آیا هری و مگان در مورد “تعقیب و گریز خودرویی نزدیک به فاجعه بار” اغراق می کنند؟

آیا هری و مگان در مورد

شاهزاده هری و مگان در حال بازگشت از مراسم اهدای جوایز بودند که با پاپاراتزی ها در نیویورک درگیر یک “تعقیب خودروی فاجعه بار” شدند. تصویر فایل/AFP

پاپاراتزی می تواند خطرناک باشد. این نگرانی ها زمانی زنده شد که شاهزاده هری بریتانیا و همسرش، مگان مارکل، سه شنبه شب درگیر «تعقیب و گریز خودرویی فاجعه آمیز» با پاپاراتزی ها شدند، در حالی که این زوج پس از مراسم اهدای جوایز در نیویورک به خانه باز می گشتند.

این حادثه بی‌درنگ خاطرات تعقیب و گریز پاپاراتزی‌ها در سال 1997 و تصادف رانندگی منجر به مرگ مادر پرنس هری، پرنسس دایانا را تداعی کرد.

اما در حالی که سوالاتی در مورد “تعقیب و گریز دو ساعته با ماشین” و مسائل مربوط به امنیت شاهزاده هری پرسیده می شود، اداره پلیس نیویورک و دیگران اکنون در حال سوراخ کردن حساب این زوج سلطنتی هستند.

مقالات مرتبط

هری-مگان

تعقیب و گریز ماشین هری-مگان و تصادف در سال 1997 که باعث مرگ پرنسس دایانا شد

هری-مگان

مرد خانم پرنس هری و کارهای زیادش قبل از ورود مگان

پس دقیقا چه اتفاقی افتاد؟ آیا همانطور که دوک و دوشس ساسکس می گویند یک “تعقیب بی امان” بود یا “اغراق آمیز” بود؟

هری و مگان ماجرا را بازگو می کنند

این حادثه سه‌شنبه شب در نیویورک زمانی رخ داد که هری، مگان و مادر مگان، دوریا راگلند پس از شرکت در مراسم جوایز بنیاد زنان ویژن، سالن رقص زیگفلد را ترک می‌کردند. مگان به دلیل حمایت مادام العمر از زنان و دختران در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.

اتفاقاً، این اولین حضور عمومی مگان با هری پس از از دست دادن مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در اوایل این ماه بود.

پس از این رویداد، سیل پاپاراتزی ها به راه افتاد که می خواستند روی تصاویر این زوج کلیک کنند. هری و مگان در بیانیه ای مطبوعاتی گفتند که ماشین هری و مگان که نمی خواستند عکاسان را به محل اقامت شخصی خود هدایت کنند، در خیابان های نیویورک رانندگی کردند.

آیا هری و مگان در مورد تعقیب و گریز خودرویی نزدیک به فاجعه آمیز اغراق می کنند؟
شاهزاده هری و همسرش مگان از سالن رقص زیگفلد منهتن در نیویورک خارج می شوند. دفتر این زوج می گوید که این زوج و مادر مگان پس از ترک یک مراسم خیریه در روز سه شنبه توسط وسایل نقلیه تعقیب شدند. این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که این تعقیب و گریز منجر به برخوردهای نزدیک به چند رانندگان در جاده، عابران پیاده و دو افسر پلیس نیویورک شد. AP

در بیانیه آنها آمده است: “شب گذشته، دوک و دوشس ساسکس و خانم راگلند در یک تعقیب و گریز خودرویی تقریباً فاجعه بار به دست یک حلقه از پاپاراتزی های بسیار تهاجمی درگیر شدند. این تعقیب و گریز بی وقفه، که بیش از دو ساعت به طول انجامید، منجر به تصادفات نزدیک با سایر رانندگان در جاده، عابران پیاده و دو افسر پلیس نیویورک (NYPD) شد.

یک منبع نزدیک به این زوج نیز به این خبرگزاری گفت خبرگزاری فرانسه که مگان و هری توسط 22 خودروی سیاه‌شده با «افراد ناشناس رانندگی بی‌احتیاطی و به خطر انداختن کاروان و همه اطرافیانشان» تعقیب شدند.

این منبع افزود: «تعقیب و گریز ممکن است کشنده باشد.

سخنگوی این زوج گفت: «در حالی که یک شخصیت عمومی با سطحی از علاقه مردم همراه است، اما هرگز نباید به قیمت امنیت کسی تمام شود.»

این سخنگو گفت: «انتشار این تصاویر، با توجه به روش‌هایی که از آن‌ها به دست آمده‌اند، یک عمل بسیار مزاحم را تشویق می‌کند که برای همه درگیران خطرناک است.

کریس سانچز، که در زمان این رویداد بخشی از تیم امنیتی هری و مگان بود، گفت: CNN که کل حادثه “آشوب” بود. او گفت که به کسی آسیب نرسیده است، اما وقتی این زوج به محل سکونت خود رسیدند تکان خوردند.

من هرگز چنین چیزی را ندیده ام، تجربه نکرده ام. چیزی که ما با آن سر و کار داشتیم بسیار آشفته بود. سانچز گفت: حدود 12 وسیله نقلیه وجود داشت: اتومبیل، اسکوتر و دوچرخه CNNوی افزود: «مردم در چند نقطه در معرض خطر بودند. ممکن بود کشنده باشد. آنها از حاشیه ها و چراغ قرمز می پریدند. در یک لحظه آنها لیموزین (حامل زن و شوهر) را مسدود کردند و شروع به عکاسی کردند تا اینکه ما توانستیم خارج شویم.

نه اینکه چگونه آن را به خاطر می آورد…

اما اگر از راننده تاکسی که این زوج را از خارج از حوزه 19 حمل کرده است بپرسید، روایت او از وقایع متفاوت است. سوخچارن سینگ که اصالتاً اهل هند است، گفت که او این زوج را برای مسافت کوتاهی سوار کرده است که در طی آن عکاسانی سعی در گرفتن عکس داشتند، اما او هرگز احساس خطر نکرد.

صحبت کردن با واشنگتن پست، سینگ گفت: «مثل تعقیب و گریز ماشین در یک فیلم نبود. (هری و مگان) ساکت بودند و به نظر می‌ترسیدند، اما اینجا نیویورک است – امن است. وی افزود: (عکاس ها) مدام ما را تعقیب می کردند و کنار ماشین می آمدند. وقتی ایستادیم عکس گرفتند و از ما فیلم گرفتند.»

سینگ، 37 ساله، به روزنامه آمریکایی گفت که او این تصور را از گروه دریافت کرده است که قبل از ورود به ماشینش توسط پاپاراتزی ها تحت تعقیب قرار گرفته اند. او اضافه کرد که هری مگان برای 10 دقیقه رانندگی به او 50 دلار انعام داده است.

آیا هری و مگان در مورد تعقیب و گریز خودرویی نزدیک به فاجعه آمیز اغراق می کنند؟
“تعقیب و گریز ماشین” هری و مگان بلافاصله با تصادف غم انگیز مادرش، پرنسس دایانا در سال 1997 مقایسه شد. دیانا پس از تصادف ماشینش در تونل جاده ای پاریس هنگامی که ماشینش توسط پاپاراتزی ها تعقیب می شد، جان باخت. تصویر فایل/رویترز

NYPD صحبت می کند

پلیس نیویورک تائید کرد که حادثه ای با هری و مگان همراه با عکاسان متعدد رخ داده است. اما زبان آنها در توصیف وقایع کاملاً با آنچه این زوج پیشنهاد کردند متفاوت بود.

به نقل از جولیان فیلیپس، سخنگوی پلیس نیویورک، “عکاس های زیادی وجود داشتند که حمل و نقل آنها را چالش برانگیز کردند.” دوک و دوشس ساسکس به مقصد رسیدند و هیچ گزارشی از برخورد، احضار، جراحت یا دستگیری گزارش نشده است.

حتی اریک آدامز شهردار نیویورک نیز نسبت به نسخه خانواده سلطنتی بدبین بود و گفت که باورش سخت است که یک تعقیب و گریز دو ساعته با سرعت بالا از طریق اپل بزرگ وجود داشته باشد. با این حال، او افزود که حتی “تعقیب و گریز 10 دقیقه ای در شهر نیویورک بسیار خطرناک است.”

آدامز اضافه کرد که او معتقد است رفتار پیروان ساسکس ها “بی پروا و غیرمسئولانه” بوده است.

کاخ باکینگهام و کاخ کنزینگتون در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند و اولی به سی‌ان‌ان گفت که در مورد این موضوع صحبت نخواهد کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام