اتحادیه اروپا کمک به افغانستان را با لغو ممنوعیت طالبان برای زنان شاغل مرتبط می داند

اتحادیه اروپا کمک به افغانستان را با لغو ممنوعیت طالبان برای زنان شاغل مرتبط می داند

اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه ممنوعیت طالبان برای کار زنان در سازمان های ملل متحد قوانین بین المللی را نقض می کند، گفت که کمک به افغانستان بدون در نظر گرفتن جنسیت قابل ارائه نیست و فعالیت های کمک رسانی مجدداً بررسی خواهد شد.

کابل: اتحادیه اروپا در تلاش برای متقاعد کردن رژیم طالبان در کابل برای لغو تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت کار زنان، کمک به افغانستان را با چندین شرط مرتبط کرده است.

به گزارش طلوع نیوز، اتحادیه اروپا کمک به افغانستان را با لغو ممنوعیت اعمال شده علیه زنان کارگر افغان توسط رژیم طالبان در کابل مرتبط دانسته است.

اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه ممنوعیت طالبان برای کار زنان برای سازمان های ملل متحد قوانین بین المللی را نقض می کند، گفت که کمک به افغانستان بدون توجه به جنسیت قابل ارائه نیست و فعالیت های کمک رسانی مجدداً مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«ما از طالبان می‌خواهیم که به زنان اجازه دهد تا به طور مساوی و معنادار در ارائه کمک‌ها و خدمات مشارکت کنند تا زنان بتوانند به طور کامل و فعال در جامعه مشارکت کنند و همچنان از این کمک‌ها بهره‌مند شوند. کارکنان زن نباید جایگزین شوند. همانطور که اتحادیه اروپا در نتیجه‌گیری شورای 20 مارس 2023 اعلام کرد، در مواردی که فعالیت‌ها نمی‌توانند مطابق با رویکرد اصولی اتحادیه اروپا ادامه یابند، یعنی ارائه کمک به روشی غیرتبعیض‌آمیز، بدون در نظر گرفتن جنسیت، حمایت از آن فعالیت‌ها مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت. اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد.

اتحادیه اروپا بر تعهد خود به ادامه مشارکت و ارائه کمک با دیدگاه اخلاقی به نفع مردم افغانستان تاکید کرد.

مریم معروف آروین، فعال حقوق زنان، گفت: «نه فقط دفاتر سازمان ملل، بلکه برای سایر دفاتر دولت، حقوق کارمندان زن افغان باید تضمین شود تا زنان افغان به کار خود بازگردند». طلوع نیوز.

آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) نیز از موضع اتحادیه اروپا حمایت کرد و تاکید کرد که تصمیم طالبان افغانستان برای ممنوعیت کار زنان منجر به کاهش خدمات و حمایت از همه مردم در افغانستان خواهد شد.

من عمیقاً نگران هستم و شدیداً این تجاوز مستمر به حقوق بشر زنان را محکوم می‌کنم که تنها تأثیری بر کاهش خدمات و حمایت برای همه افغان‌ها خواهد داشت. USAID در بیانیه ای گفته است که در کنار جامعه بین المللی، ایالات متحده از طالبان می خواهد که این تصمیم مذموم را فورا لغو کند.

با این حال، وزارت اقتصاد رژیم طالبان گفته است که کمک به افغانستان نباید به مسائل سیاسی و فرهنگی مرتبط باشد.

مردم افغانستان به کمک جامعه جهانی نیاز دارند و کمک به مردم افغانستان یک مسئولیت و جامعه جهانی است. عبداللطیف نظری، معاون طالبان در وزارت اقتصاد به رسانه‌ها گفت که کمک‌ها نباید به مسائل سیاسی و فرهنگی مرتبط شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد (سازمان ملل) از زمانی که طالبان زنان را از کار در آژانس های سازمان ملل متحد در افغانستان منع کرده است، حدود 3300 کارمند اعم از زن و مرد مجبور به ماندن در خانه شده اند.

وضعیت اسفبار زنان در افغانستان از زمانی که طالبان کابل را در اوت 2021 به تصرف خود درآوردند بدتر شده است. در افغانستان، زنان مجاز به داشتن مناصب اقتدار نیستند و اجازه کار یا مسافرت بدون همراه مرد را ندارند.

در 23 مارس سال جاری، طالبان قول داده بودند که تمام مکاتب را بازسازی کنند، اما در عوض، مدارس متوسطه را برای دختران تعطیل کردند.

بازگشایی این مؤسسات، احتمال وقوع آنها و موقتی بودن ممنوعیت آنها هنوز مشخص نیست.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام