی که برای اولین بار پیشنهاد خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعلام کردید، سؤالات و نگرانی هایی در مورد توانایی های شناختی شما مطرح شد. این نگرانی ها فقط به این دلیل افزایش یافته است که افت ذهنی و فراموشی شما از زمان انتخاب شما آشکارتر شده است. در طول دو سال گذشته، حضور در جمع که در آن پاهای خود را به هم می‌زنید، هنگام راه رفتن، دستپاچه می‌شوید، کلمات خود را بدگویی می‌کنید، نام‌ها را فراموش می‌کنید، رشته افکار خود را از دست می‌دهید و برای لحظه‌ای گیج به نظر می‌رسید، بیشتر به یک اتفاق رایج تبدیل شده است.
س
قانونگذاران نوشتند: «این حوادث آنقدر رایج و قابل توجه است که اگر «گاف‌های بایدن» را به صورت آنلاین جستجو کنید، بیش از 14،000،000 نتیجه ظاهر می‌شود. این حوادث و سرعت رخ دادن آنها بسیار نگران کننده است و توانایی شما را در اجرای وظایف مورد نیاز رئیس جمهور ایالات متحده مورد تردید قرار می دهد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام