آیا عمران خان دوباره دستگیر می شود؟ پلیس پنجاب پاکستان در اسلام آباد با حکم بازداشت

آیا عمران خان دوباره دستگیر می شود؟  پلیس پنجاب پاکستان در اسلام آباد با حکم بازداشت

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان. خبرگزاری فرانسه

تیم بزرگی از پلیس پنجاب پاکستان برای دستگیری عمران خان در حداقل 10 پرونده علیه وی به دادگاه عالی اسلام آباد رسیده است. نخست وزیر سابق در دادگاه منتظر استماع درخواست وثیقه خود است.

حزب عمران خان – تحریک انصاف پاکستان (PTI) – گفت که تعداد زیادی از پرسنل پلیس پنجاب برای دستگیری وی پس از جلسه وثیقه در رابطه با پرونده القادر تراست به IHC رسیده اند.

بر اساس گزارش ها، DIG پنجاب گفته است که او حکم بازداشت عمران خان را دارد.

مقالات مرتبط

از جانب

از ماهیتابه در آتش: خشونت پس از دستگیری عمران خان، روپیه پاکستان را به پایین ترین سطح خود رساند

از جانب

اعتراضات در سراسر پاکستان علیه دستگیری عمران خان آغاز شد

همچنین گفته می شود که پلیس پنجاب حکم دستگیری عمران خان را به پلیس اسلام آباد تحویل داده است.

اوایل امروز، بابر اعوان، وکیل حزب تحریک انصاف ادعا کرد که یک تیم پلیس از پنجاب برای دستگیری نخست وزیر سابق در “پرونده های جدید” به اسلام آباد رفته است.

عوان گفت: «دو تا سه نفر در دولت فعلی نگران هستند زیرا اگر عمران خان آزاد شود مشاغل آنها در خطر خواهد بود.» وی افزود که به همین دلیل پلیس پنجاب به اسلام آباد فراخوانده شده است.

وکیل PTI در ادامه خطاب به رسانه‌های خارج از IHC ادعا کرد که «افراد ویژه» برای «شکار» عمران استخدام شده‌اند و گفت که کسانی که رئیس تحریک انصاف را به زندان فرستاده‌اند مسئول خشونت در کشور هستند.

حزب تحریک انصاف گفت که اگر عمران خان امروز دستگیر شود، دوباره اعتراض سراسری خواهد کرد.

‘دوباره دستگیر می شود’

عمران خان پیش از جلسه دادرسی وثیقه امروز خود گفته بود که می ترسد دوباره توسط رژیم “فاشیستی” به رهبری شهباز شریف دستگیر شود.

حمد ازهر، رهبر حزب تحریک انصاف در توئیتی نوشت: «عمران خان پیام داده است که تلاش برای دستگیری مجدد او انجام می‌شود و او می‌خواهد که تمام کشور به اعتراض مسالمت‌آمیز بروند.»

ازهر گفت که عمران در حال حاضر برای قانون اساسی، دموکراسی و حاکمیت قانون در کشور مبارزه می کند. او همچنین از مردم خواست به خیابان ها بیایند و «نقش خود را ایفا کنند».

یادآور می‌شود که لحظاتی پس از آن که دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان، دولت حاکم این کشور را صادر کرد، حکم دادگاه عالی پاکستان را محکوم کرد و گفت که مصمم است راه‌های قانونی دیگری برای دستگیری نخست‌وزیر سابق بیابد.

رعنا صنع الله خان، وزیر داخله پاکستان روز پنجشنبه به تلویزیون دنیا پاکستان گفت: “ما او را دوباره دستگیر خواهیم کرد.”

با ورودی های آژانس

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.