آیا روزهای واتس اپ و ویکی پدیا در کشور شماره گذاری شده اند؟

واتس اپ چقدر ایمن است؟ همه ما تعجب می کنیم. بریتانیا نیز شک و تردیدهای خود را دارد و این منجر به درگیری بین سیاستمداران و پلت فرم پیام رسانی شده است. هیچ تنش زدایی در کارت ها وجود ندارد، به این معنی که WhatsApp به زودی از کشور ناپدید می شود. و تنها نیست.

بریتانیا می‌خواهد اینترنت را کنترل کند و با فناوری‌های بزرگ درگیر است. این کشور لایحه ایمنی آنلاین را ارائه می کند، یک قانون مهم برای تنظیم غول های رسانه های اجتماعی، که بیش از چهار سال است که در حال اجرا بوده است. این لایحه به آفکام، تنظیم‌کننده ارتباطات بریتانیا، می‌دهد تا الزاماتی را برای شرکت‌های فناوری برای مقابله با محتوای مرتبط با تروریسم و ​​سوء استفاده جنسی از کودکان وضع کند. همه اینها بخشی از برنامه دولت بریتانیا برای تبدیل این کشور به “ایمن ترین مکان در جهان برای آنلاین شدن” است.

همه چیز روی کاغذ عالی به نظر می رسد. اما برخی از شرکت‌های آنلاین بزرگ جهان – واتس‌اپ و ویکی‌پدیا متعلق به متا – از رعایت برخی از الزامات احتمالی خودداری کرده‌اند.

انگلستان

بریتانیا قصد دارد سفرهای دریایی منحل شده را برای اسکان “غیرقانونی” خریداری کند. سکوهای نفتی متروکه و پایگاه های نظامی در میان گزینه های دیگر

انگلستان

پیشنهاد کم عمق: بریتانیا بیش از 200 میلیون پوند برای سیستم تلفن جدید هزینه می کند تا بیماران در حالی که منتظر پزشک هستند موسیقی دریافت کنند.

پس این چه معنایی برای کشور دارد؟ نه واتس اپ، نه ویکی پدیا؟ نگاهی می اندازیم.

لایحه ایمنی آنلاین چیست؟

لایحه ایمنی آنلاین به تمام جنبه های زندگی آنلاین در بریتانیا اشاره می کند. بر اساس گزارشی که در آمریکا منتشر شد، بیش از چهار سال است که با هشت وزیر امور خارجه و پنج نخست وزیر درگیر در ایجاد یک پیش نویس بوده است. روزنامه گاردین.

لایحه پیشنهادی در واقع رمزگذاری سرتاسر را غیرقانونی می‌داند، که تضمین می‌کند پیام‌ها فقط می‌توانند توسط گیرنده مورد نظر خوانده شوند. این ممکن است به دلیل یک کلید رمزگشایی امن که برای هر جفت فرستنده و گیرنده و هر یک از پیام های آنها منحصر به فرد است و حتی ارائه دهنده خدمات پیام رسانی نمی تواند این تبادلات را بخواند.

دولت بریتانیا قصد دارد با سرکوب محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان، پورن و سایر مطالبی که برای سن مناسب نیستند، لایحه ای را برای ایمن تر کردن اینترنت، به ویژه برای کودکان، ارائه کند. می‌خواهد احتمال مواجهه کودکان با آزار و اذیت آنلاین یا قرار گرفتن در معرض موادی را که از جمله موارد دیگر خودکشی یا خودآزاری است را به حداقل برساند.

توضیح داده شده آیا روزهای WhatsApp و Wikipedia در بریتانیا شماره گذاری شده اند
قانون پیشنهادی دولت بریتانیا تلاشی برای ایمن‌تر کردن اینترنت به‌ویژه برای کودکان است. تصویر نمایندگی/ رویترز

لایحه ایمنی آنلاین از پلتفرم‌های آنلاین می‌خواهد تا به افراد اجازه دهند محتوای اعتراض‌آمیز را فیلتر کنند، تبلیغات جعلی را جرم‌انگاری کرده و تأیید سن را برای سایت‌های پورنو معرفی کند. گزارش می‌دهد که می‌خواهد شرکت‌های فناوری مسئولیت‌پذیرتر باشند و در صورت رعایت نکردن آن‌ها می‌توانند با جریمه‌ای تا 10 درصد از درآمد جهانی خود مواجه شوند، خدمات‌شان مسدود شود و مدیران اجرایی‌شان با زندان مواجه شوند. آستانه.

اولین پیش نویس این لایحه در سال 2021 در مجلس ارائه شد و 145 صفحه بود. در حال حاضر بیش از 250 صفحه و فهرست مطالب شامل 10 صفحه است.

غول های فناوری به این لایحه چه اعتراضی داشته اند؟

اکثر برنامه‌های پیام‌رسان داده‌ها را با استفاده از رمزگذاری سرتاسر ایمن می‌کنند و می‌گویند که خواندن پیام‌های کاربر بدون نقض وعده داده شده به کاربران امکان‌پذیر نیست. این چیزی است که شرکت ها می گویند مایل به انجام آن نیستند.

گروهی از ارائه‌دهندگان به رهبری غول‌های واتس‌اپ و سیگنال ماه گذشته در نامه‌ای سرگشاده گفتند: «این لایحه هیچ محافظت صریحی برای رمزگذاری ارائه نمی‌کند و اگر به‌صورت نوشته شده اجرا شود، می‌تواند آفکام را برای تلاش برای اجبار به اسکن فعال پیام‌های خصوصی در پایان به اجباری کند. سرویس‌های ارتباطی رمزگذاری‌شده پایان، که در نتیجه هدف رمزگذاری سرتاسر را باطل می‌کند و حریم خصوصی همه کاربران را به خطر می‌اندازد.»

توضیح داده شده آیا روزهای WhatsApp و Wikipedia در بریتانیا شماره گذاری شده اند
گمانه زنی های فزاینده ای وجود دارد مبنی بر اینکه واتس اپ ممکن است به دلیل این لایحه بحث برانگیز از بریتانیا خارج شود. رویترز

ویل کاتکارت، رئیس واتس‌اپ، گفت که ترجیح می‌دهد در بریتانیا بلاک شود تا اینکه حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازد و افزود که دموکراسی‌های غربی در حال خودکامگی هستند و حقوق اساسی مردم را تهدید می‌کنند.

بر اساس Cathcart، 98 درصد از کاربران واتس اپ خارج از بریتانیا بودند. او گفت روزنامه گاردین“آنها نمی خواهند ما امنیت محصول را کاهش دهیم، و به عنوان یک موضوع ساده، انتخاب عجیبی برای ما خواهد بود که امنیت محصول را به گونه ای کاهش دهیم که بر آن 98 درصد تأثیر بگذارد. کاربران.”

حتی سیگنال رقیب واتس اپ نیز گفت که در صورت نیاز به قانون جدید برای اسکن پیام ها، ارائه خدمات در کشور را متوقف می کند.

ویکی‌پدیا ماه گذشته اعلام کرد که با هیچ‌کدام از بررسی‌های سنی مورد نیاز طبق این لایحه مطابقت نخواهد داشت. ربکا مک کینون، از بنیاد ویکی‌مدیا، که از این وب‌سایت پشتیبانی می‌کند، می‌گوید که «تعهد ما برای جمع‌آوری حداقل داده‌ها درباره خوانندگان و مشارکت‌کنندگان را نقض می‌کند».

در حالی که دولت بریتانیا اصرار دارد که تنها سرویس‌هایی که بیشترین خطر را برای کودکان دارند به تأیید سن نیاز دارند، یک فرد ارشد در ویکی‌مدیا نگران است که سایت در این کشور مسدود شود. بی بی سی گزارش.

صنعت فناوری ادعا کرده است که آنها نمی توانند درهای پشتی را در خدمات رمزگذاری شده ایجاد کنند. این امر محصولات را در برابر مجرمان و سایر مهاجمان آسیب پذیر می کند و به دولت های خارجی امکان جاسوسی می دهد.

توضیح داده شده آیا روزهای WhatsApp و Wikipedia در بریتانیا شماره گذاری شده اند
ویکی‌پدیا می‌گوید lasy month از هیچ گونه بررسی سنی مورد نیاز طبق لایحه ایمنی آنلاین پیروی نمی‌کند. خبرگزاری فرانسه

سیاستمداران در بریتانیا چه می گویند؟

البته شکافی وجود دارد.

برخی از قانونگذاران در بریتانیا از دولت می خواهند که در این لایحه تجدید نظر کند. کلر فاکس، که در مجلس اعیان، مجلس علیای پارلمان حضور دارد، هفته گذشته هشدار داد: «این سرویس‌ها، مانند واتس‌اپ، به طور بالقوه بریتانیا را ترک خواهند کرد.»

آنها سیستمی دارند که برای میلیاردها نفر در سراسر جهان کار می کند. یک بازار نسبتا کوچک مانند بریتانیا چیزی نیست که آنها میلیاردها کاربر خود را در سراسر جهان به خطر بیاندازند.

توضیح داده شده آیا روزهای WhatsApp و Wikipedia در بریتانیا شماره گذاری شده اند
واتس‌اپ و سیگنال ماه گذشته گفتند که این لایحه از رمزگذاری محافظت نمی‌کند. خبرگزاری فرانسه

با این حال، وزارت کشور بریتانیا، که مسئول امنیت و قانون و نظم است، گفت که رمزگذاری قوی «نمی‌تواند به قیمت امنیت عمومی تمام شود». سخنگوی این وزارتخانه گفت: «شرکت‌های فناوری وظیفه اخلاقی دارند که اطمینان حاصل کنند که خود و مجریان قانون را نسبت به سطوح بی‌سابقه سوء استفاده جنسی از کودکان در پلتفرم‌هایشان کور نمی‌کنند».

لایحه ایمنی آنلاین به هیچ وجه ممنوعیت رمزگذاری سرتاسر را نشان نمی‌دهد و همچنین به خدماتی برای تضعیف رمزگذاری نیاز نخواهد داشت.

آیا میانه راه وجود دارد؟

یافتن یک سازش ممکن است آسان نباشد زیرا هم بریتانیا و هم غول‌های فناوری سرسختانه هستند.

در حالی که این لایحه در مجلس اعیان پیش می رود، دولت امیدوار است که غول های فناوری تسلیم شوند. ریچارد آلن، لیبرال، “امید دولت این است که شرکت ها ابتدا در بازی مرغ پلک بزنند و آنچه را که می خواهند به آنها بدهند.” همتای دموکرات که تا سال 2019 به مدت یک دهه به عنوان رئیس سیاست متا کار می کرد، به گاردین گفت که او این رویکرد را یکی از “ابهامات عمدی” خواند.

در حالی که نمایندگان مجلس حامی این لایحه نمی‌خواهند به نفع فناوری‌های بزرگ اصلاح شود، سیاسی گزارش می دهد که دپارتمان علم، نوآوری و فناوری بریتانیا می خواهد راهی برای عبور از این مناقشه بیابد و در حال گفتگو با هرکسی است که می خواهد در این مورد با ما بحث کند.

در حال حاضر، آینده واتس اپ و سایر سرویس های پیام رسان در بریتانیا تاریک است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام