آیا دونالد ترامپ می تواند به طور پیشگیرانه خود یا خانواده اش را عفو کند؟ آنچه در قانون اساسی ایالات متحده آمده است در اینجا است

قانون اساسی ایالات متحده به رئیس جمهور اختیاراتی را برای “مجازات تعویق و بخشش برای جرایم علیه ایالات متحده ، به استثنای موارد استیضاح” داده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، وقتی وارد آخر بازی خود می شود ، گفته است که با مشاوران درباره احتمال اعطای بخشش مقدماتی به نزدیکان خود و متحدان خود مانند وادی شخصی وی رودی جولیانی مشورت کرده است.

ترامپ همچنین ادعا کرده است که “حق مطلق بخشش خود را دارد” و این احتمال را ایجاد می کند که ممکن است علیه هرگونه پیگرد قانونی فدرال در آینده در مورد خود سد راه کند.

و یک قاضی فدرال در این هفته اسنادی را به شدت رد کرد که نشان می دهد FBI از شخصی ناشناس برای طرح احتمالی بخشش برای رشوه تحقیق کرده است.

صحبت های در حال افزایش در مورد مسائل بخشش از نزدیک به دلیل گذشت هفته گذشته ترامپ از مشاور امنیت ملی سابق وی ، مایکل فلین ، افزایش یافته و علاقه به دامنه و محدودیت های قدرت تدبیر وی را افزایش داده است.

این چیزی است که باید بدانید.

بخشش چیست؟

این یک قدرت اجرایی است که به عنوان یک کنترل و تعادل در سیستم عدالت کیفری فدرال عمل می کند ، و یک رئیس جمهور را قادر می سازد که به مجرمان رحمت کند.

قانون اساسی آمریكا به رئیس جمهور اختیاراتی را برای “مجازات تعلیق و بخشش برای جرایم علیه ایالات متحده ، به استثنای موارد استیضاح” داده است.

این می تواند یا تخفیفی باشد ، که مجازات صادر شده پس از محکومیت برای یک جرم را کاهش می دهد یا آن را از بین می برد یا بخشش: لغو گسترده تری از عواقب قانونی یک جرم.

آیا رئیس جمهور می تواند پیش از هرگونه اتهام یا محکومیت ، بخشش احتمالی صادر کند؟

آره. که در Ex parte Garland، یک پرونده در سال 1866 مربوط به یک سناتور سابق کنفدراسیون بود که توسط رئیس جمهور وقت اندرو جانسون مورد بخشش قرار گرفت ، دادگاه عالی گفت که قدرت بخشش “شامل هر جرمی است که قانون شناخته شده است ، و ممکن است در هر زمان پس از ارتکاب آن اعمال شود ، یا قبل از قانونی بودن مراحل رسیدگی یا در زمان معلق بودن آنها یا پس از محکومیت و قضاوت انجام می شود. “

قبل از طرح هرگونه اتهام ، عفو احتمالی برای رئیس جمهور امری غیرمعمول است ، اما نمونه هایی وجود دارد که شاید معروفترین بخشش رئیس جمهور وقت جرالد فورد در سال 1974 از ریچارد نیکسون باشد تا از پیگرد قانونی وی پس از رسوایی واترگیت جلوگیری کند.

و در سال 1977 ، رئیس جمهور ایالات متحده ، جیمی کارتر ، در اولین روز کار خود ، صدها هزار مردی را که در طول جنگ ویتنام طفره رفته بودند ، عفو کرد و بسیاری از کسانی را که به کانادا فرار کرده بودند ، بدون ترس از پیگرد قانونی به خانه بازگشت.

آیا عفو همه خطرها را از بین می برد؟

نه. برای یک چیز ، ترامپ فقط در مورد جرائم فدرال قدرت رحمت دارد. برخی از انواع تخلفات – مانند فرار مالیاتی و کلاهبرداری مالی – جرمی هم در قوانین فدرال و هم در ایالت هستند. ترامپ صلاحیت جلوگیری از پیگیری اتهامات دادستان های ایالت در مورد چنین موضوعی را ندارد.

دادستان های ایالت در نیویورک در حال بررسی موارد مختلف مربوط به معاملات مالی ترامپ هستند.

علاوه بر این ، بخشش می تواند یک نوع خطر را افزایش دهد: با از بین بردن این احتمال که گیرنده ممکن است به دلیل موضوعی تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد ، همچنین توانایی آن شخص را برای استناد به اصلاحیه پنجم اصلاحیه علیه خود متهم کردن برای جلوگیری از شهادت در مورد آی تی. بنابراین ، گیرندگان بخشش قبل از کنگره یا یک هیئت منصفه بزرگ مجبور به صحبت می شوند. اگر آنها دروغ بگویند یا از شهادت خودداری کنند ، این یک جرم جدید است.

آیا یک رئیس جمهور می تواند نزدیکان و متحدان نزدیک خود را عفو کند؟

آره. قانون اساسی آمریكا بخشش هایی را كه موجب بروز منافع شخصی یا تضاد منافع می شوند ، منع نمی كند ، حتی اگر این امر منجر به واکنش سیاسی و ایجاد شرمساری عمومی شود.

اندکی قبل از ترک دفتر در سال 1993 ، رئیس جمهور جورج بوش شش مقام دولت ریگان را به دلیل “رفتار آنها در رابطه با ماجرای ایران و کنترا” عفو کرد ، از جمله وزیر دفاع پیشین کاسپار وینبرگر ، که به اتهام دروغ گفتن به محاکمه می رفت کنگره

دادستان مستقل ، لارنس ای. والش ، در این دادگاه برنامه ریزی می کرد تا بررسی کند آیا بوش نقشی بزرگتر از آنچه در زمان معاون رئیس بودن تصدیق کرده بود ، بازی کرده است یا خیر و والش بوش را به “پوششی” متهم کرد.

در سال 2000 ، اندکی قبل از ترک دفتر ، بیل کلینتون ، رئیس جمهور آمریكا ، تعداد زیادی مورد بخشش بحث برانگیز را صادر كرد ، از جمله به برادر ناتنی خود ، راجر كلینتون ، به دلیل محكومیت كوكائین در سال 1985 كه حدود یك سال در زندان به سر برد ، یک شریک تجاری کلینتون که به عنوان بخشی از تحقیقات Whitewater زندانی شده بود.

ممکن است یک رئیس جمهور بخشوده عمومی کند؟

این مشخص نیست معمولاً بخشش ها به گونه ای نوشته می شوند که به طور خاص توصیف می کنند در کدام جرائم یا مجموعه فعالیت هایی اعمال می شوند. سابقه کمی برای تعیین میزان استفاده از بخشش برای جایگزینی مسئولیت کیفری هر چیز و هر چیز دیگری وجود دارد.

قابل ذکر است ، “بخشش کامل ، آزاد و مطلق” فورد از نیکسون بسیار گسترده بود. این جرایم فدرال را شامل می شود که نیکسون “در طول دوره ریاست جمهوری خود” مرتکب شده یا ممکن است مرتکب شده باشد “، به جای اینکه موارد خاص یا دسته ای از فعالیت ها را ذکر کند. اما از آنجا که دادستان ها تلاش نکردند که نیکسون را متهم کنند ، اعتبار این خلوص نادر و بی پایان آزمایش نشد.

آرون راپاپورت ، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیا ، هستینگ ، در مقاله ژورنالی قانون امسال ، استدلال کرد که بخشش ها باید درمورد آنچه که آنها پوشش می دهند ، مشخص باشد. وی به اصول قانون عمومی انگلیسی اشاره کرد که درک بنیانگذاران از بخشش و همچنین ارزشهای اساسی دموکراتیک را آگاه می کرد. با این حال ، او همچنین اذعان کرد که “وجود یک مورد خاص هرگز توسط دیوان عالی کشور تصدیق نشده است.”

ممکن است یک رئیس جمهور خودش را عفو کند؟

این مشخص نیست هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد زیرا هیچ رئیس جمهوری هرگز سعی نکرده است خود را بخشود و به هر حال با پیگرد قانونی روبرو شد. در نتیجه ، هرگز پرونده ای وجود نداشته است که به دیوان عالی کشور فرصت دهد این س resolveال را حل کند. در صورت عدم وجود سابقه کنترل کننده ، متفکران حقوقی درباره این موضوع اختلاف نظر دارند.

کسانی که فکر می کنند یک رئیس جمهور می تواند خود را عفو کند ، خاطرنشان می کنند که متن مربوط به قانون اساسی به طور گسترده نوشته شده و حاوی هیچ استثنا exp صریح نیست که مانع استفاده شخصی یا سو abuse استفاده از آن قدرت شود. آنها استدلال کردند که بنیانگذاران در موارد استیضاح یک استثنا صریح قرار داده اند و این بدان معناست که آنها قصد نداشته اند استثناهای دیگری داشته باشند.

اما سایر متفکران حقوقی نظریه هایی ارائه داده اند که چرا دیوان عالی کشور ممکن است بخواهد خود بخشودگی ادعایی را رد کند اگر هرگز مطرح شود. به عنوان مثال ، برخی از محققان استدلال کرده اند که استفاده بنیانگذاران از کلمه “اعطا” باید به این معنی باشد که یک شخص چیزی را به دیگری می دهد ، بنابراین رئیس جمهور نمی تواند به خود عفو کند.

در آگوست 1974 ، چهار روز قبل از استعفا N نیکسون ، مری سی لاتون ، آن زمان سرپرست دفتر دادگستری بخش دادگستری ، یک نظر حقوقی مختصر صادر کرد که اظهار داشت “به نظر می رسد” نیکسون نمی تواند خود را “تحت قانون اساسی بخشود. که هیچ کس در پرونده خودش قاضی نباشد. “

اما وی توضیح نداد که چه چیزی این اصل را به محدودیت قانونی نانوشته در مورد قدرتی که قانون اساسی به روسای جمهور اعطا می کند تبدیل کرده است.

آیا روشی وجود دارد که ترامپ سعی کند بخواهد بخشوده قانونی بیشتری برای خود ایجاد کند؟

آره. وی می تواند با استفاده از متمم بیست و پنجم ، معاون رئیس جمهور مایك پنس را وادار كند كه این كار را برای وی انجام دهد.

این بخش از قانون اساسی مکانیزمی را برای ایجاد موقت معاون رئیس جمهور به عنوان “سرپرست رئیس جمهور” در هنگام معلولیت یک رئیس جمهور از انجام وظایف خود فراهم می کند. به عنوان مثال ، در سال 2002 و 2007 ، هنگامی که رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در حال آماده سازی برای تسکین کولونوسکوپی بود ، مدت کوتاهی اختیارات ریاست جمهوری را به دیک چنی معاون رئیس جمهور سپرد.

لاتون در یادداشت خود در سال 1974 استدلال کرد که قانونی است که یک رئیس جمهور خود را معلول موقت معرفی کند ، از معاون رئیس جمهور بخشوده شود و سپس به عنوان رئیس جمهور ادامه یابد.

آیا بخشش آلوده به فساد حساب می شود؟

شاید. قانون اساسی هیچ استثنای صریحی ایجاد نکرده است که بخشش هایی را که تحت شرایط مشکوک اعطا شده اند ، بی اعتبار کند – مانند این که رئیس جمهور در ازای آن پول بگیرد ، یا سکوت شاهد عمل نادرست خود را بخرد. عطایای رحمت به طور گسترده ای غیرقابل برگشت است.

هنوز هم رئیس جمهوری که در شرایط فاسد عفو می کند ، می تواند پس از خروج از سمت خود به دلیل اقداماتی مانند رشوه یا ممانعت از عدالت خود را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. حتی دادستان کل ، ویلیام بار ، که از ایدئولوژی حداکثر قدرت اجرایی استقبال می کند ، در جلسه استماع تأیید خود شهادت داد که اگر رئیس جمهور در عوض قول عدم مجازات وی ، شخصی را عفو کند: “این یک جرم است.”

چارلی Savage c.2020 شرکت نیویورک تایمز

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. گجت های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.