ابزار جدید هوش مصنوعی می تواند صدا را شبیه سازی کند و آن را وادار کند که هر چیزی را به چندین زبان بیان کند

زبان بدون مانع: ابزار هوش مصنوعی جدید می‌تواند صدا را شبیه‌سازی کند و آن را به زبان‌های مختلف بیان کند

تصور کنید دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به زبان هندی بی عیب و نقص صحبت می کند. ابزار شبیه‌سازی صدای هوش مصنوعی جدید توسط ElevenLabs می‌تواند صداها را شبیه‌سازی کند و آنها را وادار کند هر چیزی را به زبان‌های مختلف بگویند. تنها چیزی که نیاز دارد یک کلیپ نمونه سه ثانیه ای و کمی متن به عنوان درخواست است.

همانطور که شبیه سازی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته بوده است، محدودیت هایی برای آن وجود داشت. برای مثال، تولیدکننده‌های صدا عمدتاً به زبان منبعی که در آن آموزش دیده‌اند یا بهتر است بگوییم زبان دستوری که به آن‌ها داده شده بود، مقید بودند. اکنون ElevenLabs، یک شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار هوش مصنوعی آمریکایی، ابزاری را ارائه کرده است که این محدودیت را برطرف می‌کند.

ابزار هوش مصنوعی جدید ElevenLabs می‌تواند صدای یک فرد را شبیه‌سازی کند و او را وادار کند که هر چیزی را به زبان‌های مختلف بگوید. تنها چیزی که نیاز دارد یک نمونه صدای واضح در حدود 3 ثانیه است، اگرچه همچنین نشان می دهد که هر چه نمونه طولانی تر باشد، نتایج بهتری خواهد داشت. ابزار جدید حتی می‌تواند لحن اصلی گوینده را حفظ کند.

امکانات بی حد و حصر
سازندگان انتظار دارند که این “امکانات” را در صنایع مختلف مانند انتشارات، ساخت بازی و رسانه ها گسترش دهد. «معرفی Eleven Multilingual v1: مدل جدید ترکیب گفتار ما! ما بسیار هیجان زده هستیم که مدل جدید خود را با پشتیبانی از هفت زبان جدید ارائه می کنیم: فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، لهستانی، پرتغالی و اسپانیایی.

این شرکت گفت: «این پیشرفت افق‌ها را برای سازندگان، توسعه‌دهندگان بازی و ناشران گسترش می‌دهد و راه را برای استفاده از رسانه‌های مولد برای ایجاد محتوای محلی‌تر، قابل دسترس‌تر و تخیلی‌تر هموار می‌کند.

پس از اعلام این خبر، توییتر مملو از نظرات شد و کاربران این نرم افزار را روی چهره های معروف مختلف آزمایش کردند.

برای نشان دادن توانایی ابزار جدید شبیه سازی هوش مصنوعی، Eluna AI، پلتفرمی برای سازندگان محتوای هوش مصنوعی، نمونه کلیپی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را آزمایش کرد.

Eluna AI در دموی خود، یک کلیپ کوچک از دونالد ترامپ را به نمایش گذاشت که به زبان مادری خود، انگلیسی و پس از آن فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، هندی و ایتالیایی تقریباً عالی صحبت می‌کرد. نمونه های تولید شده حتی لهجه درستی پیدا می کنند، تقریباً اگر او زبان مادری زبان مقصد جدید باشد.

کاربر دیگری صدای دیوید آتنبرو را به آلمانی تغییر داد در حالی که پخش کننده بی بی سی در مورد چشم انداز هوش مصنوعی صحبت می کرد. کاربر توییتر گفت: “با این ابزار، هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.” “همچنین شایان ذکر است که کلاهبرداران بدون شک از این مورد سوء استفاده خواهند کرد.”

ElevenLabs می گوید که مدل آن برای درک احساسات و استدلال کلمات زیربنایی به منظور تولید صدای طبیعی و متقاعد کننده طراحی شده است. ElevenLabs گفته است که برخی از اعداد و نمادها در حال حاضر اشتباه گفته می شوند، اما تلاش می کند تا این موضوع را اصلاح کند.

این ابزار جدید به چه کسی کمک می کند؟
این شرکت مستقر در ایالات متحده معتقد است که فناوری آن در زمینه های مختلف از جمله آموزش و روزنامه نگاری ارزشمند خواهد بود.

توسعه‌دهندگان و ناشران بازی می‌توانند تجربه‌های جذاب و بومی‌سازی شده را برای مخاطبان در سراسر جهان ایجاد کنند، موانع زبانی را بشکنند و با بازیکنان و شنوندگان ارتباط برقرار کنند تا در عین حال کیفیت و دقت را حفظ کنند.

در این گزارش آمده است: «موسسات آموزشی اکنون این توانایی را دارند که محتوای صوتی را برای کاربران مختلف به زبان‌های هدف خود توسعه دهند، درک زبان و حتی تلفظ را تقویت کنند و همچنین به روش‌های مختلف تدریس و نیازهای یادگیری پاسخ دهند.»

به دلیل ظرفیت این مدل برای تولید صداهای منحصر به فرد شبیه شخصیت، توسعه دهندگان کتاب های صوتی و محتوا نیز ممکن است آن را مفید بدانند.

معمای مولدهای صوتی هوش مصنوعی
با وجود مزایای آن، راه اندازی ElevenLabs در بحبوحه نگرانی های گسترده در مورد موج فناوری جدید شبیه سازی صدا صورت می گیرد. یک کاربر ناشناس TikTok ماه گذشته پس از به اشتراک گذاشتن آهنگ Drake تولید شده توسط هوش مصنوعی با بازی The Weeknd محبوب شد.

این نگرانی‌ها را در مورد ناحیه خاکستری موسیقی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و اینکه آیا این موسیقی نقض حق چاپ است ایجاد کرد. با این وجود، ElevenLabs ادعا می کند که “کاملاً متعهد” به احترام به حقوق سازندگان در میان پیشرفت های تکنولوژیکی است.

در Eleven، ما فکر می کنیم که باید به دنبال بهترین استفاده از فناوری در حال ظهور باشیم، اما نه به هر قیمتی.

“در حین ایجاد آنها، ما تمام تلاش خود را برای اعمال کنترل های مناسب به کار می گیریم که احتمال سوء استفاده مضر را کاهش می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما کاملا متعهد هستیم که هم از حقوق مالکیت معنوی محافظت کنیم و هم در برابر نقض آن اقدام کنیم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام