اریک گارستی: هند و ایالات متحده با یکدیگر همکاری می کنند تا تروریست ها را به دست عدالت بسپارند

اریک گارستی: هند و ایالات متحده با یکدیگر همکاری می کنند تا تروریست ها را به دست عدالت بسپارند

اریک گارستی، سفیر آمریکا در هند. رویترز

اریک گارستی گفت که هند و ایالات متحده با همکاری یکدیگر تلاش می کنند تا تروریست ها را به دست عدالت بسپارند.

سفیر ایالات متحده در هند گفت: دادگاه ایالات متحده با درخواست استرداد طهور رعنا به هند، یک تاجر کانادایی الاصل پاکستانی موافقت کرده است، جایی که او به دلیل نقشش در حمله تروریستی بمبئی در سال 2008 به دنبال آن است و باید این اتفاق بیفتد.

در مصاحبه ای به ANIگارستی گفت: «سیستم امکان درخواست تجدیدنظر را فراهم می کند، اما دادگاه دستور داده است که این استرداد باید انجام شود. و این انتظار من است.»

مقالات مرتبط

ایالات متحده

دادگاه ایالات متحده استرداد متهم حمله 11 سپتامبر 26 را به هند تایید کرد.

ایالات متحده

اریک گارستی، فرستاده ایالات متحده در هند: «آمریکا و هند خواهان ثبات در پاکستان هستند».

هند، ایالات متحده از طریق تروما و تراژدی زندگی کردند

گارستی به یاد آورد که چگونه آمریکایی ها نیز در حملات 26/11 بمبئی جان خود را از دست دادند. او افزود: «همه ما با تروما و تراژدی زندگی کرده‌ایم.

حکم استرداد رانا، که در سال 2011 به دلیل حمایت از یک گروه شبه نظامی اسلامی متهم به حمله بمبئی محکوم شد، نمونه اخیر هند و ایالات متحده است که در کنار هم ایستاده اند تا تروریست ها را به دست عدالت بسپارند.

او افزود: «چند مرحله دیگر برای درخواست وجود دارد، اما این نوعی از همکاری و همکاری است که در آن مردم ما با هم کار می‌کنند تا تروریست‌ها را به دست عدالت بسپارند، و ما متوقف نخواهیم شد».

دادگاه ایالات متحده استرداد طهور رعنا را تایید کرد

هند در 10 ژوئن 2020 شکایتی را برای دستگیری موقت رانا 62 ساله با هدف استرداد ارائه کرد. بلافاصله پس از این، او در ایالات متحده دستگیر شد.

در طول جلسات دادگاه، وکلای دولت ایالات متحده استدلال کردند که رعنا می‌دانست که دوست دوران کودکی‌اش دیوید کلمن هدلی پاکستانی-آمریکایی با لشکر درگیر بوده و با کمک به هدلی و پوشش دادن او برای فعالیت‌هایش، از سازمان تروریستی و همکارانش حمایت می‌کند. .

دادگاه آمريكا در حكم مورخ 16 مي اعلام كرد كه بر اساس موارد فوق رانا براي جرايمي كه درخواست استرداد شده است قابل استرداد است.

NIA در حال بررسی نقش رعنا در حملات 26 سپتامبر 2008 توسط تروریست های لشکر طیبه است.