اریک گارستی، فرستاده آمریکایی: روابط ایالات متحده و هند بر اساس تمایل متقابل برای اقتصادهای قوی تر است.

اریک گارستی، فرستاده آمریکایی: روابط ایالات متحده و هند بر اساس تمایل متقابل برای اقتصادهای قوی تر است.

اریک گارستی در مراسم ادای سوگند به عنوان سفیر در هند با کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده در ساختمان دفتر اجرایی آیزنهاور در 24 مارس 2023 در واشنگتن دی سی شرکت می کند. خبرگزاری فرانسه

اریک گارستی، سفیر ایالات متحده در هند، روز دوشنبه گفت که هند و ایالات متحده روابط مشترکی دارند که مبتنی بر تمایل مشترک برای داشتن اقتصادهای قوی تر و منطقه صلح آمیز هند و اقیانوس آرام است.

گارستی افزود که دو کشور در برابر چالش ها کنار هم ایستاده اند. او گفت که هم هند و هم ایالات متحده روابط دفاعی را تقویت خواهند کرد و برای توسعه با هم در بخش هایی مانند فضا و فناوری کار خواهند کرد.

ما می خواهیم شاهد ثبات در همسایگی باشیم – این برای هند مهم است. اما ما همچنین می‌خواهیم از ارزش‌هایی دفاع کنیم که من فکر می‌کنم منطقه هند و اقیانوس آرام توسط آنها تقویت می‌شود – آزادی رفت و آمد و تجارت، اطمینان از اینکه حاکمیت قانون داریم و مردم با قوانین مشابه بازی می‌کنند.»

مقالات مرتبط

کاهش می دهد

نماینده آمریکا در هند می گوید کاهش زمان انتظار ویزا از اولویت های دولت جو بایدن است

کاهش می دهد

اریک گارستی، سفیر ایالات متحده در هند، با سابارماتی آشرام در گجرات دیدار می کند. با “Namaste” به مردم سلام می کند

گارستی در مورد اینکه چگونه روش های الکترونیکی پرداخت به توانمندسازی مردم هند از پایین به بالا کمک می کند، گفت: “ما می خواهیم فناوری را به عنوان یک چیز مثبت در زندگی مردم ببینیم.”

ما نمی‌بینیم که فناوری از بالا به پایین علیه مردم استفاده می‌شود. من فکر می کنم در جایی که هند و ایالات متحده با دیگر کشورها ایستاده اند، تضادی وجود دارد. اما هرگز در مورد یک کشور ثالث نیست. این به ما مربوط می شود و من همچنان بر این موضوع تاکید می کنم.»

در مورد ویزا

وقتی از گارستی در مورد وضعیت انباشت ویزا برای دانشجویان هندی سوال شد، اطمینان داد که تلاش‌هایی برای کاهش زمان انتظار انجام می‌شود و سفارت ایالات متحده می‌تواند آنها را پردازش کند و حتی به تعداد بیشتری نسبت به سال گذشته برسد.

او گفت: «هدف من به عنوان سفیر این است که به پنج سال و 20 سال آینده فکر کنم. رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز بر این موضوع بسیار متمرکز است. او به من گفت که از ما می‌خواهد بر کاهش زمان انتظار ویزا نه فقط برای دانش‌آموزان، بلکه برای بازدیدکنندگانی که برای اولین‌بار و سایرین بازدید می‌کنند، تمرکز کنیم.»

وی افزود که چگونه زمان انتظار برای ویزا نسبت به ماه دسامبر 60 درصد کاهش یافته است.

دانشجویان هندی برای آمریکا بسیار عالی هستند. آنها برای دانشگاه های ما عالی هستند، آنها برای تجارت ما عالی هستند. به تعداد مدیران عامل هندی الاصل شرکت های بزرگ مستقر در آمریکا نگاه کنید. این برای اقتصاد آمریکا خوب است، برای اقتصاد هند عالی است و فقط برای تمدن نیز مفید است.»

ارتباط گارستی با هند

گارستی به یاد آورد که چگونه برای مدت طولانی با هند ارتباط داشته است. اولین سفر او به این کشور در 14 سالگی بود. متعاقباً، او مطالعه آموزه‌ها و نوشته‌های مهاتما گاندی را آغاز کرد و به عنوان یک دانشجوی دانشگاه، پتانسیل آن را دید که نه تنها جهان را متحول می‌کند، بلکه برای الهام‌بخشی و لمس قلب‌های ما نیز می‌بیند.

و امروز، در حالی که از 19 سالگی من خیلی چیزها تغییر کرده است، چیزی که تغییر نکرده احساس ارتباطی است که من احساس می کنم، نه تنها با این مکان اکنون و با مردی که با خانواده اش اینجا زندگی می کرد، بلکه با آرزوها از مردم هند و آرزوهای جهانی همه ما برای زندگی آزاد و به رسمیت شناختن کار هر انسانی است.»

وی گفت: این یک لحظه شگفت انگیز در روابط ایالات متحده و هند است، لحظه ای که در آن دو کشور باید جاه طلبی های خود را افزایش دهند.

مهم نیست که اهل کجا هستید، مهم نیست که والدینتان چه کسانی هستند، مهم نیست که چه دینی دارید، مهم نیست به چه زبانی صحبت می کنید – تنها چیزی که مهم است رویاهای قلب شما و سخت کوشی است. برای دستیابی به آنها و آن رویاهای هند هر روز در حال تحقق است.»

او همچنین توضیح داد که چگونه تجارت بین دو کشور از ابتدای ورودش به هند رشد کرده است.

امروز بیش از 100 میلیارد دلار است و این (ایالات متحده) شریک تجاری شماره یک با هند است. در آن زمان، هیچ سلول دفاعی، صفر دلار وجود نداشت، و اکنون ما بخش مهمی از یک استراتژی متقابل برای حفظ امنیت مردم و حفاظت از منطقه هند و اقیانوس آرام هستیم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.