اتحادیه اروپا برای مهار نزاع داخلی بر سر واردات غلات اوکراین آماده می شود

اتحادیه اروپا برای مهار نزاع داخلی بر سر واردات غلات اوکراین آماده می شود

پس از اینکه محاصره روسیه مانع از خروج محموله ها از بنادر دریای سیاه اوکراین شد، اتحادیه اروپا عوارض غلات اوکراینی را برای تسهیل حمل و نقل آن به آفریقا و خاورمیانه از مسیرهای دیگر لغو کرد و پیشنهاد پرداخت غرامت به کشاورزان کشورهای ترانزیت را داد که به گفته آنها کافی نیست. . عکس فایل.

بروکسل: اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای مهار نزاع داخلی بر سر برخی از اعضا که واردات غلات اوکراین را به طور موقت ممنوع می‌کنند، در بحبوحه تحریم‌های تجاری که تهدیدی برای برجسته کردن اختلافات درون بلوکی است، مداخله کرد که به شدت می‌خواهد جبهه متحدی را با اوکراین در مبارزه با روسیه ایجاد کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در نامه ای به رهبران لهستان، مجارستان، رومانی، اسلواکی و بلغارستان با مجموعه ای از پیشنهادها گفت: «به طور خاص به نگرانی های کشورهای عضو خط مقدم و ذینفعان، از جمله کشاورزان، پاسخ می دهد و اجازه خواهد داد. ما در آینده حتی سریعتر واکنش نشان دهیم.»

همه این کشورها در اوایل ماه جاری واردات غلات از اوکراین جنگ زده را ممنوع کردند

در این نامه مشکلاتی که کشاورزان پس از لغو تعرفه‌های غلات اوکراینی توسط اتحادیه اروپا برای تسهیل صادرات، زمانی که جنگ روسیه در اوکراین محموله‌ها را از طریق مسیرهای سنتی خفه کرد، با آن مواجه شدند، تصدیق شد. کاهش تعرفه ها منجر به افزایش ناخواسته صادرات و در نتیجه کاهش قیمت ها شد که درآمد کشاورزان را کاهش داد.

پیشنهادات کمیسیون اروپا که قرار بود در جریان مذاکرات بعدی روز چهارشنبه بررسی شود، بر اساس بسته حمایتی اولیه 56.3 میلیون یورویی برای کشاورزان آسیب دیده در کشورهای خط مقدم با امکان بسته دوم 100 میلیون یورویی است.

اتحادیه اروپا همچنین در حال آماده سازی اقدامات فنی بیشتری برای جلوگیری از تبدیل نگرانی کشاورزان به یک مشکل ژئوپلیتیکی است که باعث می شود اتحادیه اروپا ضعیف و دوپاره به نظر برسد، زیرا روسیه همچنان بخش های زیادی از همسایه اوکراین را اشغال می کند.

بلغارستان روز چهارشنبه آخرین کشور اروپایی بود که واردات غلات و سایر محصولات کشاورزی اوکراین را به استثنای کالاهای ترانزیت که برای صادرات به سایر کشورها به‌طور موقت ممنوع می‌کند، ممنوع کرد. مجارستان، لهستان و اسلواکی ممنوعیت های مشابهی را تصویب کردند.

کمیسیون اروپا که به عنوان شاخه اجرایی اتحادیه اروپا در کل بلوک تجاری را مدیریت می کند، هشدار داد که سیاست تجاری اتحادیه اروپا به طور جمعی شکل می گیرد و نه توسط هر کشور عضو.

این کمیسیون در تلاش است تا به دولت درگیر اوکراین کمک کند تا محصولات کشاورزی این کشور را به بازارهای جهانی برساند، هم برای کاهش ناامنی غذایی جهانی و هم برای تأمین درآمد مورد نیاز کشور مورد حمله.

فون در لاین در نامه خود نوشت: اقدامات یکجانبه تنها می تواند به سود دشمنان اوکراین باشد و نباید حمایت بی دریغ ما از اوکراین را کاهش دهد.

پس از اینکه محاصره روسیه مانع از خروج محموله ها از بنادر دریای سیاه اوکراین شد، اتحادیه اروپا عوارض غلات اوکراینی را برای تسهیل حمل و نقل آن به آفریقا و خاورمیانه از مسیرهای دیگر لغو کرد و پیشنهاد پرداخت غرامت به کشاورزان کشورهای ترانزیت را داد که به گفته آنها کافی نیست. .

یک پیشرفت کوچک در مناقشه تجاری اواخر روز سه‌شنبه زمانی رخ داد که مقامات لهستانی و اوکراینی گفتند کاروان‌های غلات اوکراینی می‌توانند سفر خود را از طریق لهستان برای صادرات به خارج از کشور از سر بگیرند، اما تنها در صورتی که محموله مهر و موم، محافظت و نظارت شود تا اطمینان حاصل شود که هدایت نشده و سیل وارد نشده است. بازار لهستان

میریام گارسیا فرر، سخنگوی اتحادیه اروپا از این توافق استقبال کرد اما گفت: «این اولین قدم است و تمام راه حل نیست. ما به یک رویکرد اتحادیه اروپا برای راه حل نیاز داریم زیرا سیاست تجاری (حوزه ای از صلاحیت اتحادیه اروپا است). ما نیاز به اقدام اتحادیه اروپا داریم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام